ALMS 2006

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
No one believed the Audi R8 would slip into retirement quietly. But just in case there were any doubts, Dindo Capello has put them to rest.

The Italian posted the quickest time during Thursday morning's initial practice for the Lone Star Grand Prix at Houston's Reliant Park. Capello, teaming with Allan McNish in the No. 2 Audi R8, toured the 1.69-mile street course in 1:07.102. His time was 0.901 seconds better than Penske Racing's No. 6 RS Spyder of Lucas Luhr.

Formula One veteran Mika Salo paced the GT2 field in the Houston-based Risi Competizione Ferrari F430GT at 1:13.468.
:thumbup:



 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Hienoa saada Mika takaisin Pohjois-Amerikkaan ja ALMS/Champ Car-varikoille :thumbup:
Seuraan mielenkiinnolla miten Salo viikonloppuna pärjää. Rata ainakin Champ Car kuskien mielestä on todella pomppuinen (Tracy: "Ohjauspyörä ei meinaa pysyä kädessä") ja ahdas, joten kyseessa on siis "Mika Salo-tyyppinen" katurata :cool: Tässä tulee valitettavasti mieleen Miami 2003, toivottavasti samanlaisella suomalaistuloksella...
Nyt kun Salo on palannut oikealle paikalleen niin ei muuta kuin vanhaa ystävää Kalkhovenia tapaamaan ;) Go Mika Salo! :thumbup:
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Melo & Salo lähtevät GT2-luokan paalulta yön kisaan.

The story in GT2 was the run of the hometown team from Risi Competizione and its Ferrari F430GT. Jamie Melo put the No. 62 car on the class pole with a 1:11.209 lap, the first GT2 pole for a Ferrari in the Series.

"The track is very bumpy and is very hard for the cars, but not too much for us with a GT car," Melo said. "Our car is very good over the bumps. It is very easy to manage. The team did a great job, and the car was almost perfect. I could do my qualifying lap very comfortably."
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Salo kolmas Houstonissa. Salo ja Melo lähtivät paalulta, mutta joutuivat käymään varikolla kaksi kertaa, kun GT2-luokan voittaneet Porschet kävivät vain kertaalleen.

Kokonaiskisan voittoon ajoivat Alan McNish ja Dindo Capello wanhalla Audi R8:lla. Varsin pomppuinen rata vaati veronsa varsinkin protoilta. Molemmat Porsche RS Spyderit keskeyttivät. Kokonaistuloksissa sijoille 2-5 asettuivat GT1-luokan Corvettet ja Aston Martinit ja GT2-luokan voittanut Porsche oli seitsemäs lopputuloksissa.

The rough surface, common for street races, played havoc on Dyson Racing's two Lolas and Penske Racing's two Porsche RS Spyders. But the Audi remained steady throughout the two-hour, 45-minute race.

It appeared the race would come down to pit stops between the Audi and the two Porsches. It didn't come down to that, however, as the reliability of the R8 won out in the end as the Penske cars suffered drivetrain problems late. As a result, the Audi R8 now has won 48 times in the Series since debuting in 2000.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Mid-Ohioissa Porschen LMP2-protot ottivatkin sitten kaksoisvoiton :eek!:

Romain Dumas and Timo Bernhard captured their first overall Series race in the No. 7 Penske Porsche, coming from the back of the field for a monumental class and overall victory. Dumas went across the finish line by 0.434 seconds ahead of Lucas Luhr in the No. 6 sister car.
Tiukille meni heidän taistelu, kolmanneksi kisassa tuli Audi R8:lla Dindo Capello ja Allan McNish voittaen samalla oman LMP1-luokkansa.

GT2-luokassa Salon ja Jamie Melon viikonloppu oli vaikea, neljällä varikkokäynnillä ei kisan voitosta taistella. Heidän sijoituksensa maalissa oli kuudes GT2-luokassa.


 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
LMSR.net kertoilee...

