Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mulla on ollut Android-LG puolitoista vuotta, enkä ole oikein missään vaiheessa lämmennyt kyseiselle kapulalle. On mulla varsin kevyellä käytöllä, mutta siitä huolimatta hidastelee ja jumittaa jatkuvalla syötöllä.

Ostin, kun Gigantissa kehuivat että "on hyvä jos reissaat paljon, tuttu merkki maailmallakin, saa helposti tukea ja tarvittaessa lisälaitteita," ja "tää kommunikoi Macin kanssa tosi hyvin". Ei pitänyt paikkaansa kumpikaan väite. Ensi kerralla googletan ihan itte. :mad_old:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Applen omistajat ovat aina tyytyväisiä. Silloinkin kun laite jumittaa/kaatuilee/syttyy tuleen/räjähtelee spontaanisti.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Applen omistajat ovat aina tyytyväisiä. Silloinkin kun laite jumittaa/kaatuilee/syttyy tuleen/räjähtelee spontaanisti.
Tjaah.. vaikka olenkin siirtynyt Android-leiriin (tai no on mulla vielä iPad), niin kylmä totuus on kyllä se, että Samsung, niin puhelin kuin Android appsit, kaatuilevat kyllä huomattavasti useammankin kuin iPhone. En muista, että mun 3GS olisi itseasiassa kaatunut kertaakaan. Samsung boottailee itteä itteään vähintään kerran kuussa, pahimpina aikoina useamman kerran viikossa. Saa nähdä loppuuko nyt ton cyanogenmoden myötä.

Rehellisesti on tietysty tunnustettava, että mun S3 oli rootattu, millä voi olla vaikutusta vakauteen.

Jokatapauksessa, Applesta ja iPhonesta voi sanoa paljonkin negatiivista, mutta kaatuilu ja jumittaminen on kyllä mun kokemuksella aika huonoja mollauskriteerejä.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Se on jännä miten tästä Mac-idealismista ei ikinä kuule kuin muiden järjestelmien käyttäjiltä.
Onko?

Mun mielestä kertoo vaan aika rumasti jostakin, että ensin harmitellaan miten vuotta aiemmin toista tonnia maksanut MacBookAir ei jaksa pyörittää HD-videoita ja seuraavassa lauseessa todetaan, että olis pitänyt ostaa normaali MacBook.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Se on jännä miten tästä Mac-idealismista ei ikinä kuule kuin muiden järjestelmien käyttäjiltä.
Musta ylipäätään jännää, miten asiasta kuin asiasta saadaan porukka jaettua kahteen leiriin. Vastaavia teemoja ton iPhone vs. Android -lässytyksen lisäksi: AMD vs. Intel, AMD/ATI vs. NVidia *haukotus*. Helvetin hankalaa ilmeisesti olla vaan tyytyväinen siihen, mitä ittellä on, kun sitä tarttee yrittää pönkittää haukkumalla niitä, joilla on se toinen potentiaalinen vaihtoehto. En tule koskaan ymmärtämään, mutta ei varmaan ole niitä asioita, joiden kohdalla vois sanoa jääneensä jostain oleellisesta paitsi :rolleyes:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mun mielestä kertoo vaan aika rumasti jostakin, että ensin harmitellaan miten vuotta aiemmin toista tonnia maksanut MacBookAir ei jaksa pyörittää HD-videoita ja seuraavassa lauseessa todetaan, että olis pitänyt ostaa normaali MacBook.
En tiedä pitäisikö mun tietää mihin tämä tarina liittyy, mutta vaikuttaa siltä että kyseinen henkilö ei ole ollut hankintaansa tyytyväinen. Vaikkei edes räjähtänyt.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Musta ylipäätään jännää, miten asiasta kuin asiasta saadaan porukka jaettua kahteen leiriin. Vastaavia teemoja ton iPhone vs. Android -lässytyksen lisäksi: AMD vs. Intel, AMD/ATI vs. NVidia *haukotus*. Helvetin hankalaa ilmeisesti olla vaan tyytyväinen siihen, mitä ittellä on, kun sitä tarttee yrittää pönkittää haukkumalla niitä, joilla on se toinen potentiaalinen vaihtoehto. En tule koskaan ymmärtämään, mutta ei varmaan ole niitä asioita, joiden kohdalla vois sanoa jääneensä jostain oleellisesta paitsi :rolleyes:
Se on se ihmisen pakonomainen tarve paitsi olla itse oikeassa, myös osoittaa että muut ovat väärässä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mun mielestä on varsin ihmeellistä kun aikuiset ihmiset innostuu, kohkaa ja meuhkaa hullun lailla puhelimista ja tietsikoista.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
En tiedä pitäisikö mun tietää mihin tämä tarina liittyy, mutta vaikuttaa siltä että kyseinen henkilö ei ole ollut hankintaansa tyytyväinen. Vaikkei edes räjähtänyt.
Eikun oli se kun asiasta pari kuukautta myöhemmin kysyin. Vaikka HD-videot yhä jumittaa.

