Alonsosta maailmanmestari

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
tsinivuo sanoi:
Vielä pari kisaa samaantyylin penkin alle, niin jokohan Sgumi suunnittelee sitä eläkkeelle lähtöä, jopa kesken kauden. :ahem:
Heitänpä tässä vaiheessa villin veikkauksen:
Sitten kun Schumilla ei ole enää edes teoreettisia mahdollisuuksia tämän kauden mestariksi, tämä ottaa yhden GP-voiton ja naulaa hanskat seinälle. Sanokaa mun sanoneen... ;)

DTM kutsuu... :D
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Alonso johtaa kautta loppupuolelle asti, jolloin Rubinho tai Maikkeli ohittaa hänet tiukassa taistossa! Sanokaa mun sanoneen...:D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
312T4 sanoi:
Alonso johtaa kautta loppupuolelle asti, jolloin Rubinho tai Maikkeli ohittaa hänet tiukassa taistossa! Sanokaa mun sanoneen...:D
Jos noin käy, niin toivotaan Barichelloa. Oikeastaan tuo on kaveri jolle eniten soisi mestaruuden tuosta joukosta :p.
 

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
Rellu ei muuten välttämättä ole se sarjan helpoin auto säätää mieleiseksi. Kaikista muista poiketen sehän on takapainoinen, kun kaikki muut hakevat mahdollisimman tasaista painojakaumaa.

Sikäli Alonson pidempi kokemus auttaa varmaan himpun verran enemmän kuin keskivertotallissa.. mutta ammattilaisen on kyettävä pääsemään sinuiksi auton kanssa, ei se ole mikään validi tekosyy että mä on osaa ajaa tolla autolla.

Eurooppaa odotellessa..
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Sitten kun Schumilla ei ole enää edes teoreettisia mahdollisuuksia tämän kauden mestariksi, tämä ottaa yhden GP-voiton ja naulaa hanskat seinälle. Sanokaa mun sanoneen...

Jos kerran tilanne on näin, niin miksei ottaisi voittoa jo nyt. Ei tarttis turhaan kiertää rinkulaa muiden jaloissa
;)
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Ettei nyt kävisi Mr.Alonsolle niin kuin Jaska Laffitelle tässä mennehinä vuosina että kaksi ekaa voittoa tuli heti ja sitten ykskakspoks siinä ne voitot sitten olivatkin ja lopulta tie vei Williamssille Rosbergin aseenkantajaksi ja sitten vielä katkomaan jalkansa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Razah sanoi:
Rellu ei muuten välttämättä ole se sarjan helpoin auto säätää mieleiseksi. Kaikista muista poiketen sehän on takapainoinen, kun kaikki muut hakevat mahdollisimman tasaista painojakaumaa.

Sikäli Alonson pidempi kokemus auttaa varmaan himpun verran enemmän kuin keskivertotallissa.. mutta ammattilaisen on kyettävä pääsemään sinuiksi auton kanssa, ei se ole mikään validi tekosyy että mä on osaa ajaa tolla autolla.

Eurooppaa odotellessa..
Niin siis Rellun viime kauden auto oli takapainoinen. Ei ole mitään syytä olettaa että myös R25 on sellainen. Alonso valitteli viime vuonna usein että autoa oli hankala säätää optimaaliseksi. Voi olla että se oli juuri takapainoisuudesta johtuva asia. Nyt kuitenkin auto on ollut Alonson mukaan helppo säädettävä ja ajettava, niin että voisikohan jopa olla että ovat saaneet sen tasapainoon painojakauman osalta...
 

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
Jostain luin että pätisi tähän R25 myös, ja että olisi vielä ihan tarkoituksella haettu ominaisuus eikä niinkään "kädetystä". Parantaa lähtöjä ja mutkasta ulostuloa, sisällemenon kustannuksella toki.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Trullihan kertoi että Alonso pystyy vetämään vaikka minkälaisissa säädöissä ihan auton suomille rajoille asti. Ehkä Fizzy on herkempi huonoihin säätöihin?

