Acennus - Phase 2

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Dominic sanoi:
Kerroppa lisää. Saattaisin jopa kuitin kaivaa jostain esille.

Toi prosessori oli vialla heti tänne tultuaan, koska koneella olli buuttausongelmia jo eka käynnistyksessä, mutta koska se resetillä käynnistyi. En asiaa sen enempää ajatellut.
Tässä toikissa on muutama kommentti asiaan liittyen. www.kuluttajavirasto.fi on hemmetin hyviä PDF:ä asiasta...
Ett silleen!!!!!!!!

Mikko_A

Työtön.
Kuulostaa normaalilta työpäivältä nuo dompparin säätämiset :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Laitetaan vielä se tarkka linkki.

Eli tässä suora lainaus:
Voiko tavaran virheestä valittaa, kun takuuaika on päättynyt?
Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa tuotteen virheistä myös takuuajan päätyttyä tai silloinkin, kun tuotteelle ei ole annettu takuuta laisinkaan.Takuu on vain myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Siten myös sellaisista virheistä, jotka ilmenevät vasta takuuajan päätyttyä, voi valittaa.
Ett silleen!!!!!!!1

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Eli tosiaan kyseessä on Boxed-mali, jossa on kolmen vuoden takuu. Joten kuittia etsimään, ja uutta prosaa tilalle. Pistän omaan koneeseen :p

Ja sit tän nykysen laitan tohon siskon lankkuun kiinni ja saan siitä UUDEN PC:n!

McMike

Guest
Dominic sanoi:
Mistä syystä jaat väärää tietoa? Vai onko sua kusetettu?
Pakettikoneilla takuu on yleensä kolme, joissain tapauksissa jopa neljä vuotta (mm.Pomi). Erikseen komponentteina ostettuna ja itse koottuna takuu on prossulle yksi vuosi riippumatta siitä, onko boxed tai bulk. Näin täällä. Käytäntö saattaa vaihdella eri liikkeissä, mutta näin ainakin on täällä käytäntö. Olen varmistanut asian kysymällä eräässä liikkeessä olevalta asentajalta.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
McMike sanoi:
Pakettikoneilla takuu on yleensä kolme, joissain tapauksissa jopa neljä vuotta (mm.Pomi). Erikseen komponentteina ostettuna ja itse koottuna takuu on prossulle yksi vuosi riippumatta siitä, onko boxed tai bulk. Näin täällä. Käytäntö saattaa vaihdella eri liikkeissä, mutta näin ainakin on täällä käytäntö. Olen varmistanut asian kysymällä eräässä liikkeessä olevalta asentajalta.
Netistä hakemalla löytyy että boxed-mallin AMD-prosessorilla on aina kolmen vuoden takuu, ja niin on myös verkkokaupalla (mainittu jopa erikseen). Aika erikoista ettei joku liike myöntäisi samaa takuuta prosessorimallille, jonka se itseki saa vaihdatettua samaan takuuseen vedoten maahantuojalta, tms..

Observer

Well-known member
McMike sanoi:
Erikseen komponentteina ostettuna ja itse koottuna takuu on prossulle yksi vuosi riippumatta siitä, onko boxed tai bulk. Näin täällä. Käytäntö saattaa vaihdella eri liikkeissä, mutta näin ainakin on täällä käytäntö. Olen varmistanut asian kysymällä eräässä liikkeessä olevalta asentajalta.
Sua on kusetettu tai puhut potaskaa huvin vuoksi! :p Kerropas muuten mikä liike on kyseessä niin tajuaa varoa edes astumasta sen paikan ovesta sisään kun noin perusasiassa paskaa siellä puhuvat. :rolleyes:
"Boxed versiossa on mukana aina asennusohje, laadukas tuuletin, Amd-tarra ja pidempi 3 vuoden takuu - muista nämä kun vertaat hintoja bulk-prosessoreihin." Tuossa suora lainaus Verkkokauppa.comin sivuilta.