Risi Ferrari drivers for ALMS/Lime Rock will be named as Ralf Kelleners and Toni Vilander in the #61 car as well as Marc Gene and Mario Dominguez in the #62 F430 GT!
Toivottavasti toteutuu, ois taas uus suomalainen sarjassa. Mika Salo ajaa tällä kertaa Fia GT:tä kun molempien sarjojen kisat osuvat samalle viikonlopulle.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Lime Rock on sitten viimeinen kilpailu kenties kaikkien aikojen parhaalle urheiluautolle, Audi R8:lle. Viimeisen kisan kunniaksi autossa on jokaisen sillä voittaneen kuljettajan nimet ja jokainen rata jolla autolla on voitettu..
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Lime Rockin eilisessä kisassa nähtiin Audi R8:n poistuminen radoilta voittajana.

It marked the 48th overall victory for the Audi R8 in the American Le Mans Series and the 50th class win for the most successful race car in Series history.
Seuraavaksi radoille palaa uusi diesel-proto R10.





GT2-luokassa Toni Vilanderin hyvin alkanut viikonloppu (paalupaikka GT2-luokassa) päättyi sitten kolariin kisassa. Ehkäpä silti vielä tuurauskeikkoja tulee myöhemmin.



GT1-luokassa Pedro Lamy päihitti Johnny O'Connelin 0.033 sekunnilla. Odotettu tiukka taistelu toteutui

 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Utahin osakilpailuun Mika Salo pääsee ajoparinsa Jamie Melon kanssa lähtemään GT2-luokan paalulta, eroa seuraavaan oli aika-ajoissa yli sekunti.

Audin uudet diesel-protot nappasivat eturivin paikat, perässä Porschet ja Lolat.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Salo ja Jamie Melo voittivat kisan lähdettyään varikolta. GT2-luokassa on jokaisessa viidessä kisassa ollut eri voittaja tällä kaudella.

"We've been leading every race so far and have had some problems," Salo said. "We had power steering at Houston and got taken out at Mid-Ohio. This is the first time we've finished the race. We still are a little slow in a straight line, but in the corners and in the turns, the car is unbelievable."
Kokonaiskisan voittoon ajoivat Emanuelle Pirro ja Frank Biela Audillaan, tosin eroa seuraaviin Lucas Luhriin ja Sasha Maasseniin jäi vain 0.314 sekuntia 2h 45min kisaamisen jälkeen :eek!:

Utahin radan maisemat eivät olleet hullummat :thumbup:

 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Kaudella 2007 mukaan tulevan Acuran tallit esiteltiin tänään. Pari aika kovaa nimeä mukana. Kuljettajat selvinevät aikanaan.

Acura Teams Announcement MP3 podcast

Highcroft Racing Ltd., Lowe’s Fernandez Racing and Andretti Green Racing will spearhead Acura’s entry into top-level sports car racing next season. All three teams will utilize Michelin tires.
Andretti Green Racing, the two-time defending IndyCar Series champions and winner of the 2005 Indianapolis 500, announced today it will join forces with Acura as part of a three-team effort in the 2007 American Le Mans Series (ALMS). Andretti Green co-owner Kim Green made the announcement along with officials from Honda Performance Development, Inc. (HPD) and the other two teams involved.

Michael Andretti, Chief Executive Officer, Andretti Green Racing: "We're very excited to be expanding our operation and our relationship with Honda Performance Development by way of the Acura program. We believe this will provide valuable depth and diversity to our racing operation and should help us continue to be successful for many more years."
“This is a fantastic opportunity for Lowe’s Fernandez Racing,” said owner-driver Adrian Fernandez. “I have a long association with the Honda family. When Robert Clarke [president of Honda Performance Development] asked if we wanted to be part of this opportunity, Lowe’s Fernandez Racing jumped at the chance. My first major open-wheel win was with Honda power back in 1996. To be able to join them in this new endeavor a decade later means a lot to me personally. Honda has been tremendously successful in their open-wheel programs, and everyone at Lowe’s Fernandez Racing is looking forward to helping them reach that level of achievement with Acura in ALMS.”
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Tämän iltaiseen Portlandin kilpailuun Salo ja Melo lähtevät jälleen paalulta.

