Akropolis

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Kolmosekoolla Loeb näköjään päätti painaa kaasun pohjaan kakkossplitin jälkeen...

edit: Siis nelosella.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Pikkasen käy kyrsimään toi aikapalvelu, kun tuntuu siltä, että saattaa olla vartti joidenkin autojen välissä. :p :nope:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Hirvonen kärkeen 4. ek:n jälkeen... :eek!:
Tasaista on, viisi ensimmäistä 3,6 sekunnin sisällä.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Valde... muistatko Hirvoselle antamasi faktat.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Rami sanoi:
Valde... muistatko Hirvoselle antamasi faktat.
Onhan sitä Mikkoa tullut arvosteltua useampaan otteeseen, mutta voitko tarkentaa mihin viittaat?

Se täytyy sanoa, että Jouhkin suojatit, Latvala ja Hirvonen, alkavat nyt lunastaa niitä toiveita, joita heihin on asetettu. Nyt näkyy selkeästi kuinka Hirvonen työnnettiin aivan liian aikaisin Subarulle.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Valde sanoi:
Onhan sitä Mikkoa tullut arvosteltua useampaan otteeseen, mutta voitko tarkentaa mihin viittaat?

Se täytyy sanoa, että Jouhkin suojatit, Latvala ja Hirvonen, alkavat nyt lunastaa niitä toiveita, joita heihin on asetettu. Nyt näkyy selkeästi kuinka Hirvonen työnnettiin aivan liian aikaisin Subarulle.
Eikä näy mitenkään... Subarulla ei saanut testata, renkaat piti valita MuTu pohjalta tallipäällikkö kielsi kilpaa ajamisen jne.
Whiting uskoo Jouhkin juttuihin jostain Hirvosesta ja Latvalasta, Fransmannithan tietävät paremmin... kertoi Valde
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Rami sanoi:
Eikä näy mitenkään... Subarulla ei saanut testata, renkaat piti valita MuTu pohjalta tallipäällikkö kielsi kilpaa ajamisen jne.
Whiting uskoo Jouhkin juttuihin jostain Hirvosesta ja Latvalasta, Fransmannithan tietävät paremmin... kertoi Valde
Tietääkseni Hirvonen testasi seitsemän kertaa ko. kauden aikana. Ei paljon, mutta yhdessä kisojen kanssa paljon enemmän kuin mitä Paasonen tai Pykälistö olivat ajaneet wrc:llä tehdessään jo kilpailukykyisiä pätkäaikoja. Se täytyy tunnustaa, että useimpien rallin seuraajien kanssa olin sitä mieltä, että Mikon kehityskaari ei ollut erityisen lupaava. Mistäs noita varmasti tietää; useimmilla kehitys tapahtuu melko progressiivisesti, Mikolla näköjään ei.

"Whitingilla" ilmeisesti viittaat Lappworthiin, jota haukuin puudeliksi. Pointtini oli silloin se, että raakile kuljettajien opettaminen sarjan parhaalla autolla on kovin tyhmää puuhaa. Ranskalaiset eivät sellaiseen alennu. Oliko sinusta Subarulta viisas valinta opettaa Mikkoa yli vuoden ajan ja tuhlata kalliin auton potentiaalia?

Tallipäällikkö kehoitti hankkimaan kokemusta alkukaudesta, mutta jos oikein muistan, niin kauden puolivälissä annettiin käsky ajaa kovaa.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Juu, ei se ole menestymättömyys aina pelkästä miehestä kiinni. On vaan niin helppo teilata kuski, joka ei jostain syystä pärjää, vaikka vika voi olla ihan jossain muualla. Kieltämättä sitä itsekin joskus syyllistyy moiseen. :thumbfh:
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Sehän on se perinteinen suomalainen meininki: Jos et pärjää, olet kädetön pelle, joka vie ajopaikan "valmiin" kuskin nenän edestä rahalla ja manipuloinnilla. Sitten kun menestystä sattuu tulemaan, ovat kaikki niin hyvää kaveria ja selkään taputtelemassa. Ja taas kun tulee vastoinkäymisiä, taputellaankin sitten taas puukolla selkään...

Viime vuonna joku asiantuntija täällä määritteli Jouhkin suomalaisen rallimenestyksen jatkumon suurimmaksi uhkaksi... ja lupasi syödä sukkansa, jos Jouhki neuvottelee sopimuksen Gardelle koko kaudeksi... miltäköhän sukat maistuivat?

Ralli ei ole lyhytjännitteisen ihmisen laji. Asioita täytyy suunnitella ja miettiä 5-10 vuoden sykleissä eteenpäin, jos mielii menestystä saada. Vuoden tai kahden perusteella ei kovin radikaaleja johtopäätöksiä kannata tehdä, varsinkaan jos ei tiedä asioiden todellisia taustoja ja faktoja.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
106:

Pitkäjännitteisyys on suositeltava asia monissa asioissa, mutta eikös juuri sen takia pitäisi rakentaa kuljettaja ensin täyteen iskukuntoon ja työntää sen jälkeen maailmalle? Nimenomaan se, että Hirvonen laitettiin raakileena Subarulle ja Latvalaa ollaan opetettu monta vuotta kalliilla autoilla, on osoitus lyhytjänteisyydestä. Ensin kuljettajan annetaan oppia (mieluummin pienellä rahalla, jos tuhlatata ei tykätä) ja sitten hyödyntää valmista kuljettajaa. Hirvonen ja Latvala alkavat nyt tuottaa hedelmää ja voi sanoa, että se suunnitelma, minkä Jouhki kaksi vuotta sitten teki Hirvosella alkaisi mahdollisesti tuottaa hedelmää nyt. Pääpointissani en näe mitään vikaa koskien Jouhkin arvostelua.

Hirvosen ilmeisesti aliarvioin, kuten lähes kaikki ralliasiantuntijat maailmalla ja Suomessa. Tuolla sinivalkolasien ulkopuolisessa maailmassahan oltiin varsin yleisesti sitä mieltä, että Mikon kausi Subarulla oli vitsi.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jos herrat vielä halauvat jatkaa keskustelua niin toivottavasti se tapahtuu asia-argumentein, eikä retorisen kitinän kera.
----------

Tekipä Marcus todella hienon ajan tuolle pätkälle! Voitti itse Loebin kuudella sekunnilla ja Märtinin kahdellakymmenellä! Hyvin tulee myös Garde. Ensimmäisiä kertoja tällä kaudella sillä tavalla niin kuin huippukuljettajalta sopii odottaa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Peesaan Valdea tässä. Tässä valitetaan että kuskia ollaan, jos ei "puukottamassa selkään", niin vähintään kritisoimassa kun tulosta ei tule ja sitten kun pärjätään niin heti taputetaan. Mitä väärää tässä on? Eikö sen pidäkin olla näin?

Minusta se että Hirvosen sopimusta Subarulla ei jatkettu, osoittaa sen että managereilla meni pieleen taktiikat. On toki hienoa että Mikko ajaa nyt hyvin yksityistallin autolla, mutta tosiasia on se että Mikko ei ole nyt tehdaskuski. Ja se johtuu yksiselitteisesti heikoista 2004 kauden esityksistä.

Kukaan ei kai tässä ole väittämässä että se olisi parasta Mikkoa. Mielestäni Subarulta oli virhe ottaa kuski opettelemaan hommaa. Atkinssonin kohdalla ollaan tehty sama virhe, vaikkakin pätkäajat ovat paikoin erittäin ilahduttavia. Sitähän ei Mikon kohdalla viime vuonna tapahtunut.

Toki ralli on pitkäjänteistä hommaa, mutta en minä tosiaankaan laittaisi perspektiiviä viiden vuoden päähän, muuta kuin ehkä silloin kun autotehtaan johtokunta päättää automerkin osallistumisesta MM-sarjaan. Operatiivisessa toiminnassa tähtäin voi olla maksimissaan vuoden päässä. Tulosta on tultava. Se on tosiasia. Skodakin on nyt katsellut uudella Fabialla jo melkosen pitkään ilman mainittavaa tulosta. Voi lysti loppua lyhyeen.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Marcuksen vauhti Markkoon verrattuna on kyllä ihan käsittämätöntä tasoa. Viimekin pätkällä Markko jäi sekunnin kilometrillä, mitä pidetään aika tähtitieteellisenä erona noissa kuvioissa. Märtin on sentään voittanutkin tämän rallin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Solberg on menettänyt pelin. yli puoli minuuttia takkiin puolivälissä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tuntuu siltä, että vaikka nyt ajetaan jo kerran "lakaistuja" erikoiskokeita, niin silti kärki kärsii jonkin verran. Gardemaister vetää Loebin vauhtia ja Henning Solberg sekä Rovanperäkin tulevat ihan lähelle.
 
Ylös