Acer Aspire 5520g näyttis?

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
formulastara sanoi:
Jassoo. Miksi sitten mun vanhalla koneella oli vaikeuksia Gp3:n kanssa, kun Rfactor pyöri nätisti? Mikä ihme siinä on? Kyseessä oli siis amd1900+ ja gf7600GS. Nythän se on päivitetty siihen mainioon Bartoniin 2500@3200+ niin kuin kai sunkin joku vanha masiina. :tongue:
rFactor käyttää hyväksi koneesi näytönohjainta jonka puhti riittää.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=352713&shopId=19651&findPath=true&compartmentId=20152&categoryId=31156&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Tuollahan tuo on. Malli ilmeisesti mystinen 5520-40 VHP, jota ei juuri googlettamallakaan löydy mistään. Onkohan tuo joku hasardi räätälöity tuote? Näyttis tosiaan downgreidattu, mutta sitten kovoa löytyy enemmän eli 250G...:confused:

En kai laittanut rahojani roskaan? Vaihtoehtona olisi ollut saman hintaluokan hoopeet ja fuizut.
Löytyhän noita 7000M:lläkin varustettuja, kun ymmärsin ottaa tuon g:n veke tuolta 5520:n perästä. Olisko sitten tuo ? Ei ole tosin enää kuin Amazonista saatavana, siellä pyytävät kyllä enemmän kuin Anttila. Viittais siihen, että on jo markkinoilta poistunut malli.

Niin joko sä sen laitteen sait? Jos tilasit netin kautta, niin onhan sulla mahdollisuus perua kaupat.

Mutta pohdi nyt itte mitä oikeesti tarttet. Esim. tuossa on ehkäpä parempi näytönohjain, sama prossu, mutta vähemmän levytilaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Jassoo. Miksi sitten mun vanhalla koneella oli vaikeuksia Gp3:n kanssa, kun Rfactor pyöri nätisti?
Siksi, että Rfactor (en tunne tuota) tarvitsee mahdollisesti vähemmän resursseja kuin GP3?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Banaani sanoi:
Toi näyttis on mielenkiintoinen tapaus. Tämän höpinän mukaan kortissa ei olisi edes DirectX 10 tukea. :eek:
Ei siinä olekkaan, tuo on vielä DirectX 9.0c -kortti.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mikäköhän malli muuten nimimerkillä Turpoo tuosta mahtaa olla? Veikkaampa, että sisällä on jotain muuta kuin Geforce 7000M. Vois tuo tieto ehkäpä helpottaa formulastarankin tuskaa :eek:

Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Mikäköhän malli muuten nimimerkillä Tupoo tuosta mahtaa olla? Veikkaampa, että sisällä on jotain muuta kuin Geforce 7000M. Vois tuo tieto ehkäpä helpottaa formulastarankin tuskaa :eek:
Tuska on jo poistettu. Peruutin tilauksen soittamalla hätäpäissäni netanttilaan, ja vaihdoin tuotteen Samaan, mutta parempaan malliin:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=369478&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156

On 3G muistia ja gf8400M. hinta niinku 799, uutena muka 1200e, jepjep. Muttakun osamaksulla saa niin miksei?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Tuska on jo poistettu. Peruutin tilauksen soittamalla hätäpäissäni netanttilaan, ja vaihdoin tuotteen Samaan, mutta parempaan malliin:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=369478&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156

On 3G muistia ja gf8400M. hinta niinku 799, uutena muka 1200e, jepjep. Muttakun osamaksulla saa niin miksei?
:D :D :D :D

Soot nopeen toiminnan miäs :rolleyes:

No on tuo ainakin DirectX 10-kortti, tehojakin oletettavasti enemmän kuin tuossa seiskatonnisessa.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:

Soot nopeen toiminnan miäs :rolleyes:

No on tuo ainakin DirectX 10-kortti, tehojakin oletettavasti enemmän kuin tuossa seiskatonnisessa.
Kyse on ns. jalka oven väliin-taktiikasta. Jos olisin vaimokkeelle ehdottanut suoraan 800e läppärin hankintaa, niin turpaan olis tullut. Kun olin tilannut tämän paremman mallin niin soitin hänelle, ja perustelin, että Oopeen mielestä halvempi malli oli ehkä virheliike, ja että onko sillä väliä maksaako 60e vai 75e kuukaudessa. No, hän oli sitä mieltä, että on todella järkevää ostaa tämä kalliimpi kone, ettei sitten tule suru puseroon myöhemmin.

Makkonen

Guest
formulastara sanoi:
Kyse on ns. jalka oven väliin-taktiikasta. Jos olisin vaimokkeelle ehdottanut suoraan 800e läppärin hankintaa, niin turpaan olis tullut. Kun olin tilannut tämän paremman mallin niin soitin hänelle, ja perustelin, että Oopeen mielestä halvempi malli oli ehkä virheliike, ja että onko sillä väliä maksaako 60e vai 75e kuukaudessa. No, hän oli sitä mieltä, että on todella järkevää ostaa tämä kalliimpi kone, ettei sitten tule suru puseroon myöhemmin.
:D :D :D :thumbup: Niin, ja onhan autopelien toimittava, perskeles..

