70-luvun suurajot

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
JOs minä saisin sen...

Samoin. Vaikeeta oli olla avaamatta!
Jos joku muu tekisi ton kirjan ja tietäisin mitä on odotettavissa, mikään mahti ei sais mua odottamaan Jouluun saakka.

Tässä joitain palautteita so far:

- Suomen rallihistorian merkittävin teos (ratamestari 71-74)
- Kuvaat 70-luvun tunnelmia älyttömän aidosti ajan tyyliin kivalla toverillisuudella, huumorilla ja toistensa arvostamisella (suurajovoittajan veli)
- Kukaan ei koskaan ylitä perusteellisuutta, jota ennakko-osioissa harrastat (eräs kaikkein kriittisin lukijani)
- vaikeaselkoinen ja erittäin vaativa luettava. Selailemalla tulee vaan paha mieli

illi

Well-known member
Jos joku muu tekisi ton kirjan ja tietäisin mitä on odotettavissa, mikään mahti ei sais mua odottamaan Jouluun saakka.

Tässä joitain palautteita so far:

- Suomen rallihistorian merkittävin teos (ratamestari 71-74)
- Kuvaat 70-luvun tunnelmia älyttömän aidosti ajan tyyliin kivalla toverillisuudella, huumorilla ja toistensa arvostamisella (suurajovoittajan veli)
- Kukaan ei koskaan ylitä perusteellisuutta, jota ennakko-osioissa harrastat (eräs kaikkein kriittisin lukijani)
- vaikeaselkoinen ja erittäin vaativa luettava. Selailemalla tulee vaan paha mieli
paikalla olleiden muisti palailee pätkittäin kun kirjaa seuraa kuin rallia paikan päällä kulkien.

karko

Well-known member
Eikä siinä vielä kaikki! Jouluna odottaa myös 70-luvun moottoripyöräaiheinen kirja. Saapa nähdä kumpi on mielenkiintoisempi.

jari5

Well-known member
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Kun olette tilanneet kirjaa tuolta http://www.jysuma.fi/kirja.php tuleeko sieltä sähköpostiin joku tilausvahvistus:doubtful: vai odottelenko seuraavaksi krjaa postilaatikkoon...
Se on aina tätä,kun pitää kaikki jättää viimehetkeen. Olin siinä uskossa,että kirjaa saisi täältä tampereelta päin kirjakaupasta mutta kun ei niin ei!!!!

delorean

Well-known member
Sijainti
JKL
Kun olette tilanneet kirjaa tuolta http://www.jysuma.fi/kirja.php tuleeko sieltä sähköpostiin joku tilausvahvistus:doubtful: vai odottelenko seuraavaksi krjaa postilaatikkoon...
Se on aina tätä,kun pitää kaikki jättää viimehetkeen. Olin siinä uskossa,että kirjaa saisi täältä tampereelta päin kirjakaupasta mutta kun ei niin ei!!!!
Ei mulle ainakaan tullut. Postista tuli vain saapumis ilmoitus,,,

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Pakettien pitäsi jo olla perillä

Kaikki tilaukset lähti viimeistään perjantaina 17.12, joten perillä pitäisi allkaa olemaan. Toivon kaikille antoisia lukuhetkiä. Ja toivon suoraa ja rehellistä palautetta, oli se sitten plussaa tai miinusta.

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Tampereellakin sitä myydään

Akateeminen kirjakauppa Tampereella myy myös kirjaa, että sinne vaan manselaiset

illi

Well-known member
Kaikki tilaukset lähti viimeistään perjantaina 17.12, joten perillä pitäisi allkaa olemaan. Toivon kaikille antoisia lukuhetkiä. Ja toivon suoraa ja rehellistä palautetta, oli se sitten plussaa tai miinusta.
kaikenkaikkiaan hyvin vastasi melkoisia odotuksia.muutamia painovirheitä,varsinkin nimissä,en anna niiden häiritä kokonaisuutta.jopa aikoinaan tarkkaan juttuja lukeneellekin löytyi uusia näkökulmia.tätä kyllä selaillaan ensilukemisen jälkeen paljonkin.

