Alkoiko formuloiden alamäki tästä?

• Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Formulat ovat ainakin minun mielessäni menettäneet entisen hohtonsa. Käännekohta ajoittui kauteen 2001. Oli aika outo sattuma, että kauden 2001 alkamisen kunniaksi kirjoitin seuraavan surumielisen jutun ja sen jälkeen ei minun mielessäni mikään ole ollut niinkuin ennen.

Aika entinen ei koskaan enää palaa (F1 laulu/runo)
Juttu on laulettavissa Vanhan salakuljettaja Laitisen sävelellä
ja se on mukailtu Junnu Vainion tekstistä.

Vanha Mersukuljettaja Häkkinen
luona vaippahyllyjen miettii huokaillen;
tekisköhän Hugo pisut,
vaiko tyhjäis Erjan tisut
Isän mietteet täyttää miehen sydämen.
Aika entinen ei koskaan enää palaa
ruusut varikon mua hellii edes salaa
Bisnekset ei kohta luista,
sponsorit ei mua muista,
aika entinen ei koskaan enää palaa.

Nuori F1 –sankarimme Raikkonen
luona mikrofonien seisoo arkaillen
silmillä on sponsor –lippa,
nenänpäässä hikitippa
loistofiilis täyttää nuoren sydämen.
Aika entinen ei koskaan enää palaa,
enää olusillekaan en pääse salaa
Juttu vaikkei mulla luista,
Sauber radalta ei suista.
Pikkuformulaan en koskaan enää palaa.

Uusi F1 -selostaja Tuominen
hyvin muistaa vielä sen ajan mennehen
Ekin kanssa Matti aivan
hoiti kisan, näki vaivan
kisapostin kotimaahan rahdaten.
Aika entinen ei koskaan enää palaa,
vanhan varmaan täytyy kohta vaihtaa alaa.
Tarkka markka mainosmiehen,
Matin jätti puolitiehen,
Aika entinen ei koskaan enää palaa.

Vanha F1 –virtuoosi Kyllönen
taakse makasiinien kulkee nyyhkien
tekstarin hän sentään heittää:
”Schumi menee, linjat peittää!!!”
Kylmään ilmaan hyytyy näyttö kännykän.
täytyy Ekin kanssa mennä myymään kalaa.
Roskiksessa Ruutulippu,
sekin seinältä jo tippu,

muistot lohtua vain nykyisyyteen valaa
Häipyy taakse makasiinin,
vanha tuijottaja screenin,

© Johanna
Missä vaiheessa Sinun kiinnostuksesi lajiin alkoi laantua - ja miksi?
-edit- Oletin oudosti, että muidenkin kiinnostus on laantunut. :dunno:

Viimeksi muokattu:

McMike

Guest
Kyllä se hiljaista laskua on ollut kiinnostukseni kohdalla jo viime syksystä lähtien. Ei niinkään se, että Kimillä menee huonosti, vaan se, että tällä hetkellä yksi on liian ylivoimainen. Kunnia kuitenkin Ferrarille, ovat tehneet työnsä hyvin, jopa niin hyvin, että menestys uhkaa viedä lajin kiinnostuksen.

Toivoisin kisoihin tasaisempaa kamppailua voitosta. Nyt puuttuu se "suola" näistä kisoista täysin. Toivottavasti jotain alkaisi tapahtumaan.

Joka tapauksessa Monacon kisan aion katsoa. Sen jälkeen ei sitten olekaan kai enää luvassa mitään mielenkiintoista pitkään aikaan.

Ralli on mun ykköslajini ja se kiinnostaa. Sitä jaksaa seurata ja siellä tapahtumia on sentään riittänyt tällekin vuodelle ihan kiitettävästi.

Hurmurisija

Well-known member
Tapaturmainen kuolema tai kaksi, ankarasti romua silloin tällöin ja kiivaat kaksinkamppailut tekisivät lajille hyvää. Kun ykkösiä vertaa ralliin, niin kyllähän rallissa on tekemisen meininki. Kun siellä ajetaan ulos, niin se myös näkyy. Formulat vain töyssähtävät kevyesti radan sivuun.

Ace17

Acenteella
Itsellänihän kiinnostuksen laantuminen sijoittuu myös kauteen 2001, jolloin kaikkien aikojen nopein f1-kuljettaja antoi selkeät merkit, että se on loppu nyt. Eipä myöskään tullut mitenkään yllätyksenä, että kauden 2002 maailmanlaajuiset katsojaluvut romahtivat johtuen Häkkisen poissaolosta.

