Kirja vs netti
Juu,
Olen kallistumassa takaisin perinteisen kirjan puolelle. Mutta kysymys on, voisiko sen julkaista osina, esim. vuodet 1971-1972, 73-75, 76-77 ja 78-79. Toisaalta itse jos semmoista olisin ostamassa tai hankkimassa muuten, haluaisin koko paketin kerralla...
Nettiin pitää saitti rakentaa, se on selvää. Mutta kirjasta sinne voisi ottaa lyhennelmiä, parhaita paloja, kuvia ja kaavioita tms. Nettisaitti siis 'markkinoisi' itse kirjaa. nettiin voisi lisätä sitten oman osion,johon voisi täydentää jotain asioita, joita kirjaan ei tullut, esim. jos ihmeellisesti selviäisi joku yksityiskohta, jota en olisi jo löytänyt ja jolla olisi merkitystä.
Vuodet 76-77 olisi pienellä viilauksella valmiita julkaistavaksi, tosin kuvaliitteet ovat puutteellisia. Ai niin, ajatus on, että joka vuodessa olisi erillinen kuvaliite, ja joka kuvassa kuvaus kuka, missä mahdollisesti, ja muuta speciaalia ko autoon tai skuskiin liittyen...Eli kuvaliitekin toimisisi tarinana.
Kartat on sellaisia, että ne voisi suosiolla jättää nettiin, koska kirjaan niiden saaminen voinee olla kova homma. Kirjaan riittäisi se kokoomakartta, josta näkyy lenkit kokonaisina. Muutenkin nettiversioon vois lähtee rakentamaan esim. legendapätkistä omaa tarinaansa, kuvia nykyään tutuista paikoista, karttoja, foorumilaisten muisteluja yms. Niitä voisi rauhassa täydennellä, eikäkirjan anti siitä kärsisi.