Noh totta, mutta koko kautta on vaivannut just tää mitä tänään tapahtu. Pieniä mutta ratkaisevia mokia johtuen ties mistä, mutta tiimikaveri kuitenki porskuttaa ilman suurempia sählinkejä sen mitä pystyy. Toki pari huonoa kisaa Vettelillekki sattunut, mutta paketti jotenki kasassa sillä paremmin.Moottorikartat, kylmät renkaat, huonot renkaat, renkaat, isyys, ei normaalia sutimista... Miksi pitää yrittää keksiä syitä radalta suistumiseen kun Kimi nosti jo käden ylös "mun moka"? Kaikilla ne renkaat ovat samat, Maldonadollakin oli jotain ongelmia renkaitten kanssa pariinkin otteeseen ku auto sladitti 300km/h vauhdissa kuin teini-bemari ekoilla liukkailla, kuitenkin piti auton lapasessa. Kimin kämmi tuli pahimpaan ajankohtaan, pomot hengittävät niskaan tilanteessa jossa pitää antaa näyttöjä jatkosopparia varten.
Tätä lipsumistahan halutaan nähdä, se nyt vaan tapahtuu väärälle kuskille meidän silmissä.
En tiedä, ymmärränkö viestisi sentimentin väärin, mutta siinähän se kuskien välinen paremmuusero myöskin näkyy, että se paketti tosiaan pysyy paremmin kasassa. Ei se johdu mistään ulkoisesta asiasta vaan siitä, että paneutuu yksityiskohtiin ja ymmärtää niiden vaikutuksen kokonaisuuteen. Kimi "vain ajaa" kun taas Vettel ymmärtää, että F1-kuskien työ sisältää aika paljon muutakin. Tosin Itävallan kisan aikana näkyi TV-kuvissa todella harvinainen näky: Kimi tuijottamassa jotain datamonitoria inssin kanssa vaikka kisavkonloppu oli jo paketissa. Olikohan vaan vähän showta Marchionnelle, että kyllä mäkin näitä telkkareita täällä kattelen ihan niinkuin SebastiankinNoh totta, mutta koko kautta on vaivannut just tää mitä tänään tapahtu. Pieniä mutta ratkaisevia mokia johtuen ties mistä, mutta tiimikaveri kuitenki porskuttaa ilman suurempia sählinkejä sen mitä pystyy. Toki pari huonoa kisaa Vettelillekki sattunut, mutta paketti jotenki kasassa sillä paremmin.
Tarkoitin tätä kautta. Viime kaudella oli ongelmat auton kanssa, mutta ajo oli jotenki varmempaa kuitenki, puhumattkaan lotuskaudet jolloin meno oli ihan eri varmuustasolla. Nyt kun nopeus riittää ja auto toimii, niin tulee jatkuvasti jotain pikku mokia. En keksi muuta syytä kun arvomaailmojen muutos ja sitä kautta heikompi keskittyminen. Esim unohtaa kanadassa että on eri moodi päällä? Aika-ajon typerä virhe. Miksei sitä ekaa kierrosta voi ajaa niin että sillä pääsee jatkoon. Ferrarilla semmonen vasemman käden kierros ykkösosiossa pitäis riittää iha helposti. Olis latonut suoraan vaan kunnon kierroksen heti perään tai sen ensimmäisen. Puhumattakaan kisan mokailu. Australian varikkosekoilut. Toki muutama hyvä viikonloppu ollut ja hyvää ajoa, mutta ei oikein riitä. Puhumattakaan aika-ajoissa jo rutiiniksi muodostunut viimisen osion mokailu. Tuolla kisakokemuksella hämmästyttää nuo edellä mainitut asiat.En tiedä, ymmärränkö viestisi sentimentin väärin, mutta siinähän se kuskien välinen paremmuusero myöskin näkyy, että se paketti tosiaan pysyy paremmin kasassa. Ei se johdu mistään ulkoisesta asiasta vaan siitä, että paneutuu yksityiskohtiin ja ymmärtää niiden vaikutuksen kokonaisuuteen. Kimi "vain ajaa" kun taas Vettel ymmärtää, että F1-kuskien työ sisältää aika paljon muutakin. Tosin Itävallan kisan aikana näkyi TV-kuvissa todella harvinainen näky: Kimi tuijottamassa jotain datamonitoria inssin kanssa vaikka kisavkonloppu oli jo paketissa. Olikohan vaan vähän showta Marchionnelle, että kyllä mäkin näitä telkkareita täällä kattelen ihan niinkuin Sebastiankin