Trulli itse ainakin korosti sitä että hän vähän kerralla hieroo autoa hyviin säätöihin, jotta voi ajaa sen optimaalisen kierroksen.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Rusina sanoi:
Jos noin käy, niin toivotaan Barichelloa. Oikeastaan tuo on kaveri jolle eniten soisi mestaruuden tuosta joukosta :p.
En ikinä haluasi mestariksi luuseria joka ei koskaan ole edes yrittänyt voittaa sitä vaan suostunut Schumacherin perseennuolijaksi (mikä ei suinkaan ole Schumin vika).
Muistaakseni ainakin Villeneuve ja Räikkönen ovat kieltäytyneet edes mahdollisuudesta mennä Ferrarille ellei heille taata tasaveroista kohtelua. Ja sehän ei ole mahdollista niin kauan kun Schumi ajaa tallissa. Vuosien varrella Rubinjon teennäinen riemu kakkos- ja kolmossijoista on ollut lähinnä säälittävää.
Täysiverinen kilpailija ajaa aina voitosta jos kalustolla on siihen vähänkin mahdollisuuksia!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Tällä hetkellä Alonso vaikuttaa mielestäni vahvimmalta mestarisuosikilta, sillä vaikka Ferrari saisikin F2005:n kulkemaan lähiaikoina, on Alonson ero Schumacheriin jo yli 20 pistettä jota on vaikea kuroa umpeen ilman vastustajan epäonnea tai mokailua. Renault vaikuttaa tällä hetkellä vahvalta, samoin Toyota, ja Trullista saattaa hyvällä tuurilla tulla mestaruustaistelun musta hevonen. Jos nyt saisi veikata, laittaisin kuitenkin rahani likoon Alonson puolesta.
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
lfb sanoi:
Tällä hetkellä Alonso vaikuttaa mielestäni vahvimmalta mestarisuosikilta, sillä vaikka Ferrari saisikin F2005:n kulkemaan lähiaikoina, on Alonson ero Schumacheriin jo yli 20 pistettä jota on vaikea kuroa umpeen ilman vastustajan epäonnea tai mokailua.
Renault on kieltämättä vahva, mutta se ei vaadi muuta kuin mikä Ferrariinki toimi, että ajetaan niin kovaa että pistetään auto sekä Alonso koville. Vielä on paljon kisoja jäljellä. Jos joku alkaisi voittamaan Alonsoa niin tuskin siinä alettaisi laskemaan että "noniin, tullaan joka kerta toiseksi niin menee ainaki 10 kisaa että vastustaja saa kiinni"

Joka kisaa lähdetään voittamaan. Pisteitä aletaan laskemaan sitte vasta myöhemmin.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Muiden nousua ennakoitaessa on muistettava että Renaultia ja Alonsoa ei ole vielä laittanut kukaan edes koville. Voidaan jopa todeta että tallin ja miehen todellinen suorituskyky on vielä piilossa. Nyt Alonso on Australiaa lukuun ottamatta vain lasketellut ja säädellyt vauhtiaan ja autoa perässä tulevien mukaan. Mihin mies kykenee kun pitää todella puristaa? Voidaan tietysti väittää että ei mihinkään, mutta veikkaanpa että asia on toisin.

Toinen kysymys muiden nousua ennustettaessa on Renaultin kehitystyö. Nyt ikään kuin oletetaan että muut kehittyvät, mutta Rellu jää polkemaan kauden aikana paikalleen. Jos kuitenkin Renault on onnistunut talven aikana kehitystyössään parhaiten, ei ole mitään syytä olettaa sen olevan muita heikompi myöskään kauden aikana tapahtuvassa kehitystyössä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jones sanoi:
Trullihan kertoi että Alonso pystyy vetämään vaikka minkälaisissa säädöissä ihan auton suomille rajoille asti. Ehkä Fizzy on herkempi huonoihin säätöihin?

Trulli itse ainakin korosti sitä että hän vähän kerralla hieroo autoa hyviin säätöihin, jotta voi ajaa sen optimaalisen kierroksen.
Näinhän se pitkälti on. Fisichellakin pyrkii antamaan auton tehdä tyon pikemminkin kuin "ajamaan ongelmien yli", ei kuitenkaan ihan samaan tyyliin kuin Trulli, jonka sanotaan olevan todella herkkä pienillekin muutoksille - Renault-inssien mukaan Jarno kykeni havaitsemaan ongelmia, joita telemetria ei rekisteröinyt ja jotka kuitenkin olivat tarkemmin tutkittuna olemassa. Itse olisin veikannut, että Alonso olisi pikemminkin kärsinyt omasta tyylistään uuden rengassäännön myötä, mutta se on pikemminkin osoittautunut erittäin toimivaksi.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Aiwinar sanoi:
Renault on kieltämättä vahva, mutta se ei vaadi muuta kuin mikä Ferrariinki toimi, että ajetaan niin kovaa että pistetään auto sekä Alonso koville. Vielä on paljon kisoja jäljellä. Jos joku alkaisi voittamaan Alonsoa niin tuskin siinä alettaisi laskemaan että "noniin, tullaan joka kerta toiseksi niin menee ainaki 10 kisaa että vastustaja saa kiinni"

