Alonso ja Renault

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Ja Häkkisen lopettamisen päätökseen vaikutti aika paljon kauden 2000 pettymys eli ei se siitä kiinni ollut yksistään kun Cuutio pieksi hänet kaudella 2001.

Häkkinen on itse myöntänyt avaoimesti, että yksi suuri syy hänen lopettamiseensa oli Australiassa sattunut ulosajo vuonna 2001. Se palautti hänen mieleensä elävästi vielä kipeämpiä muistoja Australiasta.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
vormula:
Ja Alonsolla on aikaa kehittyä kuskina mutta trullilla ei ole enää hirveästi aikaa kehittyä!!!

Ja Häkkisen lopettamisen päätökseen vaikutti aika paljon kauden 2000 pettymys eli ei se siitä kiinni ollut yksistään kun Cuutio pieksi hänet kaudella 2001.
Ja minä en harrasta pisteistä päättelyä. (huomiot olivat osa väittelyä pisteiden merkityksestä)

Ja Trullin ei tarvitse kehittyä hänen tarvitsee vain saada alleen kestävä kilpailukykyinen kalusto.

Ja Alonso vaikuttaa lausuntojensa perusteella kehittyvän kuljettajana tiimin kannalta väärään suuntaan. Unelmakauden jälkeenkin hän käyttäytyy kuin olisi kärsinyt suurtakin vääryyttä.

(ja tällainen ja alkuinen kommentointi ei muodostu minun osaltani yleiseksi käytännöksi wink )
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
AMS82:
Alkuaikoina hän kyllä voitti Häkkisen pisteissä useampana kautena ja edelleen kaudella 2001.
1996 Mika voitti
1997 David voitti, kiitos poksahtelevan Mersun
1998 Mika voitti
1999 Mika voitti
2000 Mika voitti
2001 David voitti
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
pmv:
Varsinkin Mersuun verrattuna ei Renaultille luulisi tuottavan vaikeuksia tehdä ainakaan samanveroista konetta. Olihan BMW:kin reilun vuoden kilpailemisen jälkeen tehokkain kone, vaikka resurssit olivat Mersua pienemmät.
Noh. BMW tuli mukaan juuri tuoss beryllium kiellon mukana jonka jälkeen Mersu onkin rämpinyt kyllä aika pahasti.

Ja noiden Renaultin menestysvuosien (siis 90-luvulla) aikana moottorit oli kyllä aika aataminaikaisia nykyisiin koneisiin verrattuna eikä silloin ollut mukana oikeastaan ketään, nykyisiin panostuksiin verrattuna. Paitsi tietysti Ferrari.

Olihan siitä jo juttua kesällä 1997 että Mersu ois ollu tehokkain jo silloin. 1998 ja 1999 sama homma taisi myös päteä, mutta tuskin Ferrari paljon tasotusta antoi. Jos lainkaan.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
[BOlihan siitä jo juttua kesällä 1997 että Mersu ois ollu tehokkain jo silloin. 1998 ja 1999 sama homma taisi myös päteä, mutta tuskin Ferrari paljon tasotusta antoi.[/B]

Ferrarin virhe oli 90- luvulla se että se luotti liian pitkään V12 moottoriinsa. Ferrari oli viimeisiä talleja jotka siirtyivät vasta vuonna-96 V10 moottoriin.

Tuolloin alkoi se kehitystyö joka on tuottanut Ferrarin 2000-luvun menestyksen.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ilmari:
Ferrarin virhe oli 90- luvulla se että se luotti liian pitkään V12 moottoriinsa. Ferrari oli viimeisiä talleja jotka siirtyivät vasta vuonna -96 V10 moottoriin.

Tuolloin alkoi se kehitystyö joka on tuottanut Ferrarin 2000-luvun menestyksen.
Joo niin oli. Oli sitä vanhaa Ferrari ajattelumallia se V12, jolla onnistuttiin ryssimään vuositolkulla.
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
Hah, kylläpä veikkaisin Mersun ottavan nopeita edistysaskelia moottorin suhteen myös ensi kaudella. Illien kertoi aikoinaan, että kauden 2001 koneessa oli vain saman verran tehoja mitä vuonna 1998. Joten se Berylliumin kielto saattoi "hiukan" vaikuttaa moottorin tehoihin ja painoon jne.
 
Ylös