Sue_me sanoi:
Alastarossa vuodesta 2001 ratatuomarina olleena olen hiukan toista mieltä. Alastarossa on yleensä ajettu hyviä kisoja ja tilanteet muodostuvat usein näyttäviksi. Varsinkin 4- ja 6-mutkat ovat usein olleet luomassa ohjelmaa Las Palmasin ohella (5-mutka). Myös pääsuoran päässä on näyttävä keskinopea 1-mutka jonka jälkeen tiukempi 2-mutka heti perään. Katsojana en ole ollut, eikä siellä yleensä paljoa katsojia olekaan. Mutta lippupisteeltä nähtyä tässä kommentoinkin..
Rata on toki melko litteä, vain loppuosalla on hieman korkeuseroja. Se on miinusta.
Littanahan se kieltämättä on, mutta niin on kyllä Botniaringikin eikä Kemorassakaan mitään huimia korkeuseroja ole. Motoparkissa on se oma "suolenkkinsä" ja ennen kaikkea täysin pimeä vasen-oikea shikaani juuri ennen ruutulippua. Siinä noustessa ei näe kuin taivasta, eikä päiväsaikaan ajettaessa voi suunnistaa edes tähtien mukaan
Alastaron "Las Palmas" vetää kyllä vertoja Kemoran "Hirsimökin mutkalle", tosin vauhti mistä kurviin Alastarolla jarrutetaan on ihan toista luokkaa. Ja moni harrastelija on kipannut autonsa sinne pysäytyshiekoille kun on liian kovaa tullut sisään ja lipsauttanut ulos radalta.
Mitä Ahveniston järjestelyihin tulee, niin aika mitäänsanomaton oli juhla-ohjelma. Ferrarit ja NEZ GT sentään pelastivat mitä pelastettavissa oli.
Ensivuonna mikäli GT-luokan suunnitelmat etenevät mm. Pole Positionin toivomalla tavalla (eli ajetaan kilpaa vain GT2 ja GT3 luokan kalustolla), vanhat SS-autot pitäisi ehdottomasti saada mukaan yhdessä muiden SSC-autojen kanssa. Viikonlopun parhaat saundit oli kyllä kiistatta Axehultin Camarossa. Ison V8:n ärjyntä on suorastaan taidetta. Vipereiden äänetkin on saatu yllättävänkin vaisuiksi liiallisella äänenvaimennuksella.