Full points
Oikein meni, taisi olla heleppo!1.Skoda
2.Klaus Sohlberg -72
Oikein meni, taisi olla heleppo!1.Skoda
2.Klaus Sohlberg -72
Mikä eräänä vuonna 70-luvulla Suurajoihin osallistunut pari jatkoi myöhemmin uraansa myös MM-tasolla niin, että tässä kilpailussa kuljettajana olleesta tuli kartturi ja kartturista kuljettaja. Ei enää yhdessä. Lisää vinkkejä myöhemmin, jos tarvii ja Illi EI saa vastata.
Oikein!Voitto Silander - Kalevi Aho
Faktoja/tilastoja/asiatekstiä on kiva lukea, mutta kyllähän monesti kirjojen suola lukijalle on nimenomaan ne hauskat, hullut ja hurjat tarinat, joita ei esim. mahdollisesti ole kehdattu aikaisemmin suurelle yleisölle kertoa, mutta ehkä näin vuosien jälkeen. Haastatteluissa lienee olennaista miten haastattelija onnistuu saamaan haastateltavan vauhdikkaalle fiilikselle pudottamaan kunnon stooria..Ainoastaan keventäviä välikommentteja yms kaipaisivat lisää, eli juuri niitä, mitä haastatteluilla on tarkoituskin kaivaa esiin.
Ainoastaan keventäviä välikommentteja yms kaipaisivat lisää, eli juuri niitä, mitä haastatteluilla on tarkoituskin kaivaa esiin.
Olen edelleen samaa mieltä, niissä on se jokin mikä tempaa lukijan mukaansa, olen ennenkin kertonu oman mielipiteen että taulukot ja kaaviot on vaan puuduttavia. Jos sulla Makka on se Videoflashin Hannu Mikkola- henkilökuva, kato se ja yritä saada edes joku kuski samanlaiseen kerrontaan. Hannulla siinä kyl juttu kulkee ja olen kattonu sen filmin monet kerrat,siinä Hannu juttelee nimenomaan semmosta mitä ei sillon aikanaan voinu ehkä sanoa.
Puhuuhan Hannu siinä tietty paljon myös suurajoista, samoin ne vanhat kartturit.
ajettiin 460 km pikiksiä ja yli 50 kappaletta.
Se olikin kunnon rallia eikä tätä virka-aikana ajettavaa sprinttiä. Enää samaan ei pysty muu kuin Historic safari, kartturiammattilainen S.Prevot kertoi tossa miten hieno kokemus oli se kisa oli, Porschella ajoivat! Löytyi 150 kilsaa pitkiä pätkiä ja 10 päivää kesti koko ralli eli kuten vanhassa ja oikeassa safarissa. Jos vastaava jyväskylä ajettaisiin niin se olis kai tuota luokkaa 40-45 pätkää kun sen suhteuttaa safariin. Sillon ennen ei matka katkennu heti jos pyörä osui kerran johonkin, aikaa ja matkaa riitti millä kuroa se ero taas kiinni.Nääkin korjas nyt Porschea 1.5 tuntia ja olivat silti neljänsiä maalissa.
Eikä ollu huoltoparkkia eikä F1-rekkoja eikä alue sitä tai alue tätä vaan rentoa ja rehellistä rallia.
hämärästi muistelen että mukana olisi ollut jimmy rae(mac rae?)olisiko sukulainen näille tunnetuimmille?olisihan minulla kyllä kyseinen vauhdin maailmakin,mutta se ei kerro kuin nimen.Joskus oli puhetta, että 1974 olis ollut melko kova lista Tunturiin lähtijöissä. Nyt sain sen Majunilta ja tässä referaatti parhaasta osasta:
10. Timo Mäkinen Ford Escort RS
11. Stig Blomqvist Saab 96
12. Markku Alen Ford Escort RS
13. Leo Kinnunen VW 1302
14. Anders Kullang Opel Ascona
15. Hannu Mikkola Ford Escort RS
16. Per Eklund Saab 96
17. Walther Röhl Opel Ascona
18. Simo Lampinen Saab 96
19. Rauno Aaltonen Opel Ascona
20. Harry Källström Datsun 240Z
Sanoisin jotta melko rautainen kymmenikkö. Tosin kukaan näistä ei voittanut, vaan sen teki nro 31 Tapio Rainio Saab 96
Jep, olihan hänkin siellä numerolla 27 Escort RS:llä. Juu ja hän oli Colinin ja Alistairin isäukka. Ja oli siellä Vatanenkin ja monta muuta...hämärästi muistelen että mukana olisi ollut jimmy rae(mac rae?)olisiko sukulainen näille tunnetuimmille?olisihan minulla kyllä kyseinen vauhdin maailmakin,mutta se ei kerro kuin nimen.