Tallipäällikkö sanoi kauden alussa, että Kimi on herkkäluonne, joka tarvitsee 100% tallin tuen ja paapomisen. Taitaa olla verrattavissa Mika Häkkiseen, joka tosin ei esittänyt mitään kylmää ja kovaa. Olisiko nyt niin, että Arrivabane ei tarjoakkaan 100% tukea, koska suoritustaso on mitä on. Kyllähän tuo Ferrarin kisaraportti (ei mainita sanallakaan Kimiä) kielii pahasti jotain, ajaako edes Silverstonessa.Tarkoitin tätä kautta. Viime kaudella oli ongelmat auton kanssa, mutta ajo oli jotenki varmempaa kuitenki, puhumattkaan lotuskaudet jolloin meno oli ihan eri varmuustasolla. Nyt kun nopeus riittää ja auto toimii, niin tulee jatkuvasti jotain pikku mokia. En keksi muuta syytä kun arvomaailmojen muutos ja sitä kautta heikompi keskittyminen. Esim unohtaa kanadassa että on eri moodi päällä? Aika-ajon typerä virhe. Miksei sitä ekaa kierrosta voi ajaa niin että sillä pääsee jatkoon. Ferrarilla semmonen vasemman käden kierros ykkösosiossa pitäis riittää iha helposti. Olis latonut suoraan vaan kunnon kierroksen heti perään tai sen ensimmäisen. Puhumattakaan kisan mokailu. Australian varikkosekoilut. Toki muutama hyvä viikonloppu ollut ja hyvää ajoa, mutta ei oikein riitä. Puhumattakaan aika-ajoissa jo rutiiniksi muodostunut viimisen osion mokailu. Tuolla kisakokemuksella hämmästyttää nuo edellä mainitut asiat.
Ja noilla virheillä ei ole mitää tekemistä paneutumisen kanssa dataan tai tutkimiseen, koska vauhtia kimilläki kisassa riittää ja aika-ajossa, jos ei mokailis.
Huolimattomuusvirheitä ratin ja penkin välissä. Mutta en todellakaan tuomitse. Se on täysin normaalia tuossa iässä että arvomaailmat muuttuu ja ajaukset on muualla.
Niin kuin mika häkkinen sanoi aikoinaan jotenki näin: "Kun ikää tulee ja arvomaailmat muuttuu, niin takaraivossa alkaa ajatus sikiään onko enää mitää järkeä riskeerata henkeä ja terveyttä, kun on elämässäki muita asioita ja nää nuoret nälkäset kaverit tulee kovaa takaa ja niiden elämässä ei ole mitää muuta kuin F1" Nuokin ovat ihmisiä kuitenki ja asiat vaikuttaa alitajuisesti kuitenki jokaiseen ihmiseen.
Itsekin olen kova fani, mutta joskus tulee se aika että pitää hyväksyä että aikansa kutakin. Pahoin pelkään, että nyt on räikkösen aika jättää radat.
Ja ei yhden kisan perusteella voi tuomioita jakaa, mutta tähän asti koko kauden kuva on ollut toi sählääminen. Oikeastaan ekaa kertaa räikkösen uran aikana.
Koko ajanhan Kimi on vieritellyt syytä epäonnistumisista joko suorasti tai epäsuorasti tallin suuntaan. Kuskien välisissä kahnauksissakin itkee enemmän kuin kukaan muu kuski. Kimi on todella kaukana mistään "nielee tappiot kuin mies" -tyypistä. Se, että muistaa aina haastatteluissa jossain kohtaa mumista "ihansamaeikiinnosta", ei tarkoita vielä mitään. Tiimiradiosta kuulee miehen todellisen luonteen.Ferrarille on tärkeintä ettei Ferraria haukuta ja italialaisia loukata,Kimi on mies joka nielee tappiot kuin mies.
Enpä usko, että se nyt autosta on kiinni tuo Räikkösen menestys. Kimin vaan pitäisi itse säilyttää keskittyminen 100%, jotta tulosta tulee. Ferrari on kumminkin tämän hetken toiseksi paras auto, sen Vettel on osoittanut. Enkä usko muutenkaan että Kimi olisi Lotukselle valmis menemään, muistetaan kumminkin ne palkkasekoilut, mitä siellä Kimin aikaan harrastettiin.Olisiko Kimin kannattanut sittenkään mennä Ferrarille, hyvä asema Lotuksella saattaisi poikia tällä kaudella hyviä tuloksia??
