Katotaanpa tosiaan Monacossa kun Kimi lähtee sen pari riviä Vettelin takaa.Kyllä taas on stondista Alonson fanipojilla Sit kun tuossa monacossa ja montrealissa tulee normaali kisa ja hakataan Vettel ni ollaan nii hiljasta poikaa että. Vitun hiiret
Ai nyt on alkukaudesta ollut jotenkin erityisen epänormaaleja kisoja?Kyllä taas on stondista Alonson fanipojilla Sit kun tuossa monacossa ja montrealissa tulee normaali kisa ja hakataan Vettel ni ollaan nii hiljasta poikaa että. Vitun hiiret
Katsotaan mielummin maaliviivalle asti kuinka käy. Nam :ahem:Katotaanpa tosiaan Monacossa kun Kimi lähtee sen pari riviä Vettelin takaa.
Kyllä väitän, että teesisi "lopulta ainoa hetki, jolla on merkitystä on ruutulippu" on todellakin suurempaa yksinkertaistamista kuin tuo yllämainittu perusajatukseni, jota olen syventänyt monessa postauksessa.Ihan samaa kategoriaa kuin se "vain kisasta jaetaan pisteitä eli aika-ajon virheet eivät ole niin tärkeitä."
Määrittele mikä on normaali kisa? Onko kisa epänormaali vain siksi, että Vettel on nopeampi kuin Räikkönen?Kyllä taas on stondista Alonson fanipojilla Sit kun tuossa monacossa ja montrealissa tulee normaali kisa ja hakataan Vettel ni ollaan nii hiljasta poikaa että. Vitun hiiret
Ei Kimin virheet loppuen lopuksi ole maksaneet muuta kuin ettei Vettelin kanssa ole päässyt taistelemaan tasapäisesti. Jos olisi lähtenyt Vettelin edestä, tai vaikkapa heti perästä, Räikkösellä olisi ollut mahdollisuus sijoittua Vettelin eteen, koska kisanopeus on ollut tasaveroista. Nykyisellä aika-ajosuoritustasolla pääsee siihen, mihin Ferrarilla on ehdottomasti päästävä eli neljänteen sijaan, koska Ferrari on selvästi edellä Williamsia. Neljäs sija on siltikin pieni tappio, koska tallitoveri on edellä Kuten eilen nähtiin, ei aina siihenkään yllä, jos mokailee ja Williamsin vauhti kehittyy tuosta.Kyllä väitän, että teesisi "lopulta ainoa hetki, jolla on merkitystä on ruutulippu" on todellakin suurempaa yksinkertaistamista kuin tuo yllämainittu perusajatukseni, jota olen syventänyt monessa postauksessa.
Kuten Professorikin mainitsi; joskus ennen kun ajeltiin oikeesti jonossa kokonaisia kisoja, aika-ajolla oli paljon suurempi merkitys kuin nykyään DRS -aikakaudella kun ohittaminen on valovuosia helpompaa.
Mainittakoon, takaisin topikin aiheeseenkin välillä viitaten, että tällä kaikella en siis ole yrittänyt puolustella nimenomaan Kimin virheitä, enkä jotenkin vähätellä Kimin penkin alle menneitä aika-ajoja. Onneks mies on kisoissa kuski paikallaan ja pystyy yleensä paikkailemaan noita aika-ajojen lepsuiluja. Espanja on tähän huono rata, ja Monacossa tulee olemaan vielä vähemmän helppoo jos kusee Q3:n.
Eihän Kimi kai kärsinyt ollenkaan noista palaneista aika-ajorenkaista kun sai tilalle uuden setin.Kyllä Tiedemiehen tulisi tietää, että kun kalustossa on ongelmia(kuten nyt barcelonan palaneet aika-ajorenkaat) ei tuloksia voi enää verrata siihen, kun ongelmia ei ole. Vaikka kalusto näennäisesti olisikin toiseksi parasta. Kimihän oli loistovauhdissa barcelonassa vielä Q2:ssa. Eli kolmas mersujen jälkeen. Vanhalla aeropaketilla.
Toivon todella, että Kimin annettais ajaa vanhalla Monacossakin, koska tuntuma tiehen on luullakseni erityisen olennaista. Ja Kimi ei saanut ainakaan vielä mitään tuntumaa uudella setillä.