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Jason DeVillain sanoi:
:D :D :D :thumbup: Niin, ja onhan autopelien toimittava, perskeles..

Kyllä. Joskus ns. ovi päin naamaa-taktiikka puree paremmin, kuten jos on vaikka kyse rahan lainaamisesta. Esim. "Lainaatko satasen? Ai et... No entä edes 20 euroa?" ...toimii kuin junan vessa.

Tässä tapauksessa se vaan olisi tarkoittanut tyytymistä siihen huonompaan läppäriin, joten strategia oli onnistunut. Vaikkakaan ei ehkä kovinkaan suunniteltu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Tässä tapauksessa se vaan olisi tarkoittanut tyytymistä siihen huonompaan läppäriin, joten strategia oli onnistunut. Vaikkakaan ei ehkä kovinkaan suunniteltu.
Mahrakko sä edes ymmärtää kuinka suuressa kiitoksen velassa sä oot meille? :frank:

burb

.
formulastara sanoi:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Tossa on ainakin sama kun mulla elikäs 8400M (mulla on omaa muistia 256mb, tossa näköjään 128mb) joten pitäisi kyllä rFactoria pystyä ajeleen koska mullakin toimii. :ahem:

Makkonen

Guest
Jason DeVillain sanoi:
NFS Underground 2 ei rullaa oikein millään säädöillä.
Mun edellinnen pöytäkone pyöritti tuota pelattavasti.
2,4 Celeron & Ati Radeon 9250. Eli 'paperilla' tehottomampi. (?)
Nykyisessä pöytäkoneessa en pysty testaamaan, sillä siinä ei ole windowsia.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
No niin, kävin hakemassa koneen postista. Laitoin virrat päälle ja kas, hiiren kursori pomppii lupaavasti ylös-alas. Hikisesti taiteillen sain klikattua aloitusnappia ja toivoin kovasti, että jokin automaattinen ajuriasennus poistaa ongelman. Näin myös kävi -vähäksi aikaa. Silloinkin kun kosketushiiri vähän aikaa toimi, niin tuntuma oli aivan karsea. Eipä aikaakaan kun kursori sitten aloitti villin pomppimisen ylös-alas. Kyseessä lienee fyysinen ongelma. Tosin ihmetyttää, miksi hiiri "toimi" vähän aikaa. Soitto NetAnttilaan, josta kehoittivat soittaa huomenna virka-aikaan ns. takuuvastaavalle.

Paska maku suussa, kun niin innolla odotin uutta konetta. Onkohan Acereiden touch-padeissa yleensäkin laatuongelmia, vai olenko vain huono-tuurinen kansalainen?

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
formulastara sanoi:
Paska maku suussa, kun niin innolla odotin uutta konetta. Onkohan Acereiden touch-padeissa yleensäkin laatuongelmia, vai olenko vain huono-tuurinen kansalainen?
Mulla on tämä, ja joo, jotain viimeistelemätöntä tuossa touch padissä on. Hiirenä käytän erillistä, langatonta hiirtä, joten sen suhteen en ole outouksia havainnut, mutta jos yritän kirjoittaa jotain ja vahingossa kosketan kämmenellä kevyestikin jotain kohtaa läppärin etureunassa (ei tarvitse osua edes touch padiin), niin kursori saattaa hypähtää mihin tahansa ja huomaan vain yhtäkkiä lisääväni kirjaimia jonnekin keskelle tekstiä. Oon koettanut keksiä, että miten tuon koko touch padin sais kytkettyä kokonaan pois päältä, mutta ilman tulosta toistaiseksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Balthazar sanoi:
Oon koettanut keksiä, että miten tuon koko touch padin sais kytkettyä kokonaan pois päältä, mutta ilman tulosta toistaiseksi.
Eiköhän se BIOS:ista käsin käy. Sieltä ettit input devices tai jotain vastaavaa ja sen alta deaktivoit.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Balthazar sanoi:
Mulla on tämä, ja joo, jotain viimeistelemätöntä tuossa touch padissä on. Hiirenä käytän erillistä, langatonta hiirtä, joten sen suhteen en ole outouksia havainnut, mutta jos yritän kirjoittaa jotain ja vahingossa kosketan kämmenellä kevyestikin jotain kohtaa läppärin etureunassa (ei tarvitse osua edes touch padiin), niin kursori saattaa hypähtää mihin tahansa ja huomaan vain yhtäkkiä lisääväni kirjaimia jonnekin keskelle tekstiä. Oon koettanut keksiä, että miten tuon koko touch padin sais kytkettyä kokonaan pois päältä, mutta ilman tulosta toistaiseksi.

Entä itse touch padin tuntuma? Onko se ihan anaalista? Laitoin koneen asiakaspalautuksena takaisin anttilaan, ja päälle tekstin, että haluaisin vastaavan, mutta TOIMIVAN koneen.