Walter Röhrl Tunturirallissa? Jo oli aikoihin eletty! Sama kaveri ei kuitenkaan arvannut osallistua Jyväskylän MM-ralliin. Muistaako joku miten teutooni täristi Tunturissa menemään?Jep, olihan hänkin siellä numerolla 27 Escort RS:llä. Juu ja hän oli Colinin ja Alistairin isäukka. Ja oli siellä Vatanenkin ja monta muuta...
Ei välttämättä huono idea. Niiden pitäisi kuitenkin sijaita ihan pienellä jossain sivun marginaalissa, ja olla oikeasti historiallisesti merkityksellisiä tapahtumia.Toimiskohan semmonen ajankuvaus fiilistä tuomaan, että ottas jokaisen vuoden kisaviikonlopun jälkeisestä maanantain lehdistä uutisotsikoita. Politiikka, globaalit jutut, kotimaa, urheilu, yms...
Antaisko se lukijalle, joka ei itse ehkä ole edes tuota lukua elänyt, niin jotain fiilispohjaa??
Moni vanhempi jäärä voi olla hyvinkin innokas jaarittelemaan ja kertomaan ties mitä salaisuuksia kun on kieli sopivan pluikkaalla tuulella. Siihen on omat menetelmänsä, mutta lienevätkö eettisesti ja maksan hyvinvoinnin kannalta sopivia?Faktoja/tilastoja/asiatekstiä on kiva lukea, mutta kyllähän monesti kirjojen suola lukijalle on nimenomaan ne hauskat, hullut ja hurjat tarinat, joita ei esim. mahdollisesti ole kehdattu aikaisemmin suurelle yleisölle kertoa, mutta ehkä näin vuosien jälkeen. Haastatteluissa lienee olennaista miten haastattelija onnistuu saamaan haastateltavan vauhdikkaalle fiilikselle pudottamaan kunnon stooria..
keskeytti noin 8. pätkän tienoolla.Walter Röhrl Tunturirallissa? Jo oli aikoihin eletty! Sama kaveri ei kuitenkaan arvannut osallistua Jyväskylän MM-ralliin. Muistaako joku miten teutooni täristi Tunturissa menemään?
On työn alla, mennään heti kun vain aikataulut natsaa. Samoin Pättiniemi on listoilla. Noiden jälkeen tietää enemmän, että mitä vielä kannattaa etsiä. Yksi 70-luvun merkittävä kuski on lupautunut kanssa haastatteluun, mutta sano, että varaa sitten AIKAA!! Eli juttua on.Suosittelen Makka retkeä Jämsään Kärhän luokse, saat varmasti ison kevennyspläjäyksen ja ajankuvaa!
a.aho oli siihen aikaan iskussa v.-68 yleiskilpailun neljäs,utriainen taisi silloin vielä ajella sveitsinkilpisellä volvolla,westerbackit ovat sukua toisilleen,simon kartanlukija avustelee hanaa lehteä as valokuvin näinä päivinä,jos lukee niin terveisiä vaan.Kävin skannaamassa keskisuomalisen 1970 kisaraportit, ja on sanottava, että ne oli aikas kattavat. Kyllä silloin oli asiansa osaavia toimittajia.
Olen luullut, että toi vuosi 1970 oli aika selvä peli ,että ensin Mikkola sitten Mäkinen. Herrat kyllä vuorotteli vuorotteli kärjessä, Timo otti nopeussakotkin (taas Jämsästä), mutta Hannullakin oli ongelmansa. Mäkinen menetti vielä 2 minuuttia kaasuvaijeriongelmissakin. Se mikä oli hienoa kattoa näin ennakkoon oli Atso Ahon mainio ajo Cooper S:llä. Taisi olla herran viimeiset Suurajot ratin takana, mutta kartturina oli vielä pitkä ura, ja yksi voittokin.
Seppo Utriainen veteli Volvo 121:llä useita pohjia. Pekka Routti Sumbeamilla ihan kärkivauhdissa kanssa.
Sitten semmonen Simo Westerback Escort TC:llä oli muutamalla pätkällä top10:ssä. Lieneekö nykyään HIstoricia samanlaisella autolla ajava Jukka W sukua?