Eli syystä tai toisesta, Kimillä niitä ihan oikeita kalusto-ongelmia on harvinaisen paljon ollut, eikä niitä mielestäni tule sivuuttaa vaan olankohautuksella.
Muistaakseni Kimi sai uuden setin vasta sunnuntain kisaa varten ja joutui ajamaan aika-ajon kolmannen session käytetyillä?Eihän Kimi kai kärsinyt ollenkaan noista palaneista aika-ajorenkaista kun sai tilalle uuden setin.
Voisiko joku asiasta varma sanoa kummin oli, moni kun tuntuu olevan asiasta hiljaa. Oliko Kimillä siis uusi vai vanha setti nopealla, viimeisellä vedolla!?Muistaakseni Kimi sai uuden setin vasta sunnuntain kisaa varten ja joutui ajamaan aika-ajon kolmannen session käytetyillä?
Johan se nyt on jo miljoona kertaa todettu, että Kimi ajoi Q3:ssa ensin käytetyillä pehmeillä. Sitten se viimenen setti paloi poroksi lämmittimien alla, ja juuri sillä uudella setillä JOLLA KIMI SIIS AJOI ei tietenkään ollut asiaa edes Vettelin vauhtiin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää joka tuutista tullutta faktaa?Eihän Kimi kai kärsinyt ollenkaan noista palaneista aika-ajorenkaista kun sai tilalle uuden setin.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/raikkosen-epaonnistuminen-takana-omituinen-syy/5072286Johan se nyt on jo miljoona kertaa todettu, että Kimi ajoi Q3:ssa ensin käytetyillä pehmeillä. Sitten se viimenen setti paloi poroksi lämmittimien alla, ja juuri sillä uudella setillä JOLLA KIMI SIIS AJOI ei tietenkään ollut asiaa edes Vettelin vauhtiin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää joka tuutista tullutta faktaa?
Kimillä oli aivan huippuvauhti vanhalla setupilla(Q2 kolmas mersujen jälkeen), ja nyt on sit päätetty, että Kimikin ajaa uudella aerolla Monacossa. Ei hyvä, jos ja kun sitä tuntumaa ei kertakaikkiaan löydy. Varsinkin Monacossa mekaaninen ja sitä kautta kuljettajalle välittyvä fiilis radasta olisi tosi tärkeää. Tyhmä päätös Ferrarilta. Jos ei Kimi saa mitään tuntumaa autoon ekoissa harjoituksissa, niin toivottavasti paluu edelliseen setuppiin on mahdollista.
Niin ja siis, Kimi sai uuden setin KISAAN niiden palaneiden renkaiden vuoksi. Ikävä kyllä vahinko oli jo tapahtunut aika-ajoissa. Lukekaa urpot niitä uutisia!
Miksi Kimi toteaa, ettei niitä käytetty. Missään ei puhuta niillä palaneilla renkailla ajeluista.Kimi sanoi:– Meillä oli yksi uusi setti renkaita, jota emme olleet käyttäneet viimeisessä aika-ajossa, mutta jostain kumman syystä ne paloivat lämmittimien alla ja tuhoutuivat, Räikkönen kommentoi Sky Sportsille.
Koska hän on urpo, eikä lue uutisia? Vai mitä pluto?Miksi Kimi toteaa, ettei niitä käytetty
No se, ettei se mennyt noin. Kimi käytti Q1:ssä yhden setin pehmeämpiä ja Q2:ssa yhden setin pehmeämpiä, joten Q3:een oli jäljellä KAKSI settiä pehmeämpiä (koska Q3:een saa extrasetin). Jos Kimi kerran ajoi ensin käytetyillä, niin nopea aika on sitten tullut olettinkin sillä ei-palaneella pehmeämmällä. Ei kai ne nyt sitä palanutta olisi alle laittaneet, kun ehjäkin oli.Johan se nyt on jo miljoona kertaa todettu, että Kimi ajoi Q3:ssa ensin käytetyillä pehmeillä. Sitten se viimenen setti paloi poroksi lämmittimien alla, ja juuri sillä uudella setillä JOLLA KIMI SIIS AJOI ei tietenkään ollut asiaa edes Vettelin vauhtiin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää joka tuutista tullutta faktaa?