Niin, ja eilen 'tallimme' sai ensimmäisen suorituksen ja tuloksen, kun pojat ajoi Saab 99EMS-llä maaliin ja luokkansa sijalle 7 Lammin Historic- rallissa.
..tai oli kai, kun parkkeerattiin bussipysäkille huoltoa tekemään
Hyvä että Saabi pysyi pystyssä, mua hiukan huolestutti Makkan neuvo että eihän sit jarruvalot pala,eihän ..:wink: Meinaan jos möhkösaabi kääntyy ilman vasemman jalan jarrutusta niin sit mennään tosi hiljaa tai kuski on ihan guru.
Toki tässä tapauksessa uskon jälkimmäiseen vaihtoehtoon
Joo, huollot oli kielletty bussipysäkillä, tiealueella jne. eli liikennesääntöjen mukaan piti mennä,eihän pysäkillä nykyäänkään saa ,siviilissäkään , tehdä muuta kuin matkustajavaihtoja. Jyväskylässä me tehtiin 70- luvun loppupuolella (kun aloin olemaan mukana) niin, että kysyttiin etukäteen lupa kaikkiin mahdollisiin tehtaiden ja muidenkin firmojen pihoihin.Niin teki moni muukin mutta tilaa riitti koska huolto häipyi kireellä aina ku homma tuli valmiiksi.Pihat oli semmosessa non- stop käytösssä sitte niin kauan kun autoja riitti.Ja jos ei ollu pihoja, kytättiin kaikkia mahdollisia peltotien päitä, levähdysaleita,vanhoja soranottopaikkoja ja mitä vaan tuli mieleen.
Tietenkin hommaa helpotti, että toimenpiteet ja autotkin oli hiukan simppelimpiä kuin tän päivän jyväskylässä. SM- ja muissa pimeissä ralleissa se oli paljon vaikeempaa, sillä milläs kysyt lupia kun ei tiedetty reittiäkään, siirtymät kulki paljon enemmän mutkasia kyläteitä kuin nykyään jne. eli mitään tehdasalueita ja muita ei oikeen edes ollu reittien varsilla. Jyväskylä oli siis siinä suhteessa tavallaan "helppo" kun etukäteen pystyi laatimaan edes välttävän huoltosuunnitelman, muissa ralleissa se tehtiin kartturin kanssa noin viidessä minuutissa.....
Olen miettiny / leikkiny usein ajatuksella että mitä jos jyskälä olis edes kerran ajettu talvella. Ois kyllä muuttunu myös huollon olosuhteet, mutta kuvitelkaas kaikki ne vanhat pätkät lumipenkkojen välissä, niillä autoilla ja myös ne ulkomaalaiset kuskit mukana eli MM-rallina, mutta talvella!!