Jaime Melo drove the red Risi Competizione Ferrari F430GT to the pole
position in the ALMS GT2 Class for the Grand Prix of Portland with a lap of 1:12.769. Second fastest time was claimed Joerg Bergmeister (Porsche 911 GT3 RSR) with a lap of 1:13.235, followed by Mike Rockenfeller (Porsche 911 GT3 RSR) at 1:13.312. It was the second consecutive series pole position for Melo, who also took pole at the Utah Grand Prix ALMS race last weekend, a race the Houston-based team won, and which was their first ALMS race win of the 2006 season.
Tämän aamun harjoituksissa oli Salon vuoro tehtailla nopein kierros. Kisa ajetaan ensi yönä alkaen 04:00 Suomen aikaa.



Risi Competizione’s two drivers, Jaime Melo and Mika Salo, set a very competitive pace from opening practice yesterday to qualifying this afternoon. Melo has never raced at Portland before while Salo has some experience as he raced here last year, driving the Maserati Reparto Corse MC12.
 
Viimeksi muokattu:

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Toni Vilander debytoi Ferrari 430:llä Road Americalla, kun kaksi edellistä kisaa (Utah ja Portland) voittaneet Salo ja Melo ajoivat Fia GT:tä Ranskassa samana viikonloppuna. Vilander aloitti ja nousi hiukan ennen kuljettajan vaihtoa luokkajohtoon. Ferrarin F1 testaaja Marc Gene oli parina ja tuli maaliin luokassa neljäntenä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
imsa sanoi:
Toni Vilander debytoi Ferrari 430:llä Road Americalla, kun kaksi edellistä kisaa (Utah ja Portland) voittaneet Salo ja Melo ajoivat Fia GT:tä Ranskassa samana viikonloppuna.
Ei muuten ollut Tonin debyyttikisa ALMS:ssä Ferrarilla.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Vilander on kyl tehnyt vielä suht. lyhyellä ALMS-urallaan aikamoisen vaikutuksen GT2-luokassa rajulla ajotyylillään. Ollut aina todella nopea, vaikka kaikki radat ovat hänelle vielä uusia. Ja FIA GT-kisassa Mugellossa Toni nöyryytti muita karmeassa kelissä ihan täysin nousten parissa kierroksessa jostain sijalta 15. kärkeen pyörähdyksen jälkeen. Harmi että kuljettajapari veti omalla vuorollaan Maseratin seinään.

Kuten tossa toisessa ketjussa mainittiin, niin Palttala ajaa Atlantassa Ferrarilla tuuraamassa Saloa, kun vakiotuuraaja Vilander taitaa ajaa Italian GT-sarjassa mestaruudesta silloin. ALMS:ssa Vilander tai Salo eivät ole mestaruustaistelussa kun ovat ajaneet sen verran vähän. Pisteet/ajettu kisa taulukossa olisivat kyllä todella korkealla.

Protoissa Audi on ollut voittaja vaikka IMSA vähän on yrittänyt tasoittaa kärjen menoa.


Lexusta tai Harri Toivosen biodiesel-projektia ei taideta kumpaakaan nähdä radoilla. Toivosen viritelmästä en tiedä, mutta Lexus oli jo suht. valmis, mutta jostain syystä ei sit kuitenkaan tullut hommasta mitään.



Muutoin ALMS:ssä kisat ovat olleet kyllä mielenkiintoisia, ensi kaudella sit vielä Acura mukaan sekoittamaan prototyyppien pakkaa ja kenties jotain pientä uutta.




Clint Field Intersportilta on pari videoclippiä incarista laittanut YouTubeen.Autona kuvassa oleva Lolan proto.
 
Viimeksi muokattu:

jupoh

Huuhaa
Liittynyt
21.4.2005
Viestit
60
Sijainti
West Coast Custom
Palttala vs. Vilander

Mukava nähdä millaiseen suoritukseen Markus yltää Ferrarilla suhteessa Vilanderiin ja Saloon. Harmi, että Vilanderin kisat on menneet melko lailla pieleen tuloksellisesti yleensä huonon onnen avittamana. Tiimi on kuitenkin ollut ilmeisen tyytyväinen Tonin esityksiin täysin uusilla radoilla.
 
Ylös