Ilmari

Banned
Hurmurisija sanoi:
Tapaturmainen kuolema tai kaksi, ankarasti romua silloin tällöin ja kiivaat kaksinkamppailut tekisivät lajille hyvää.
Joo, pidetään kaikki peukkuja pystyssä että mahdollisimman moni heittäisi henkensä seuraavien kisojen aikana :thumbup:

vermula

Well-known member
Ilmari sanoi:
Joo, pidetään kaikki peukkuja pystyssä että mahdollisimman moni heittäisi henkensä seuraavien kisojen aikana :thumbup:
Ei pidetä ainakaan täällä :nope:

Hurmurisija

Well-known member
Ilmari sanoi:
En minä ainakaan halua, että kukaan kuolisi. Minä vain toivon sitä. Saatan kuulostaa ristiriitaiselta, mutta niin se vain on. Uskon myös, että formuloihin liittyvä vaara on yksi tekijä, joka niissä kiehtoo.

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
No kyllä itse jaksan näitä katsella. F1 on hyvää sunnuntaipäivän viihdettä kun ei ole mitään erityistä tekemistä. Kyllä kisat minustakin saisivat olla tasaisempia. Kaikki kunnia kuitenkin Ferrarille huippuhyvästä työstä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jospa nämä kuoleman toivomiset ja haluamiset ilmaistaisiin jossakin muualla. Toivokaa ja halutkaa omien läheistenne kuolemia, jos se on mielestänne asiallista.

Hurmurisija

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hurmurisija heitti kyllä nyt sellaisen limbon, että siinä ois oivaa siguainesta. :D
Se on vapaasti käytettävissä. Paremmin en osaa motiivejani kuvailla. Ristiriitaisia, moneen suuntaan nykiviä ovat.

McMike

Guest
Onhan se vaarallinen laji tuo Formula 1. En kuitenkaan ymmärrä sitä, miten jotkut voivat toivoa lajissa joillekin loukkaantumista tai vieläkin vakavampaa. Eikö Formuloissa ole muuta kiinnostavaa kuin tuollaisen toivominen. Alhaalla on joidenkin moraali ja elämänkatsomus.

Itse toivoisin näkeväni tiukkoja kamppailuita, tiukkaa vääntöä johtoasemasta, upeita ohituksia, upeita suorituksia taisteltaessa pisteistä. En missään tapauksessa pahoja kolareita, missä seuraukset saattavat olla hengenvaarallisia.

Nuo taistelut pisteistä ja upeat ajosuoritukset tiukkoine tilanteineen ja upeine ohituksineen ovat valitettavasti historiaa nykyformuloissa. Lajin tylsyys on nykypäivänä käsinkosketeltavissa. Ei ole mitään niin turhauttavaa kuin istua kesäpäivänä TV:n ääressä ja katsoa kun jotkut ajavat samaa rataa kierros kierroksen perään ja aikaisempien kisojen käsikirjoituksen mukaisesti. Voittaja on aina sama, muut tulevat kiltisti perässä "seuraa johtajaa" -tyyliin ja saman tallin sisälläkin nokkimisjärjestys on ennalta määrätty.

Tiukat tilanteet ja huikeat ohitukset voitosta taisteltaessa, sitä tämä laji kaipaa nyt, ei kuitenkaan kenenkään hengen tai terveyden kustannuksella, vaan rehellisellä kilvan ajolla. Onneksi nykyautot ovat turvaratkaisultaan alan ehdotonta huippua.

Nasu

Tollona Tollereihin
Sijainti
Keski-suomi
Eikö kukaan keksi ferrarissa jotain edes laittomuuteen viittaavaa, sillä valitus voisi nyt mennä läpi!
Mutta ei taida olla toista tallia joka ryhtyisi samaan valitus rumbaan, kuin ferrari taannoin?
Kun saataisiin edes joku ns. laittomuus pohdittavaksi, niin kyllä Herra E. valaisisi asiaa kuinka paljon asia vaikuttaisi formuloiden katsottavuuteen eli mielenkiintoon lajia kohtaan.............näin ollen valitus voisi mennä läpi!

patriot

Foorumin senaattori
Hurmurisija sanoi:
Tapaturmainen kuolema tai kaksi, ankarasti romua silloin tällöin ja kiivaat kaksinkamppailut tekisivät lajille hyvää. Kun ykkösiä vertaa ralliin, niin kyllähän rallissa on tekemisen meininki. Kun siellä ajetaan ulos, niin se myös näkyy. Formulat vain töyssähtävät kevyesti radan sivuun.
Hoh hoijaa sun kanssas!:nope: :thumbdown Jospa menisit juoksemaan sinne radalle, kuten tänään se yksi kaveri niin voisimme ihailla raatoa radalla.

Ilmari

Banned
Olga sanoi:
Missä vaiheessa Sinun kiinnostuksesi lajiin alkoi laantua - ja miksi?
-edit- Oletin oudosti, että muidenkin kiinnostus on laantunut. :dunno: [/B]
Hyvä tämä edit :thumbup: Mielenkiintoni lajia kohtaan ei ole laantunut. Enkö sitten ole kyllästynyt tähän yksitoikkoisuuteen? Minä otan asiat sellaisina kuin ne tulevat. Ne peruselementit, jotka minut ovat formuloista saaneet kiinnostumaan, eivät ole muuttuneet. Ferrarin ja Schumin kombinaatiota on ilo katsella. Ammattimainen yhdistelmä joka sopii malliksi kaikille muille.

Toisin kuin valtaosa täällä kuvittelee, minulle kelpaisi aivan täysin sekin, että seuraavat kymmenen kilpailua voittaisi Montoya tai mikä vielä parempaa, Kimi Räikkönen. Myös se kelpaisi että seuraavilla kymmenellä kilpailulla olisi eri voittaja. Vanhat ajat ovat varmasti monien mielestä parempia, mutta ei F1 ikinä ole moneen muuhun moottoriurheiluun verrattavaa "veristä" taistelua ollut. Valpuri kehotti minua katsomaan vanhoja kilpailuja. Kun katsoo kokonaisia kilpailuja, eikä kisoista tehtyjä klippejä, huomaa etteivät asiat niin dramaattisesti ole muuttuneet. Jos luottaa pelkästään omaan muistiinsa, saattaa havaita että se tekee tepposia.

Itse luulen että osalla ihmisistä kyllästymisen suurin syy on Ferrrari ja Michael Schumacher. On kyllästytty Schumin jatkuvaan ylivoimaan. Uskon kyllä että ihmiset kaipaavat tasaisia kilpailuja, mutta kyllä oman suosikin menestyminen on varmasti myös se jota toivotaan. Sitä yksitoikkoissuutta jaksettaisiin varmasti melko hyvin jos oma suosikki olisi korkeimmalla korokkeella. Toivoisin kuitenkin että energia suunnattaisiin oman suosikin kannustamiseen eikä muiden sättimiseen. Tämä jälkimmäinen vaan tuntuu entistä enemmän nousevan pintaan.

Jos kiinnostus lajiin on dramaattisesti romahtanut, on siihen yksi varma lääke. Telkkari kiinni formulaviikonloppuina ja selaimen suosikeista pois formuloita käsittelevät nettisivut ja foorumit.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
F1 on moottoriurheilun kuninkuuslaji. Sen takia sitä tulee seurattua, vaikka lajissa ei aina verissäpäin tapeltaisikaan voitosta, mutta jossain vaiheessa sekin ihme tullaan näkemään kun Ferrari saavutetaan. Toivottavasti tämä tapahtuu radalla, eikä talvella kun kehitystä viedään eteenpäin.. Ilmarin kanssa samoilla linjoilla siis.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
gnz sanoi:
F1 on moottoriurheilun kuninkuuslaji. Sen takia sitä tulee seurattua, vaikka lajissa ei aina verissäpäin tapeltaisikaan voitosta, mutta jossain vaiheessa sekin ihme tullaan näkemään kun Ferrari saavutetaan. Toivottavasti tämä tapahtuu radalla, eikä talvella kun kehitystä viedään eteenpäin.. Ilmarin kanssa samoilla linjoilla siis.
Minua ei nykytilanteessa ketuta niinkään Ferrarin ylivoima, vaan muiden alistuneisuus ja saamattomuus. Onneks Bar ja Renu on osoittaneet jonkinlaisia merkkejä sentään vakavissaan suoritetusta kehityksestä.