70-luvun suurajot

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
Jep, tuo on toinen merkitys ja toinen on enempi henkilökohtainen. Mä muutenmenen sinne klo 18:00, jolloin sinne aina startattiin. Voi kumpa sataisi...
Tulee varmaan täyteen jokin tasaluku vuosia teikäläisen ensimmäisistä Suurajoista katsojana, ehkä pyöreä nelosella alkava lukema?

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
20 vuotta

Tulee varmaan täyteen jokin tasaluku vuosia teikäläisen ensimmäisistä Suurajoista katsojana, ehkä pyöreä nelosella alkava lukema?
20-vuotishääpäivä.

Ekoista Suurajoista katsojana on 41 vuotta. Piru kun tuntee itsensä vanhaksi!

velimattip

Member
20-vuotishääpäivä.

Ekoista Suurajoista katsojana on 41 vuotta. Piru kun tuntee itsensä vanhaksi!
Onnea vaan paljon Makalle 20 vuotishääpäivästä minulla oli 01.08.2012 40 vuotishääpäivä minä tunnen itseni nuoreksi niin Makkakin varmaan 20 vuoden päästä ! minulla ekoista Suurajoista katsojana 54 vuotta :ahem:

Viimeksi muokattu:

isu1600

Active member
onnittelut "saavuksesta" täältä Vaajakosken suunnaltakin. Perästä tullaan. . . Kohta wasta 10 v. Takanapäin. . . Mites Jyskälä fiilistely Laajavuoressa onnistui ?

illi

Well-known member
Onnea vaan paljon Makalle 20 vuotishääpäivästä minulla oli 01.08.2012 40 vuotishääpäivä minä tunnen itseni nuoreksi niin Makkakin varmaan 20 vuoden päästä ! minulla ekoista Suurajoista katsojana 54 vuotta :ahem:
Sain ajokortin vuonna -62 loppuvuodesta.-63 taisi olla eka kerta jyväskylän ajoissa,alkaa tuo muisti hiipua,kun tuli käytyä kaikki kisat joihin ehdin siitä eteenpäin.Suurimmasta osasta on vielä lähtöluettelot jäljellä.Armeija jätätti väliin yhden jyväskylän kisan,mutta melko uskolla tuli kierreltyä.Siihen aikaan kalenteri pyöri päässä kisojen mukaan.Kävin myös rata-ajoissa ja maastopuolella(nimet ovat lajeissa vaihdelleet).Jos kuntoa piisaa niin käyn saavutuksesi kimppuun hitaasti,mutta varmasti.

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Laajavuoressa

onnittelut "saavuksesta" täältä Vaajakosken suunnaltakin. Perästä tullaan. . . Kohta wasta 10 v. Takanapäin. . . Mites Jyskälä fiilistely Laajavuoressa onnistui ?
Kyllä mä siellä olin. Se, että miten se onnistui jää lukijoiden mietittäväksi. Olen itse tyytyväinen. Istuin aika kauan siinä kivellä....

isu1600

Active member
. . . No jos se samaa tasoa on, kuin eka opuksessa, niin silloinhan se on loistawa. . . Oikea tunnelma mukana. . .

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Maakuntakierros

Tänään tein kierroksen maakunnassa. Haastatteluhaaviin tarttuivat 78-79 ratamestari sekä samojen vuosien 0-auton kuljettaja.

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Mirafiorikuvia

Tänään soi puhelin ja äsken tapasin miehen, jolla oli Fiatikuvia...paljon. Samalla hepulla lienee melkoinen harvinaisuus tallissaan, 4-ryhmän 131 Mirafiori..

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Deadline

Tänään selvisi lopullinen deadline kirjan suhteen. Se kärrätään painotaloon syyskuun viimeinen päivä. Eli reipas pari viikkoa on aikaa. Kansikuva päätettiin tänään, yleisöäänestyksen perusteella.

