Charlie sanoi:
Moottorirajoitus kyllä leikkaa kustannuksia, mutta mielestäni se kyllä lisää myös tasoeroja. Huipputalleilla on yleensä ollut luotettavammat koneet (pl. McLaren) kuin peräpään talleilla. Näin jälkipään tallit joutuvat laskemaan koneiden viritystasoa enemmän kuin huipputallit. Saapa nähdä miten käy, toisaalta 10 ruudun pudotus ei esim. Minardia paljon paina. He voivat siten ajaa koko ajan riskillä harjoituksissa ja varsinkin aika-ajossa.
Huipputallit eivät mitenkään automaattisesti saa lisää etua suhteessa muihin. Luotettavuus on sellainen asia, joka jokaisen kauden osalta pitää hankkia erikseen. Toyota ja Honda kärsivät luotettavuusongelmista Renaultin ohella viime kaudella. Tänä vuonna näyttäisi kuitenkin alustavasti siltä, että kaikki kolme ovat moottorisäännöstä huolimatta päässeet eteenpäin.
Lisäksi jos tallilla on mahdollisuus ajattaa 3 autoa ei mitään ongelmia pitäisi olla ja perjantaita on mahdollista hyödyntää täysipainoisesti. Lisäksi jo pelkästään se, että McLaren kärsii merkitsisi hyötyä keskisarjalaisille, sillä sehän tarkoittaa jo suoraan mahdollisuutta nousta yksittäisissä kilpailuissa 2 sijaa aikaisempaa korkeammalle.
Minardi ja Jordan ovat erittäin suurella todennäköisyydellä sellaisessa tilanteessa, että ne eivät hyödy millään tavalla riskien ottamisesta. Ero muihin on sen verran suuri, ettei isollakaan riskillä päästä parempiin aika-ajosijoituksiin. Näin ollen pidän erittäin todennäköisenä varovaisen taktiikan valitsemista.
Kauden edetessä toki vasta kunnolla nähdään mihin suuntaan tilanne kehittyy. Tällä hetkellä kaikki viittaa kyllä siihen, että 3 suuren rintama alkaa murtua yksittäisissä kisoissa vielä viime kauttakin pahemmin. Kaikki muut tallit eivät tästä hyödy mutta ainakin Renault ja BAR taitavat olla selkeitä hyötyjiä. Tosin taustalla on paljon muutakin kuin vain sääntömuutokset.