karko

Well-known member
Kirja

Komppaaan illiä. Nyt on 1970-kisa luettu ja täytyy myötää, etten paljoa huomannut mitä sinä aikana ympärillä tapahtui:D. Kirja vei kyllä mukanaan.
Ikuisen kasigordini-ihailijan näkökulmasta pahin virhe oli Eero Keinäsen legendaarisen BYM-2:n muuttuminen pätkätuloksissa Skodaksi.
Uskoisin, että kirjasta tulee 70-luvun "jyskälävikipedia", joka kaivetaan esille aina kun pitää tarkistaa kuka ajoi millä ja miten.
Aivan mahtava juttu on rekisterinumerot lähtöluettelossa!

delorean

Well-known member
Sijainti
JKL
Nyt olen minäkin ehtinyt tutustua kirjaan ja täältä ainakin on lupa jatkaa projektia eteenpäin tuleviin vuosiin:ahem:

Onnistuinpa yhden paino/kirjoitusvirheen löytämään minäkin. 1974 numero 118 lienee Vaajakoskelainen Erkki Könönen eikä Kononen veljensä Raimon kanssa...

Hieno kirja. Todella hieno...

SaabV4

Well-known member
Melkein

loppuun luettu.....ja onpas mahtavaa luettavaa....pienet virheet ei haittaa mitään....tunnelmat ovat juuri niin mahtavat kuin oletinkin....kannatti odottaa se muutama päivä...siis , että vasta tänään aloin kirjaa lukemaan...On hienoa näin jälkeenpäin huomata, että silloin lapsena jo ymmärsin, että SaabV4 ja erityisesti Stig oli nopein kuski täällä Suomessa :)))

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Sijainti
Urjala
Nyt kun ensimmäinen osa 70-luvun Suurajo-kirja sarjoista on luettu niin: Ei voi muuta sanoa kuin että: KIITOS MAKKA!!!! ISO PEUKKU SILLE ETTÄ KIRJOITIT TÄMÄN TEOKSEN! Ja odotan innolla sitä toista osaa myös :) !! luetin kirjan myös isälläni joka minut aikanaan 80-luvun ihan alussa innosti rallin maailmaan! Alkuun isän mielipide oli että 50+e on multa liian paha hinta laittaa kirjaan, mutta kun "iskä" pääsi lukeen ensimmäiset 10-20 sivua niin ääni kellossa muuttui ja mm. Alénin Opel kuvan nähtyään iskä oli ihan kympillä jo itse mukana sen aikaisissa Suurajotapahtumissa ja alkoi kertomaan myös omia muistoja sen aikaisista Suurajoista :) siinä oli jouluaatto parhaimmillaan kun kinkkua syötiin ja puhuttiin vanhoista Jyskälä-kokemuksista isän kanssa!!! Iso sydän tälle koko idealle siis!!! <3

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Erinomainen teos. Kulttuuritekohan tuon koostaminen on, kuten jo aiemmin hehkutettiin. :thumbup:

timppa5

Member
UPEA kirja !!!

Kiitos Makka upeasta kirjasta, tästä alkoi minun rallimuistoni aikanaan, ensin katsojana, sitten kilpailijana ja sitten vielä järjestelypuolella.

Ei voi kun suositella 100 %:sti !

Yst.Terv. Timo Maukonen ex-Saab, ex-Ford

iJones

Active member
Kirja ostettu ja luettu. Tuomioksi 10 pistettä ja papukaijamerkki. :thumbup:
Tuskin maltan odottaa seuraavaa osaa ja toivon että virta riittää muidenkin vuosikymmenten käsittelyyn samalla persoonallisella otteella.
Kiitos ja hyvää uutta vuotta!

makka

suurajofriikki
Sijainti
Jyvaskyla
Etsintäpartiot Itä-Suomeen!

Samalla kun minä jään kuukauden täydelliselle kirjoitustauolle, pyydän, että auttaisitte minua mahdollisuuksien mukaan. Ohessa lista pikataipaleista 1975-1976 Savonlinnan itäpuolelta, joiden varsilta haluaisin kokemuksia, näkemyksiä ja muistoja:

Kiteen seutu (itä- ja eteläpuoli):
- Niinikumpu
- Loukunvaara
- Haapavaara
- Petravaara
- Rokkala
- Papinniemi

Punkaharjun ja Kesälahden välimaasto:
- Kermola
- Pekkola

Enonkosken seutu:
- Makkola
- Enonkoski
- Paakkunala

Kylätoimikunnat, yhdistykset, seurat, yksittäiset ihmiset, kaikki kontaktit kiinnostaa!

kari.maki@jamk.fi
040-5314739