Ja tässä AMD:n omilta sivuilta dokumentti:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_867_2139,00.html

Viimeksi muokattu:

McMike

Guest
Sanoin asian niinkuin kuulin sen ko. asentajalta itseltään. En ole asiaa sen kummemmin varmistanut, mutta luotan (luotin ainakin tähän asti), ammatikseen koneita tekevän lausuntoon.
Lienee syytä kertoa asian todellinen laita heillekin, jotta osaavat jatkossa valistaa asiakkaita oikeilla tiedoilla.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Offtopic:
Semmää oon tässä elämää opetellessa huomannu että aika harva lopulta tietää edes mistä puhuu. :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Eli tosiaan kyseessä on Boxed-mali, jossa on kolmen vuoden takuu. Joten kuittia etsimään, ja uutta prosaa tilalle. Pistän omaan koneeseen :p

Ja sit tän nykysen laitan tohon siskon lankkuun kiinni ja saan siitä UUDEN PC:n!
Paitti jos huomaavat, että olet rikkonut sen itse :rolleyes:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Olen pari kertaa ollut todistamassa kaupassa mielenkiintoista keskustelua, missä asiakas palauttaa viallisen laitteen:
"Sinähän olet selvästi rikkonut tämän"
"En varmasti ole, avasin paketin ja se oli heti tuollainen"
"Eihän tuota saa tuohon kuntoon kuin kovalla voimalla vääntämällä"
"No jo on ***! Ovat sitten tehtaalla vääntäneet sen"
:D:D:D

Vaikea pitää pokkaa vieressä:thumbup: Lopputulos: asiakas ostaa uuden osan ja myyjä suostuu (suullisesti) lähettämään viallisen osan maahantuojalle ja asiakasta infotaan mikäli menee takuuseen...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Sitten menen kuluttaja-asiamiehen juttusille. :)
- Asensin itse CPU:n koneeseeni ja se CPU on nyt rikki. AMD väittää, että vika on itseaiheutettu :(
- Niinkö? Oletteko kenties koulutukseltanne atk-teknikko tai vastaavaa
- e-en, kui niin?

Lycka till :D

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
OoPee sanoi:
- Asensin itse CPU:n koneeseeni ja se CPU on nyt rikki. AMD väittää, että vika on itseaiheutettu :(
- Niinkö? Oletteko kenties koulutukseltanne atk-teknikko tai vastaavaa
- e-en, kui niin?

Lycka till :D
Riittääkö insinööri?

Aika muuten koomista silleen, että sille asentajan ammatilla / koulutuksella olis yhtään mitään merkitystä takuuseen.

Ihan yhtä hyvin se voi vaikka miltä gurulta levitä prosessori alta, ilman että itte on omalla toiminnallaan aiheuttanut siihen mitään.

Ja yhtä hyvin se gurukin voi hakea korvausta. :D

Oon ite 100% varma että itse en sitä vikaa aiheuttanut. Core viaton, yms. Niin, vittu vien loppuun saakka homman ihan piruuttani vaikka yhden prosessorin takia. ;)

Verkkokaupasta kun tilattu niin taitaa Suomen lainsäädönnän mukaan mennä vielä niin että verkkokauppa joutuu karvaamaan, jos AMD ei. JOS siis kuluttaja-asiamies on myös mun puolella.

Vois koittaa ottaa pari kuvaa tosta prosessorista forumille.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pointti oli siinä, että jos AMD:n mielestä sä olet söhliny sen CPU:n itte paskaks, niin voi olla vaikeeta saada kuluttaja-asiamiestä niitten kimppuun, mä kun en usko, että AMD:lla ihan puhtaasti vittuilumielessä yhden kuppasen prossun takia lähdettäis kaatamaan syytä kuluttajan niskaan. Yleensähän se kai on niin, että mikäli se prossu ei ole a) sulannut ja b) ei ole kulmat murtuneet, niin ostaja on aika vahvoilla, joten tässä mielessä sulla varmaan on varsin hyvät kortit :)