Acer Aspire 5520g näyttis?

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Menin tilaamaan kyseisen läppärin ilman parempaa tietoa näyttiksen tasosta :eek:

Eli tekniset tiedot alla. Koneella ei ole tarkoitus pelata viimeisimpiä pelejä, mutta olisi hyvä, jos vähän vanhemmat pyörisivät kohtuudella. Onko tuosta geforce 7000M (896 Mt jaettua muistia) mihinkään? Omaa muistiahan siinä ei ole, joten kovin hyvästä ohjaimesta ei tietenkään ole kyse.

Prosessori: AMD Turion TL58
Keskusmuisti: 2 Gt, 4 Gt maksimi (2 x 1Gt)
Muistipaikat: 2, (vapaat muistipaikat: 0)
Kiintolevy: 250 Gt
Näyttö: 15,4” WXGA TFT 1280 x 800 resoluutio, CrystalBrite
Näytönohjain: Nvidia GeForce 7000M jopa 896 Mt jaettua muistia
Optinen asema: DVD-Supermulti (lukee ja polttaa cd:t ja dvd:t myös tuplatiheyksiset)
Modeemi/verkko: V.92 56K modeemi (RJ-11), 10/100 Mbps Fast Ethernet (RJ-45), Wlan b/g-versio (54Mbit)
Äänimaailma: Dolby-sertifioidut äänet
I/O portit: 3 x USB 2.0, 1 x VGA-liitin, 1 x mikrofoni-liitin, 1 x kuulokeliitin, 1 x ExpressCard/54 slot, 1 x S-video/TV-ulostulo, 5 in 1 kortinlukija (SD,MMC,MS, MS PRO ja xD)
Ohjelmistot: Microsoft Windows Vista Home Premium (FI / SWE / UK), Acer Launch Manager, NTI CD-Maker, Acer eManager, Acer GridVista, Adobe Reader, Norton Antivirus 90pv., Microsoft Works 8.5, Microsoft Office Trial 30 pv kokeiluversio
Akku: Li-ion (kesto: vajaa 2 tuntia)
Paino: 2,75 kg

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mulle on kyllä melkonen mysteeri, miksi ihmeessä kukaan toimii noin eikä ollu sun kohdallas edes ensimmäinen kerta :eek:

Tuo on puhdas Office-käyttöön tarkoitettu integroitu näytönohjain, jota siis ei ole tehty pelien pelaamista silmälläpitäen. Kaipa sillä muutaman vuoden (3-4) ikäiset pelit kuitenkin toimii, uusia on melkolailla turha edes yrittää.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Paitsi että koneessa on Vista syömässä tehoja, joten ei tolla paljon pelata.

Turpoo

Active member
Noniin, nyt taas porukka puhuu mitä sylki suuhun tuo ;)

Olen ollut kyseisen läppärin omistaja jo pari kk ja ainoa huono puoli tuossa on se, että siinä tulee mukana Vista + Acerin pakolliset turhat lisäohjelmat, poistaa nämä toki voi.

Näyttis on erittäin hyvä ja läppäri on pärjännyt ehdottomasti parhaiten 3d testeissä, siis tämän hintaluokan läppäreitä verrattaen. Kaikki testaamani pelit ovat pyörineet ilman mitään ongelmia.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Uskoisin ainakin jonkun Rfactorin pyörivän ihan mallikkaasti, koska tuosta alla olevasta speksauksesta ainakin minä ymmärrän, että näytönohjaimella on ihan omaakin muistia 256Mb. Tietenkin uusimmat Direct 10:ntä tukevat pelit todennäköisesti tökkisivät. Eipä haittaa, kun en niin uusia pelejä pelailekaan.

NVIDIA GeForce® 7000M with up to 896 MB of TurboCache™ technology (256 MB of dedicated system memory, up to 640 MB of shared system memory*), supporting Microsoft® DirectX® 9, PCI Express®

Banaani

Sijainti
Manse
Turpoo sanoi:
Noniin, nyt taas porukka puhuu mitä sylki suuhun tuo ;)
Mulla on Acerin 7520G jossa Turion64 ja GeForce 8400M sekä 2 gigaa muistia. Ei tolla paljoo tahdo pelejä pelata kun pukkaa nykimään.

Osa vanhemmista peleistä ei taas sitten tahdo toimia Vistassa. Esim. NFS: Most Wanted ei edes asennu.

Makkonen

Guest
Mulla on Aspire 5520 jossa GF7000m.
Mulla ei ole kuin pari peliä asennettuna. GTR2 toimii nippanappa pelattavasti, kunhan reso (800x600) on tarpeeksi matala ja detailit pudottaa alas.
Toca3 pyörii hieman paremmin ja voi käyttää isompaa resoa tai parempia tekstuureita.
NFS Underground 2 ei rullaa oikein millään säädöillä.

