hataki
Well-known member
Oletteko tälläistä sivua ennen nähneet täällä on aika paljon tietoa suurajoista ja pätkä ajoista http://www.juwra.com/finland.html
Tuolta nuo "tilastofaktat" tulee katsottua...Oletteko tälläistä sivua ennen nähneet täällä on aika paljon tietoa suurajoista ja pätkä ajoista http://www.juwra.com/finland.html
Katselin justiinsa vuoden -78 lähtölistaa ja myös silloin oli Kottulinsky mukana Audilla. Vuonna -78 Audi 80 oli kuitenkin 2-ryhmän auto. Hämmentävää.Juu tämä jäikin mainitsematta että olivat kuitenkin nelosryhmän pelejä....:ahem:
Intohimo on ihmeellinen voimavara joka saa pienen ihmisen tekemään suuria asioita...Jee, nyt pääsin maaliin 1970 Suurajoissa. Olen nyt kirjoittanut 1,5 vuodessa vuosien 1970-1977 kisojen kulun JOKAISEN pätkän osalta, kirjannut Exceliin arviolta 3500 pikataivalaikaa, laskenut niistä kokonaistilanteen joka pätkän jälkeen...ja löytänyt satoja pikku yksityiskohtia, joilla on tai ei ole merkitystä. Jotka on tai ei ole tottakaan, mutta joihin se tarina rakentuu...
Nyt alkaa sitten oikoluku vuosien 1970-1974 osalta, tarinoiden täydentäminen haastatteluilla, kuvien liittäminen, kaiken oheismateriaalin liittäminen jne...
Samaa olen miettinyt. Mulle on kertynyt ja ehkä vielä kertyy filmejäkin, ja olen sitäkin ajatellut paljon, että reitti tulis videolla mukaan karttana. Samoin dokkarissa mentäisiin vanhoille paikoille fiilistelemään, kuten mä oon menny tkameran kanssa...Ja jos mennään ihan sinne haavemaailma/fantasia-osastolle niin Suurajoista tehtäisiin yhtä lailla myös perinpohjainen ja useampiosainen TV-dokkari jossa käytettäisiin sekä ammattilaisten että tavan katsojien kuvaamia materiaaleja, ja käytettäisiin vielä aikaa ja vaivaa materiaalien editoimiseen sekä kuvan ja tarinoiden yhdistämiseen.
.
Suurajot ry:n arkistossa on muuten kasapäin kaitafilmejä...Kukaan ei tiedä mitä niissä on. On tarkoitus selvittää, mutta ei ihan ensimmäisenä...Samaa olen miettinyt. Mulle on kertynyt ja ehkä vielä kertyy filmejäkin, ja olen sitäkin ajatellut paljon, että reitti tulis videolla mukaan karttana. Samoin dokkarissa mentäisiin vanhoille paikoille fiilistelemään, kuten mä oon menny tkameran kanssa...
.
Kyllä se kahteen osaa menee. Yksi olisi puhelinluettelomainen . On todennäköisesti tiivistettävä tekstiä, ja karsittava siitä turhat koukerot. Kuvia tulee enemmän kun aluksi luulin. Sillon aattelin, ettei niitä löydy, ja nyt niitä on vaikka viiteen kirjaan.Muistuttaa hiukan mun laivaprojektia tämä sun Suurajokirja. Paitsi, että pidempään olet projektiasi tehnyt, eikä minusta olis tollaseen kirjalliseen työhön. Kuinkas moniosainen sarja tuosta olikaan tulossa ? :thumbup: :thumbup: