Ahveniston rata-sm 25.-26.8 paljon autoja

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mika Airaksinen sanoi:
Kämäräisen autosta sen verran, että runko on vuoden 80 Toleman formula 2 ja sen Lancian korin sen päälle on alunperin laittaneet Englannissa vuonna 82 tai 83. Sen jälkeen auto tullut Ruotsin kautta Suomeen.
Hienoa, että saatiin ensikäden tietoa.

Seuraavassa poimintaa ten-tenthsin foorumilta Toleman TG280:sta käsittelevän otsikon alta:
"TG280/10 was underneath Jim McGaughays' Lancia 037 GT car, quoted as ex-Cramer."
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sue_me sanoi:
Alastarossa vuodesta 2001 ratatuomarina olleena olen hiukan toista mieltä. Alastarossa on yleensä ajettu hyviä kisoja ja tilanteet muodostuvat usein näyttäviksi. Varsinkin 4- ja 6-mutkat ovat usein olleet luomassa ohjelmaa Las Palmasin ohella (5-mutka). Myös pääsuoran päässä on näyttävä keskinopea 1-mutka jonka jälkeen tiukempi 2-mutka heti perään. Katsojana en ole ollut, eikä siellä yleensä paljoa katsojia olekaan. Mutta lippupisteeltä nähtyä tässä kommentoinkin..

Rata on toki melko litteä, vain loppuosalla on hieman korkeuseroja. Se on miinusta.
Littanahan se kieltämättä on, mutta niin on kyllä Botniaringikin eikä Kemorassakaan mitään huimia korkeuseroja ole. Motoparkissa on se oma "suolenkkinsä" ja ennen kaikkea täysin pimeä vasen-oikea shikaani juuri ennen ruutulippua. Siinä noustessa ei näe kuin taivasta, eikä päiväsaikaan ajettaessa voi suunnistaa edes tähtien mukaan:D
Alastaron "Las Palmas" vetää kyllä vertoja Kemoran "Hirsimökin mutkalle", tosin vauhti mistä kurviin Alastarolla jarrutetaan on ihan toista luokkaa. Ja moni harrastelija on kipannut autonsa sinne pysäytyshiekoille kun on liian kovaa tullut sisään ja lipsauttanut ulos radalta.
Mitä Ahveniston järjestelyihin tulee, niin aika mitäänsanomaton oli juhla-ohjelma. Ferrarit ja NEZ GT sentään pelastivat mitä pelastettavissa oli.
Ensivuonna mikäli GT-luokan suunnitelmat etenevät mm. Pole Positionin toivomalla tavalla (eli ajetaan kilpaa vain GT2 ja GT3 luokan kalustolla), vanhat SS-autot pitäisi ehdottomasti saada mukaan yhdessä muiden SSC-autojen kanssa. Viikonlopun parhaat saundit oli kyllä kiistatta Axehultin Camarossa. Ison V8:n ärjyntä on suorastaan taidetta. Vipereiden äänetkin on saatu yllättävänkin vaisuiksi liiallisella äänenvaimennuksella.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Fotoja osa 1

Kuvia taisin luvata. Aika moinen määrä kertyi kortille, joskin todelliset helmet vähissä. Avovaimolla tuo homma luonnistuu vielä pikkasen paremmin:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Fotoja osa 3

Valitettavasti allekirjoittanut huolehti kuvaamisesta GT-luokan jälkeen...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Fotoja osa 4

Valitettavasti kisat vaan loppui liian aikaisin... Just kun löytyi oikeat kuvakulmat.
 
Ylös