Ahvenanmaan itsenäistymistoikki

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Manner-Suomessa kaksikielisellä alueella tapahtunutta, olen kuullut yhdeltä tutulta:

Asiakas: Moi, yks punanen Marlboro
Myyjä: Vad säger du?
Asiakas: Punainen Marlboro
Asiakas: *käy nappaamassa askin ja lähtee ulko-ovea kohti*
Myyjä: Hei sun pitää maksaa se!
Asiakas: Vad säger du?

Sue_me

Well-known member
Onko sattumaa että kaksi niinkin itseriittoisinta porukkaa on sattunut niinkin lähelle toisiaan kuin ahvenanmaalaiset ja turkula.... eikun siis. Ei näistä saanut ään... Eikun, siis...kaikki ne aina väittää olevansa jotain kansana, porukkana, kaupunkilaisina tai kyläläisiä, mutta kun todellisuudessa heissä ei ole vittu MITÄÄN erikoista. EI VITTU NIIN MITÄÄN ERIKOISTA!

Mikähän vittu siinä on, että oululaiset pitää itteään tietynmoisina, samoin kuin tanperelaiset, turkulaiset, seinäjokelaiset ja kuopiolaiset. Noista vittu erikoista porukkaa ei löydy mistään. Jos oikein pitäis ettiä, niin Lapista ja Helsingistä löytyy ne ääripäät, jotka jollain tasolla edes massasta erottaa.

Kaikki nämä "me ollaan vähän semmosia hitaita hämäläisiä", niin EI, KUN ET VITTU OLE! Vitun äijä, oot samanlainen kusiluistin kuin kaikki muutkin ukot Suomessa! Helvetti, murre on vaan eri. Ei sussa oo mitään erilaista!

Vitun erikoisuudet ja itsensä korostamispaskajutut muka erilaisuudellaan. Mutta eihän se vittu edes päädy siihen, jotkut mulkut oikein perustelee tiettyä paskamaista käytöstään sillä että on vittu jonkun kaupungin asukas, ja me ollaan vähän tämmösiä. VITTU! Reipas potku munille, niin sama ääni niistä kaikista irtoaa. Se hämäläinen hitaus katoaa aika salamana, saatana.

Tiedoksi.
Haista Domppari vittu.

Koska me ollaan täällä Hämeessä vähän, noh, tämmösiä...

Sue_me

Well-known member
Millä ne tulis itsenäisenä toimeen, perunalastuilla?
Entäs asevoimat? Pienikin hässäkkä Itämerellä niin siellä on kolme valtiota taas kilpajuoksua paikalla.
No juurikin perunalastuilla ja veroparasiittina.

Pari bordellia vielä ja kansainvälisen asekaupan välityskeskus niin eiköhän ala krooneja kilisemään.

Ja ei kait sitä sovi asevoimista puhua affenoille. Demilitarisoitu vyöhyke!

Tai no, voihan ne pyytää Putinilta suojelua jos tarvis..

Örfil

Guest
Domppari: sanoppa mikä siinä on että kaikki sukulaiset jotka ovat koittaneet asua Turussa, ovat siinä epäonnistuneet.
Itsekin olen syntynyt Turussa, mutten kuuna päivänä muuttaisi sinne.

Tampereelle on helppo sopeutua. Samoin Pk-seudulle. Mutta Turku on niin sisäsiittoinen paikka ettei pahemmasta väliä.

Esim. mun sisko oli siellä töissä puoli vuotta ja savustettiin ulos työpaikastaan. Vanhemmat työkaverit, ämmät, oli niin kateellisisa sille jostain, joka ei koskaa selvinnyt. Itkien muutti sieltä pois.
Anoppi oli töissä ruotsinlaivalla, mutta meni töihin sinne Tampereelta käsin ja samaa tekee siskopuoleni tyttö. Asuu Tampereella ja kulkee Turkuun töihin. Ei muuttaisi sinne vaikka maksettaisiin.

Kaikki tuntemani turkulaisforumistit on kyllä ihan kivoja, vaikkei cmani ole just Turusta, mutta yleisilme on se että Turussa on joitain mätää. Mutta mitä?
Selittäkää mulle, kiitos. Tämä ei ole pahanilkinen kirjoitus vaan ihan oikeasti hämmästynyt viesti.

Örfil

Guest
Ja ei kait sitä sovi asevoimista puhua affenoille. Demilitarisoitu vyöhyke!

Tai no, voihan ne pyytää Putinilta suojelua jos tarvis..
Niin on, mutta kun härdelli tulee, käy sama kuin aikanaan. Saatanallinen kilpajuoksu että kuka on ekana paikalla ja siihen ei ole perunalastun höylääjillä mitään itse sanottavaa. Voivat vähän koittaa Juhannussaloilla huitoa muodon vuoksi ja heitellä kuivasillillä.
Paikalla on edelleen strateginen merkitys ja miehitetään kriisin tullen ihan ekana.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Anoppi oli töissä ruotsinlaivalla, mutta meni töihin sinne Tampereelta käsin ja samaa tekee siskopuoleni tyttö. Asuu Tampereella ja kulkee Turkuun töihin.
Tuo on yllättävän yleistä. Itsekin tunnen muutaman. Tosin toisen kohdalla laivan lähtösatama on se isompi kaupunki Turusta itään mutta anyway.

