Kauden 2009 tapahtumat tosiaan oli hyvä esimerkki, miten tallin suorituskyky muuttui kun johtava kuljettaja vaihtui :wink:Yeah, mm. vuoden 2009 Ferrarissa Kimin "kultainen kosketus" kulminoitui.
Kauden 2009 tapahtumat tosiaan oli hyvä esimerkki, miten tallin suorituskyky muuttui kun johtava kuljettaja vaihtui :wink:Yeah, mm. vuoden 2009 Ferrarissa Kimin "kultainen kosketus" kulminoitui.
Eikös Kimi Räikkönen on ollut kovin selittelijä kuinka kulkis mutta etupää sitä ja tuota. Kohta vauhti paranee on kuultu suunnilleen neljännestä kisasta alkaen. Minusta historian kovin suomalais-selittelijä.
Aika usein kuljettajat yleensäkin taitaa kertoa, että auto ei tavalla tai toisella ollut ihan täydellinen ja miten on vielä työtä tehtävänä lisänopeuden saavuttamiseksi ja auton muokaamissa kuskille mieluisammaksi. Sen sijaan kuljettajien kommentit koskien sitä, miten tallin toista kuljettajaa suositaan (tai suosittiin) ovat harvinaisempia.Jep, ja milloin vika on ohjaustehostimessa tai renkaissa tai tai... Ei Bottas selittele, eikä tainnut Häkkinenkään pahemmin selitellä. Salosta nyt turha mainita...
Jos autoon tehdään kokonaan erilaista osaa tai softaa kuskin toiveiden pohjalta, niin kyllä hän vaikuttaa silloin myös auton absoluuttiseen nopeuteen.Noin karkeasti voidaan sanoa, että kuski ei pysty vaikuttamaan auton vauhtiin. Palautteellaan ja toiveillaan hän vaikuttaa vain siihen miten nopea se auto on hänen käsissään. Se nopeus siinä autossa kyllä on potentiaalina olemassa koko ajan, ja se on luotu siihen suunnittelupöydällä. Yksikään kuski ei pysty ulosmittaamaan auton potentiaalia sataprosenttisesti.
Niin, mutta ei kuski sitä osaa tai softaa tee, vaan jälleen mennään sinne suunnittelupöydälle. Toisekseen, se kuskille paremmin sopiva osa voi tehdä autosta potentiaaliltaan hitaamman, mutta kyseisen kuskin käsissä nopeamman.Jos autoon tehdään kokonaan erilaista osaa tai softaa kuskin toiveiden pohjalta, niin kyllä hän vaikuttaa silloin myös auton absoluuttiseen nopeuteen.
Tämä menee jo pois raiteilta.Niin, mutta ei kuski sitä osaa tai softaa tee, vaan jälleen mennään sinne suunnittelupöydälle. Toisekseen, se kuskille paremmin sopiva osa voi tehdä autosta potentiaaliltaan hitaamman, mutta kyseisen kuskin käsissä nopeamman.
Noin karkeasti voidaan sanoa, että kuski ei pysty vaikuttamaan auton vauhtiin.
Ilmeisesti Kimi on joskus nuoruudessaan painanut iltasanomien f1 tyypin muijaa, ku tällasta kehittelevät: http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288757053243.html?pos=ok-nlnNyt on sinänsä levollinen olo, että kun aatelisen kohtelua vaatinut Alonso on ulostettu tallista ensikaudeksi, niin talli voi vihdoin keskittyä luomaan Kimille sopivaa autoa (jopa jo tässä vaiheessa kautta). En pitäisi lainkaan mahdottomana, että Fefe kulkisi julmetun kovaa ensikaudella juuri Kimin käsissä:thumbup: Hieno kausi tulossa!
TumBero sentään kuvaili linkin sisältöä sanalla Auttoniemi, joten se oli melko helppo skipataKyse on vain ja ainoastaan klikkihuoraamisesta. Ja valitettavan monet niitä linkkejä tännekin postailee. :nope:
Häkkisellä ainakin oli tekniikka hallussa, kädet nenän korkeudella vierekkäin, liikuttaa niitä edes takas ja välillä toista sivuttain, kun ei ammattikoulun suomenkielinen hitsaussanasto toiminu formulapuolella.Heh. Ammattikoulun autopuolella opetellaan vaihtamaan autoon renkaat ja tunnistamaan kampiakseli männästä. Ehkä jopa vaihtamaan öljyt. Ja muistanko väärin vai eikö sekin tutkinto jäänyt Kimiltä kesken?
Ai se on selittelyä jos tietää miten auton ominaisuuksia voisi muuttaa itselleen parempaan suuntaan suorituskyvyn kasvattamiseksi. Olisiko parempi ollaa hiljaa ja alisuorittaa väärin säädetyllä autolla?Eikös Kimi Räikkönen on ollut kovin selittelijä kuinka kulkis mutta etupää sitä ja tuota. Kohta vauhti paranee on kuultu suunnilleen neljännestä kisasta alkaen. Minusta historian kovin suomalais-selittelijä.
Sen kummemmin Kimiä mollaamatta, niin kyllähän se nyt nimenomaan on selittelyä ja ainakin itseä alkanut jonkin verran häiritsemään. Vaikka sitten paikkansa pitäisikin, niin fakta kuitenkin on se, että tallikaveri tekee yksinkertaisesti tällä hetkellä huomattavasti parempaa duunia.Ai se on selittelyä jos tietää miten auton ominaisuuksia voisi muuttaa itselleen parempaan suuntaan suorituskyvyn kasvattamiseksi. Olisiko parempi ollaa hiljaa ja alisuorittaa väärin säädetyllä autolla?