Ihmetyttää vaan tämä tiettyjen tahojen Applen tuotteiden ylivertaisuuden hehkuttaminen. Tulee Keisarin uudet vaatteet tästä mieleen. Ei ne sen huonompia ole kuin muutkaan vastaavat lelut, mutta ei sen parempiakaan.

OoPeen kommenttiin liittyen: en kyllä ainakaan itseäni tunnista tuosta. Nyt on toinen Android-puhelin menossa, ja seuraava voi olla melkein mikä vaan.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ihmetyttää vaan tämä tiettyjen tahojen Applen tuotteiden ylivertaisuuden hehkuttaminen. Tulee Keisarin uudet vaatteet tästä mieleen. Ei ne sen huonompia ole kuin muutkaan vastaavat lelut, mutta ei sen parempiakaan.
Mahtavatko olla samoja tyyppejä joilla pitää aina olla just tietyn merkkinen auto?

Väittävät että kaikilla ihmisillä on tarve johonkin uskontoon. Joillekin se on sitten oikeasti joku uskonto, joillekin poliittinen liike tai ideologia, ja joillekin tuotemerkki.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Mahtavatko olla samoja tyyppejä joilla pitää aina olla just tietyn merkkinen auto?
Hyvin pitkälti joo, mutta ei aina. Ihan fiksutkin ihmiset tuntuvat menevän tähän "se on paras koska se on paras" -harhaan. Ihan sama oli aikanaan nähtävissä Nokian suhteen.

Periaatteessa olen samaa mieltä tuosta jps:n ylemmästä kommentista. Mutta mun mielestä näiden lelujen ominaisuuksista keskustelu voi olla mielenkiintoista. En vaan tajua, miten joku näkee näissä härpäkkeissä niin valtavia eroja kuin keskustelusta voisi päätellä.

jjv

Arschloch
Mun mielestä on varsin ihmeellistä kun aikuiset ihmiset innostuu, kohkaa ja meuhkaa hullun lailla puhelimista ja tietsikoista.
Sä et vaan tajuu että jotkut niistä puhelimista on tosi nätin näköisiä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tuossapa on kielikuvien hallinta varsin kohdallaan.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kynnys uuden puhelimen ostamiseen on aika korkea, koska *raha*. Kokeilin vielä viimeisenä oljenkortena tehdasasetusten palauttamista (toinen kerta muutaman kuukauden sisään) jos se auttaisi tuohon akun hirveään kulumiseen. Eilen nukkumaan mennessä akkua oli 98% jäljellä ja nyt on 67%, joten jotain apua tuosta taisi olla. Pitää vähän katsella, kuinka puhelin toimii lähiviikkoina, mutta nuo uudet puhelimet eivät ainakaan ole herättäneet lähemmin tutustuttaessa mussa mitään "WOW"-fiiliksiä, vaikka nykyinen puhelin on lähes 3 vuotta vanha. :rolleyes:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Amerikkalaistyylinen? :confused:
No tuo American Headset Jack, AHJ. Liekö jokin Applen standardi, tjsp? En muistanut Lumiasta avautuessani heti tuotalyhennettä.

Asia tuotti tietämättömälle todella paljon päänvaivaa, kiroilua ja kuulumattomuusongelmia aikoinaan. Onneksi sain ongelman ratkaistua. Ja ostettua sopivat hf-kuulokkeet.

Asian selvittyä piti jopa asiakkaan valistaa Elisan myyntipisteen myyjiä Lumia 800:n kuulokeliitännän erikoisuudesta. Vänkäsivät, että ihan tavalliset hf-kuulokkeet toimivat Lumiassa. Eivät toimi(eet). Sitten kun löysivät Lumia 800:n myyntipakkauksesta ruksin, että ko. laite on yhteensopiva vain AHJ-standardin kuulokeliitännälle, niin myönsivät asiakkaan olleen oikiassa.

Olen joskus tähän tojckiin kertonut tapauksesta ennenkin. Etsivä löytää, jos niin haluaa.