Acsel siirtyi käyttämään valohiirtä (eli optista!) tänään!

Acsel

Hyper Member
Liittynyt
23.2.2003
Viestit
830
Sijainti
Finland
Tarkoitus ei ollut, tilasin pallohiiren netistä kun kaikki täällä myy sitä optista settiä.

Verkkokauppa kämmäsi onnekseni homman ja lähetti pallohiiren sijaan optisen.

Nyt kuitenkin on Logitechin Premium Optical Mouse tässä ollut jo muutaman tunnin käytössä, ja huikeen nopea on kyseinen rotta.

Eli huomasin että oman netinkäyttönopeuteni eräänä pullonkaulana on tähän asti ollut hiiri.

Optical on siis todella hyvä, aiemmin ne vaan oli niin hintavia että ostin aina "vanhan kunnon rotan."



Kyssäri liittyen toikkiin kuuluukin:

Kuinka moni teistä Forumisteista käyttää optista, eli siis infrapunahiirtä? :)
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Tuota.. aiemmin? Halvimmat optisethan on maksanu alle 20€ jo vuosien ajan. Se on sitten asia erikseen kannattaako niitä halvimpia rottia ostaa.

Mulla on nyt toinen langaton&optinen hiiri menossa. Ensimmäisen hankin muistaakseni 2001 tai 2002. Tosin toi nykyinen on 'laser' hiiri, eli Logitech MX1000.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Optista käytän sekä himassa että duunissa. Pallohiiri on persiistä, koska ne rullat (3 zipaletta) siellä pallon alla keräävät roskaa ja jonkinajan kuluttua hiiri alkaa tökkiä. Saahan ne putsattua (työläästi), mutta kun ei nuo optiset hirveesti enää maksa, niin eipä tulisi enää mieleenkään hankkia pallohiirtä.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland


Laivapojat käyttävät trackball mousea, siellä tavalliset hiiret ovat hankalia käyttää.

Käytin yhdessä vaiheessa trackball mousea, aluksi hiiren käyttö oli melko hankalaa.

Nykyisin pidän kovasti iiBeeÄm tyyppisissä nänni-hiiristä.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
ml sanoi:
Nykyisin pidän kovasti iiBeeÄm tyyppisissä nänni-hiiristä.
Isoäidilläni oli tuollainen hiiri jo yli viisi vuotta sitten. Toiminta on hyvä, mikäli herkkyys on kohdallaan, muuten kamala kapistus. Itse pidän enemmän rullarotasta.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Optinen hiiri olisi ilmeisesti pian tulossa kotiin. Mitä olen sellaista käyttänyt niin en hirveästi ole eroa optisen ja pallohiiren välillä huomannut, paitsi että optista ei tietenkään tarvitse puhdistella.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
lfb sanoi:
Optinen hiiri olisi ilmeisesti pian tulossa kotiin. Mitä olen sellaista käyttänyt niin en hirveästi ole eroa optisen ja pallohiiren välillä huomannut, paitsi että optista ei tietenkään tarvitse puhdistella.
Optinen hiiri on tarkempi, mutta sitä eroa nyt tuskin huomaa surffatessa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jossain alkuvaiheessa optisilla hiirillä oli ongelmia toimia nopeissa liikkeissä... nykyään taitaa lähes kaikki myytävät optiset hiiret olla jotain G12-hiiriä, joita käytännössä ei ihmiskäden liikkeillä saa enää sekaisin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tää mun MS-rotta menee viel sekasi jos tarpeeksi nopeita liikkeitä tekee. Mut tää taitaaki olla jo parisen vuotta vanha. Käytännössä nuo ongelmat nopeissa liikkeissä ei tule eteen kuin joissain actionpeleissä, joita nykyään pelaan harvemmin, joten tarvista uudelle hiirelle ei ole.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Dominic sanoi:
Tää mun MS-rotta menee viel sekasi jos tarpeeksi nopeita liikkeitä tekee. Mut tää taitaaki olla jo parisen vuotta vanha. Käytännössä nuo ongelmat nopeissa liikkeissä ei tule eteen kuin joissain actionpeleissä, joita nykyään pelaan harvemmin, joten tarvista uudelle hiirelle ei ole.
Onhan sulla. Älä valehtele.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Tää mun MS-rotta menee viel sekasi jos tarpeeksi nopeita liikkeitä tekee. Mut tää taitaaki olla jo parisen vuotta vanha. Käytännössä nuo ongelmat nopeissa liikkeissä ei tule eteen kuin joissain actionpeleissä, joita nykyään pelaan harvemmin, joten tarvista uudelle hiirelle ei ole.
Logitechia en ole vielä koskaan saanut sekaisin. Puolisentoista vuotta tolla on ikää, mutta onhan toi malli jo ainakin pari vuotta vanha.
 
Ylös