Joka kisaa lähdetään voittamaan. Pisteitä aletaan laskemaan sitte vasta myöhemmin.
Mielestäni Renault on tällä hetkellä niin hyvä, että kun (jos) tallin etumatka on ajettu kiinni, ollaan jo siinä vaiheessa, että niitä pisteitä voidaan alkaa laskemaan... Mutta eiköhän talli voitosta aja, tuskin Renault kehityksestä jälkeen jää niin pahasti kauden aikana. Alonsokaan ei varmasti helpolla tyydy varmistelemaan kakkos- tai kolmossijaa jos voittoonkin on mahdollisuudet.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Itse olisin sanonut samaa Trullista kauden alussa. Varikkokäyntien jälkeen mies on usein ollut hyvinkin vaisussa vauhdissa, auton muutosten vuoksi. nyt kun renkaat kuluu pelkäsin ettei Jarno mukaudu niihin.

Alkukauden perusteella olin väärässä. Ehkäpä syy johtuu siitä ettei varikkokäyntien jälkeen alla olekaan uudet kumit joiden käyttäytyminen on varsin erilaista edellisiin verrattuna, vaan meno jatkuu samoilla tutuilla pyörillä. Mene ja tiedä...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
lfb sanoi:
Mielestäni Renault on tällä hetkellä niin hyvä, että kun (jos) tallin etumatka on ajettu kiinni, ollaan jo siinä vaiheessa, että niitä pisteitä voidaan alkaa laskemaan... Mutta eiköhän talli voitosta aja, tuskin Renault kehityksestä jälkeen jää niin pahasti kauden aikana. Alonsokaan ei varmasti helpolla tyydy varmistelemaan kakkos- tai kolmossijaa jos voittoonkin on mahdollisuudet.
Tämän varaan täytyy kohta muiden tiimien alkaa laskea. Loppukaudesta, kun Rellun suoritustaso normaalisti laskee Alonsolle riittäisi kakkos- kolmospallit, mutta mies yrittää voittoja ja teloo autoaan parissa kisassa ja yllätys joku menee ohi pisteissä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Alonso ja Renault ovat kypsyneet ykkösten hallitsevaksi duoksi tasatahtia.Renault teki comebackin kuninkuusluokkaan 2001 ja Alonsohan aloitti F1-uransa samana vuonna.Nyt neljä vuotta myöhemmin talli ja kuljettaja näyttävät kasvaneen ykkösten kiistattomiksi ykkösiksi.

Pakko ottaa esiin 10 vuoden takaa eräs M.Schumacher.Schumin valta-asemaan nousu otti aikaa Alonson tavoin kaksi täyttä kautta Benettonilla/Renaultilla ennen ykkösasemaa.
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Black Leopard sanoi:
Alonso ja Renault ovat kypsyneet ykkösten hallitsevaksi duoksi tasatahtia.Renault teki comebackin kuninkuusluokkaan 2001 ja Alonsohan aloitti F1-uransa samana vuonna.Nyt neljä vuotta myöhemmin talli ja kuljettaja näyttävät kasvaneen ykkösten kiistattomiksi ykkösiksi.

Pakko ottaa esiin 10 vuoden takaa eräs M.Schumacher.Schumin valta-asemaan nousu otti aikaa Alonson tavoin kaksi täyttä kautta Benettonilla/Renaultilla ennen ykkösasemaa.
Nii että Alonson F3000-kausi oli niinku Schumin 1991 C-sarja, DTM ja Nippon. Alonson Minardi kausi taas vastasi Schumin ekaa kisaa Jordanilla ja vuosi Renaultin testikuskina kauden viimeisiä kisoja Benettonilla. Schumacher ajoi ikääntynyttä maailmamerstaria vastaan ja Alonso kahta arvostettua ja nopeaa kuljettaaa vastaan testaten. Molemmat lunastivat tuolloin itselleen paikat jatkoon.

Jones sanoi:

...Trulli itse ainakin korosti sitä että hän vähän kerralla hieroo autoa hyviin...
HIEROO?! Tuskin ne autot hieromalla yhtään paremmiksi tulevat, mutta jos tykkää :wink:
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Häkä [CO] sanoi:
Jos kerran tilanne on näin, niin miksei ottaisi voittoa jo nyt. Ei tarttis turhaan kiertää rinkulaa muiden jaloissa
;)
No kun siinä vesittettäisiin tuo "ei olisi teoeettisia mahdollisuuksia"... :thumbup:
 
Ylös