Kirja tulee ulos painosta marraskuun alussa, eli ehtii sitten mukavasti vaikka isänpäiväpakettiin :)

pepe1

Member
Autonovon rallitalli 1974

Olen uusi kirjoittaja täällä; lienenkö oikealla sivullakaan?
Mutta: Olin Autonovossa maalaamossa 1974, ja samoissa tiloissa sijaitsi firman rallitalli. Autoja oli kaksi, joista toinen, Ahti Vaaran, oli punainen Fiat 128 Sport Coupe. Ilm. Rata-auto. Toinen oli "tavallisella kopalla" 128, rallivehje. Tämän auton kuskia en muista!!
Jyskälän ajoja varten oli pihalla muutama punainen Fiat (Abarth). Sellainen "rättikattoinen" Spider.
Jos joku muistaa tästä tallista tai kuskeista ja kisoista jotakin, niin olen todella kiitollinen!!!

pepe.ylimaa@dnainternet.net

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Fiatit 1974

Olen uusi kirjoittaja täällä; lienenkö oikealla sivullakaan?
Mutta: Olin Autonovossa maalaamossa 1974, ja samoissa tiloissa sijaitsi firman rallitalli. Autoja oli kaksi, joista toinen, Ahti Vaaran, oli punainen Fiat 128 Sport Coupe. Ilm. Rata-auto. Toinen oli "tavallisella kopalla" 128, rallivehje. Tämän auton kuskia en muista!!
Jyskälän ajoja varten oli pihalla muutama punainen Fiat (Abarth). Sellainen "rättikattoinen" Spider.
Jos joku muistaa tästä tallista tai kuskeista ja kisoista jotakin, niin olen todella kiitollinen!!!

pepe.ylimaa@dnainternet.net
Tietysti voisin sanoa, että osta kirjani, siinä on aika tarkasti kuvattu tuo kuuden Fiatin kilpailu.

Laita mailia, jos asia kiinnostaa. Voin myös antaa muutakin tietoa aiheesta...

kari@karimaki.fi

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Sijainti
Urjala
makka, olisko sulla rallikuljettaja Eeva Heinosen yhteystiedot? Jos löytyy niin laitahan mulle yksityisviestillä. Tarkoitus olis tehdä blogitekstiä (tai jopa lehtijuttua) suomalaisista naisrallikuljettajista...

Don Vito

Sekakäyttäjä
Sijainti
Event horizon
makka, olisko sulla rallikuljettaja Eeva Heinosen yhteystiedot? Jos löytyy niin laitahan mulle yksityisviestillä. Tarkoitus olis tehdä blogitekstiä (tai jopa lehtijuttua) suomalaisista naisrallikuljettajista...
Kannatettava idea eritoten Eevan ja Marke Oksalan osalta (no Markesta tais olla pieni juttu joskus VM:n elämäni kisa -sarjassa). Ja miksei näistä tuoreemmistakin eli Sillankorva, Jurvanen, Berglund etc.

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Sijainti
Urjala
Kannatettava idea eritoten Eevan ja Marke Oksalan osalta (no Markesta tais olla pieni juttu joskus VM:n elämäni kisa -sarjassa). Ja miksei näistä tuoreemmistakin eli Sillankorva, Jurvanen, Berglund etc.
Sillankorvan kanssa mulla on sovittu jo haastattelu :) Ja kalastelen vielä haastattelua Taru Kinnuselta (o.s. Ketonen). Minna Lindroosille laitoin myös kysymystä menemään. Nykykuskeista otan tulevaisuuden nimen Laura Suvannon juttuun mukaan.

jjs

Ford-o-holic
Sijainti
Nummela
Tinke; huomioi myös M-L Korpi.
Lissu oli nopea, mutta vauhdikkain aika hänellä sattui ajankohtaan jolloin SM-arvo oli otettu pois ja ajettiin vain Naisten Cup-mestaruudesta.

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Osoitteita

Jep, mä koitan etsiä sen tiedon. Mulla on myös Oksala, mutta ne on juuri nyt hukassa...

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Nyt se on totta!

Aamukuudelta tein viimeiset korjaukset ja kustantaja ilmoitti, että teos menee painotaloon ihan justiinsa. Jopa oli karmea punnerrus tämä pari viimeisintä viikkoa! Olin siitäkin ajasta puolet ulkomailla komennuksella, että silleen...