Sue_me

Well-known member
Ei kait turkkuses nyt varsinaisesti mitään vikaa ole? Ihmisissä vaan.

*juoksee*

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Kaikki tuntemani turkulaisforumistit on kyllä ihan kivoja, vaikkei cmani ole just Turusta, mutta yleisilme on se että Turussa on joitain mätää. Mutta mitä?
Selittäkää mulle, kiitos. Tämä ei ole pahanilkinen kirjoitus vaan ihan oikeasti hämmästynyt viesti.

Örfil

Guest
Tuo on yllättävän yleistä. Itsekin tunnen muutaman. Tosin toisen kohdalla laivan lähtösatama on se isompi kaupunki Turusta itään mutta anyway.
Ehdottaisin ns. uuden Tarvon tien tekemistä eli Tarvon kanava, jossa kaivettaisiin kanava Pyhäjärven -Vanajan -Turengin kautta merelle, eli Ruotsin laivoille reitti Tampereelle Laukon torille.

Tässä olisi pelkästään voittavia osapuolia.

jjv

Arschloch
Ehdottaisin ns. uuden Tarvon tien tekemistä eli Tarvon kanava, jossa kaivettaisiin kanava Pyhäjärven -Vanajan -Turengin kautta merelle, eli Ruotsin laivoille reitti Tampereelle Laukon torille.
Voi mikä haloo syntyiskään kun kauheella vaivalla tollanen väylä kaivettais ja sit huomattais että eihän ne saatanan purkit mahdu Ratinan sillan ali. Käyttämättä jäis niinku uittotunneliki.

Örfil

Guest
Voi mikä haloo syntyiskään kun kauheella vaivalla tollanen väylä kaivettais ja sit huomattais että eihän ne saatanan purkit mahdu Ratinan sillan ali. Käyttämättä jäis niinku uittotunneliki.
Hyvä huomio. Siihen pitäis tehdä semmottinen savupiippukolo.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Manner-Suomessa kaksikielisellä alueella tapahtunutta, olen kuullut yhdeltä tutulta:

Asiakas: Moi, yks punanen Marlboro
Asiakas: Punainen Marlboro
Asiakas: *käy nappaamassa askin ja lähtee ulko-ovea kohti*
Myyjä: Hei sun pitää maksaa se!
Asiakas: Vad säger du?
Oliks tää asiakas mahdollisesti se militärsmästare, joka ampui matställenin kattoon ja joutui befordransförbudiin?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Domppari: sanoppa mikä siinä on että kaikki sukulaiset jotka ovat koittaneet asua Turussa, ovat siinä epäonnistuneet.
Itsekin olen syntynyt Turussa, mutten kuuna päivänä muuttaisi sinne.

Tampereelle on helppo sopeutua. Samoin Pk-seudulle. Mutta Turku on niin sisäsiittoinen paikka ettei pahemmasta väliä.

Esim. mun sisko oli siellä töissä puoli vuotta ja savustettiin ulos työpaikastaan. Vanhemmat työkaverit, ämmät, oli niin kateellisisa sille jostain, joka ei koskaa selvinnyt. Itkien muutti sieltä pois.
Anoppi oli töissä ruotsinlaivalla, mutta meni töihin sinne Tampereelta käsin ja samaa tekee siskopuoleni tyttö. Asuu Tampereella ja kulkee Turkuun töihin. Ei muuttaisi sinne vaikka maksettaisiin.

Enpä ole tuollaisiin törmännyt ainakaan miesten maaailmassa. Naisten maailmasta en osaa sanoa, kun ovat suurin osa kauttaaltaan sekaisin jo lähtökohtaisesti asuinpaikkakunnasta riippumatta. Laivalla nyt tekee kaikkien työntekijäiden mieli ampua ittensä ja perheensä, joten jos päätyy pelkästään itkien muuttamaan laivaduunien johdosta Turusta pois, niin onnittelen hyvästä uravalinnasta.

Monenmoisia negatiivisia fiilisiä voi ihmisille tulla niin monenmoisista asioista ja kun Turun ja Tampereen välillä on noita historiallisia ja epämatureita jännitteitä niin tällaiset tarinat lähtevät helposti lentoon. Ja onhan tuo Turku noin kansallisesti tyypillisin helpon ivan ja läpän kohde. Kyllähän kun riittävän kauan toistaa, että toi paikka on paska, niin se muuttuu paskaksi, ainakin omassa mielessä, vaikkei välttämättä olis koskaan edes koko kaupungissa käynyt.

Itsehän en koskaan muuttaisi Ouluun, koska sieltä on vain pääasiassa vain negatiivisia mielikuvia (poislukien forumin rk-62 / VJR möötet), mutta tuskinpa tuo koko totuus on, mutta niinpä olen minäkin linkona levitellyt läheisille ja tuttaville Oulun sanomaa, miten paska amiskaupunki se on. Että joo.

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Niin ja siis oikeesti, mä en vaan saanut Oulussa pillua. Vähemmästäkin alkaa vituttaa.

Saattaa olla Turun kohdalla monella sama ongelma, kun on pilut jäänyt saamassa - varsinkin Ruotsin laivalla. Vielähän sitä ehtii maissa kaatokännissä paria vosua yrittää, mutta kun nyrpistävät vaan nenäänsä, niin kotikonnuilla jälkeenpäin sitten huudellaan vaan että on ne turkulaiset sitten niin vitun hiekkaista porukkaa. Turpaan saisi latoa!