Heh minkäköhän kauden alusta sä nyt puhutVoihan sen vaan olla, että Kimistä on tullut vanha kehäraakki, mutta jotenkin vaikea uskoa, että vielä alkukauden varmasta ja nopeasta kisakuskista olisi tullut yhtäkkiä Grosjadonado...
Varmaan myös varakkailla talleilla katsellaan sponsoreita. Esim. Magnussen jäi ulos rahan vuoksi, vaikka rattimies on ja mahdollisuus suht varakkaalla McLarenilla.ei jumalauta.. Nyt vähän keulii. F1 sarjan rikkain talli tarvii 10 miljoonaa estebanilta jep
Noin sanoi, mutta en oikein usko siihen. Ensinnäkin oli itse ollut tallissa pomona vasta vähän aikaa. Ja luulen, että Kimi kyllä sulattelee asiat itsekseen eikä kaipaa kenenkään syliä toisin kuin esim. Felipa baby. Se oli omituinen kommentti ja sellaiseksi jäänee.Tallipäällikkö sanoi kauden alussa, että Kimi on herkkäluonne, joka tarvitsee 100% tallin tuen ja paapomisen.
Eiköhän tuo alkukaudesta nimenomaan kisoissa ollut varma ja nopea. Aika-ajoista en puhunut mitään, ne ei ole sujuneet oikein missään kohtaa, kun aina pitää joko itse kädettää nopea kierros tai tallin laskutikkujen olla hukassa...Heh minkäköhän kauden alusta sä nyt puhut
No totta helvetissä pitää, ei Schumikaan enää Ferrarille pääsisi (jos siis olisi normaalissa kunnossa) sen perusteella, että on voittanut seitsemän mestaruutta. Ei Villeneuvekaan pitkälle pötkinyt yhdellä mestaruudella siinä 2000-luvun puolivälissä, kun ei enää kulkenut.Ikään kuin Kimi olisi täysin nobody, jonka pitäisi osoittaa paikkansa tiimissä uusilla teoilla kun vanhoja ei ole kuin 10+ vuoden ajalta.
Tajuat itsekin että tuo on itsestäänselvyys mutta hain vähän laajempaa tilannekuvaa. Ja Villeneuven tilanne on aivan eri kuin Kimin. Kimi on Ferrarin edellinen mestari ja viime kautta lukuunottamatta mestarisuoriutuja. Ferrari on tiiminä tehnyt enemmän virheitä kuin Kimi. Toivotaan että se tästä jatkuu ja pääsee takaisin radalle.No totta helvetissä pitää, ei Schumikaan enää Ferrarille pääsisi (jos siis olisi normaalissa kunnossa) sen perusteella, että on voittanut seitsemän mestaruutta. Ei Villeneuvekaan pitkälle pötkinyt yhdellä mestaruudella siinä 2000-luvun puolivälissä, kun ei enää kulkenut.
Tämäkään ei paina paskan vertaa kun suoritukset ontuu, vanhat statukset ei tuo pisteitä tallille. Onhan Ferrari antanut Kimille jo kerran kenkää maailmanmestarina, mutta silloin syyt eivät olleet suorituksissa. Täytyy muistaa että Kimi palkattiin tasaisen heikon Massan tilalle, mutta Kimi on hoitanut tonttinsa vielä huonommin.Tajuat itsekin että tuo on itsestäänselvyys mutta hain vähän laajempaa tilannekuvaa. Ja Villeneuven tilanne on aivan eri kuin Kimin. Kimi on Ferrarin edellinen mestari ja viime kautta lukuunottamatta mestarisuoriutuja. Ferrari on tiiminä tehnyt enemmän virheitä kuin Kimi. Toivotaan että se tästä jatkuu ja pääsee takaisin radalle.
Voihan aina tietyt aikakauden alut olla aina vaikeita, mutta silloin Räikkösen olisi pitänyt tästä kärsiä huomattavasti enemmän vain viime vuoden ilmiönä kuin tällä kaudella. Ainakin luulisi tottuneen siihen jo. Toisaalta olihan vuonna 2012 useilla kuskeilla pitkäänkin renkaiden kanssa oppimista. Jenson Buttonilla 5 kisaa ja eniten kärkikuskeista ja Bruno Sennalla kaikkein eniten koko ruudukosta eli murheelliset 10 kertaa ja Jean-Eric Vergnellä 8 kertaa.Itse mietiskelen tässä että 2014 lähtien ovat olleet käytössä turbot ja siitä lähtien Kimi on rämpinyt aika syvällä paria valonpilkahdusta lukuunottamatta. Voisiko se vaikuttaa ajettavuuteen niin paljon että ei pysty enää samalla tyylillä vetämään?