Banaani

Sijainti
Manse
formulastara sanoi:
Uskoisin ainakin jonkun Rfactorin pyörivän ihan mallikkaasti, koska tuosta alla olevasta speksauksesta ainakin minä ymmärrän, että näytönohjaimella on ihan omaakin muistia 256Mb.
Ei se muisti mitään meinaa jos ei raudassa ole nopeutta. Veikkaan että joudut karsimaan grafiikoista. Edellisessä viestissäni mainitsemallani läppärillä olen rFactoria pelannut 1024 ja risat resolla, grafiikat lowssa ja mediumissa. Sillon peli on toiminut ihan mallikkaasti.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jason DeVillain sanoi:
NFS Underground 2 ei rullaa oikein millään säädöillä.
Julkaisuvuosi 2004 eli palatakseni aikaisempaan epäilyyni uudempien pelien toimivuudesta.... :rolleyes:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Julkaisuvuosi 2004 eli palatakseni aikaisempaan epäilyyni uudempien pelien toimivuudesta.... :rolleyes:

Se voi olla myös pelin "vika" tässä tapauksessa. Jos NFS ei tue direct 9:ää, niin ei tietenkään pyöri. Mutta peli joka tukee, kuten Rfactor, pyöriikin sitten ihan hyvin kai. Sehän mulle itseasiassa on tärkeintä, koska en oikeastaan Vista-koneella muuta pelaakaan. XP:ssä sitten GP3:sta. Sitä ei vissiin Vistaan saa väännettyä millään? :frown: Junamatkat menis niin rattoisasti pelaillen ja kuunnellen ääniä dolby surroundina :thumbup:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Mihin tämä Turpoo hävisi. olisi mielenkiintoista kuulla niistä peleistä. Ja myös niistä testeistä, joissa 5520g on osoittautunut hintaluokassaan hyväksi. Maksoin koneesta 650e netanttilan "pimeä hinta" -tarjouksena. ovh. oli 999e. Mutta ei kai tuosta oikeasti kukaan niin paljon pyydä. :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Se voi olla myös pelin "vika" tässä tapauksessa. Jos NFS ei tue direct 9:ää, niin ei tietenkään pyöri.
NFS: Underground 2 on nimenomaan juuri DirectX 9 -peli. Jos olis alempi, niin tuohan ei olis ongelma, onhan DirectX alaspäin yhteensopiva. Kymppihän se ei millään edes vois olla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Mihin tämä Turpoo hävisi. olisi mielenkiintoista kuulla niistä peleistä. Ja myös niistä testeistä, joissa 5520g on osoittautunut hintaluokassaan hyväksi. Maksoin koneesta 650e netanttilan "pimeä hinta" -tarjouksena. ovh. oli 999e. Mutta ei kai tuosta oikeasti kukaan niin paljon pyydä. :rolleyes:
Mä tsekkasin Itävallan/Saksan hinnanseurantasivulta ja siellä kaikki 5520g:t oli joko geforce 8400M tai 8600M kortilla tai sitten jollain ATI:n kortilla.

Mikäköhän mahtaa olla tarkempi malli, noita 5520g-malleja kun on montaa erilaista.

Esim. tuo maksaa Itävallassa halvimmillaan 664 euroa, Saksassa kolmekybää vähemmän.

Hieman haiskahtais, että tuo Anttilan tarjoama laite on jo aikalailla vanhempaa mallia.

Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Mä tsekkasin Itävallan/Saksan hinnanseurantasivulta ja siellä kaikki 5520g:t oli joko geforce 8400M tai 8600M kortilla tai sitten jollain ATI:n kortilla.

Mikäköhän mahtaa olla tarkempi malli, noita 5520g-malleja kun on montaa erilaista.

Esim. tuo maksaa Itävallassa halvimmillaan 664 euroa, Saksassa kolmekybää vähemmän.

Hieman haiskahtais, että tuo Anttilan tarjoama laite on jo aikalailla vanhempaa mallia.
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=352713&shopId=19651&findPath=true&compartmentId=20152&categoryId=31156&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Tuollahan tuo on. Malli ilmeisesti mystinen 5520-40 VHP, jota ei juuri googlettamallakaan löydy mistään. Onkohan tuo joku hasardi räätälöity tuote? Näyttis tosiaan downgreidattu, mutta sitten kovoa löytyy enemmän eli 250G...:confused:

En kai laittanut rahojani roskaan? Vaihtoehtona olisi ollut saman hintaluokan hoopeet ja fuizut.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
NFS: Underground 2 on nimenomaan juuri DirectX 9 -peli. Jos olis alempi, niin tuohan ei olis ongelma, onhan DirectX alaspäin yhteensopiva. Kymppihän se ei millään edes vois olla.
Jassoo. Miksi sitten mun vanhalla koneella oli vaikeuksia Gp3:n kanssa, kun Rfactor pyöri nätisti? Mikä ihme siinä on? Kyseessä oli siis amd1900+ ja gf7600GS. Nythän se on päivitetty siihen mainioon Bartoniin 2500@3200+ niin kuin kai sunkin joku vanha masiina. :tongue: