#7 Iceman Räikkönen 2016 - One more year

Vihreä lippu

Well-known member
Liittynyt
9.10.2019
Viestit
367
No kyllä vanhemmatkin kuskit on F1-historiassa on pärjänneet kuten esim Mansel voitti 39 vuotiaana maailmanmestaruutensa ja Prost voitti 38 vuotiaana neljännen mestaruuntensa ja voittihan Fangio yli nelikymppisenä mestaruuksia joten ikä ei ole este..
Joo, Mansel ja Prost hyviä esimerkkejä vanhemmista mestareista. Lähimpänä nykypäivää.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
351
Totuuden nimissä ei tuo Kimin vauhti tällä kaudella ja viime kauden lopulla hirveän maagista ole ollut. Nippanappa (kisa)vauhdissa Giovinazzin edellä ja aika-ajoissa tulee jo takkiin. Saa nähdä vieläkö motivaatiota riittää jatkaa ensi kaudella, varsinkin kun tallin kehityskäyräkin on mitä on.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2145
Kyllähän ero Giovinazziin vauhdissa kisoissa on aika selkeä. Antonio on nopea aika-ajoissa, mutta kisoissa ei tosiaan mikään kovin kummoinen.

Tosin se että ylipäätänsä on keskikastin huonommalla puolella on aiheuttanut kyllä paljon huonoa onnea josta välillä kyllä Kimille osunut harmillisen paljon.

Mutta en usko että jatkaa enää ensi vuonna. Tosin mistäs sitä tietää, en olisi uskonut että ajaa enää tänäkään vuonna. Sen olen oppinut että Kimin liikkeitä on todella vaikea ennakoida.
 

Alfaukko

asiaa tunteva
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
363
Ihan asiaahan hän sanoi, jos otsikkoa pidemmälle lukee. Nuorille kuskeille tilaa oli sanoma, Alonsonki ois toivonu pysyvän poissa.
Hyvähän se on että F2 mestarit saavat näytönpaikkoja, mutta myös pitkän linjan kuskeja tarvitaan lajin kiinnostavuuden kannalta. Molempi parempi, ja mielellään paikat jakoon urheilullisin perustein.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
319
Kyllähän ero Giovinazziin vauhdissa kisoissa on aika selkeä. Antonio on nopea aika-ajoissa, mutta kisoissa ei tosiaan mikään kovin kummoinen.

Tosin se että ylipäätänsä on keskikastin huonommalla puolella on aiheuttanut kyllä paljon huonoa onnea josta välillä kyllä Kimille osunut harmillisen paljon.
Kyllähän Kimi on ollut kauden kummassakin kisassa tosissaan nopeampi kuin Giovinazzi ja molemmissa kisoissa tullut ohi tästä. Kehnoa tuuria on tosin ollut matkassa, ensimmäisessä kisassa varikkopysähdyksen epäonninen ajoitus turva-autoon nähden ja lopulta tietysti renkaan irtoaminen. Viime viikonloppunahan Räikkönen taas putosi heti kisan kolmannessa mutkassa joukon hännille edellään kolaroineiden Ferrareiden takia. "Normaalilla" kisalla olisi helposti ollut kummassakin kisassa tallikaverinsa edellä, ja viime kisassa olisi voinut hyvin yltää pisteillekin. Että kyllä tässä on Giovinazzi se, jonka vauhti ei ole ollut järin maagista. Aika-ajoissa pitäisi kyllä Kimin tsempata.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2660
Mikä vika Lotari-aikojen aika-ajoissa? Tai ekassa Ferrari-pestissä?
No olisiko vaikka se, että 2007–08 Räikkönen hävisi paalujen määrässä jopa Felipe Massalle 5–12. Hamiltonille 5–13.

Ei Räikkönen ole koskaan ollut mikään huikea aika-ajaja. "McLaren-ajoillakin" tarkoitetaan usein vain kautta 2005, jolloin Kimi hyötyi siitä, että McLarenin auto sopi silloiseen aika-ajoformaattiin erinomaisesti. Muistaakseni aika-ajot ajettiin kahdessa sessiossa joista yksi ajettiin täysillä tankeilla ja toinen tyhjänä. En muista, pitikö se ajaa myös kisarenkailla. McLaren käytti kisoissa usein muita pehmeämpää seosta, koska auto oli hyvin hellä renkaille. Ei niitä paaluja silloinkaan irronnut kuin viisi.
 
Viimeksi muokattu:

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
656
Sijainti
Tampere
^ Eikös 2005 ajettu Aika-ajot kisabensat tankissa? eli sillä määrällä bensaa lähettiin kisaan, mitä tankissa oli aika-ajojen jälkeen.

Näköjään virallisiin tilastoihin ei oo rekisteröity esim. 2005 vuoden Monzan aika-ajoja. Kimihän ajoi nopeimman kierroksen aika-ajossa, mutta lähti 11-ruudusta ku sai 10-ruutua penaltia mesen moottorin vaihdosta.
Paalupaikka merkattu näköjään Montoyalle.

Tuo nopein aikahan oli 2005 Monzassa aika kova veto Kimiltä ku se tuli todella raskaalla autolla, koska penaltti oli jo tiedossa ennen aika-ajoja, niin piti vähän taktikoida kisaan.

Näitä samanlaisia raskaalla autolla ajettuja aika-ajoja oli muistaakseni Kimillä useita silloin, koska Mese ei sillon tahtonut oikein kestää, niin piti kisaan usein taktikoida penaltin kanssa.
 
Ylös