"Nuo älyttömät 35 000 000e kaudessahan on juurikin näitä sensaatiohuhuja, joillei ole mitään totuuspohjaa, vai?"
Käytännössä homma lienee mennyt niin, että Alonso on halunnut (paremman puutteessa) takaisin Renaultille, mutta tietänyt näiden piheyden palkan maksussa. Renault taas on halunnut Alonson (paremman puutteessa), muttei halua maksaa liikaa. Renault ei kuitenkaan ole McLaren/Marlboro tms.
Renaultin ongelmana ja Alonson apuna on ollut Toyota, jolla on tarvetta uskottavalle kuljettajalle ja raha ei ole ongelma. Siinähän sitten vaan vedättää Toyotan antamaan tarjouksia (ilman todellista halua ajaa Toyotalla) ja toteaa Renaultille että samaa vaaditaan. En millään näistä lähtökohdista jaksa uskoa, että palkka olisi alle 25 M€. Ferrari taitaa laskea palkkansa dollareissa (koska Marlboro ne maksaa) ja Räikkösen palkka on hieman alle 35 M$, joka on dollarin huonon kurssin ansiosta luultavasti vähemmän kuin Alonson palkka.
Joka tapauksessa Alonson ura vakavasti otettavana kilpailijana on ohitse, koska Renault ei nykytilastaan hetkessä nouse. Ferrarillakaan ei ole tilaa, niin kauan kuin Kitisijän taso riittää keskinkertaisellakin esityksellä mestaruuteen. Muut tallit eivät lähitulevaisuudessa mitään mestaruuksia voitakaan. Eiköhän joku Toyota tai Red Bull ole vielä valmis kartuttamaan 1-3 vuoden kuluttua Alonson eläkepottia, jos hän sitä kokee vielä tarvetta kasvattaa.