Alpine 2024: 9 naista raskaaksi, vauva syntyy kuukaudessa

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5102
Kysehän oli siitä, ettei Alpine koskaan oikeastaan edes toimittanut sopimusta allekirjoitettavaksi Piastrille ja hänen manageritiimilleen. Osapuolet olivat sopineet suullisesti muistaakseni marraskuussa sellaista, että sopimus hoidettaisin kuntoon talvikaudella ennen kisakauden alkua. Lopulta Alpine taisi antaa asian odottaa peräti toukokuulle asti, ja vasta tuolloin Piastrin joukoille selvisi, ettei Piastrille edes tarjottu kuljettajasopimusta suoraan Alpinelle vaan "kolmannelle osapuolelle, joka päätetään myöhemmin". Tämän roskasopimuksen he jättivät sitten allekirjoittamatta.
Ja tätä he kutsuvat "porsaanreiäksi" kun itse ryssivät asiansa. Ammattitason uhriutumista. 🥲
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ilo huomata että joillakin löytyy vielä sentään sympatiaa Alpinea kohtaan kaiken sekoilun jälkeen kun Alonso jätti tallin hetkeksi pulaan ilman Plan B:tä nostaessaan kytkintä Aston Martinille.
Siis mitä ihmeen sympatiaa? Sinä se jaksat aina kääntää asioita nurin niskon ja milloin suututaan, raivotaan, fanitetaan ja nyt vielä symppistellään.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5652
Ja tätä he kutsuvat "porsaanreiäksi" kun itse ryssivät asiansa. Ammattitason uhriutumista. 🥲
Porsaanreikä oli kai se, että kun Alpinen oli haettava Piastrille superlisenssiä jo alkukaudesta, ja superlisenssihakemukseen on liitettävä kylkeen virallinen, allekirjoitettu (vara)kuljettajasopimus, niin Alpine toimittikin FIA:lle väärennetyn ja allekirjoittamattoman asiakirjan. Vähemmän yllättäen tämä ns. sopimus ei sitten ollutkaan pitävä, kun sopimusriitalautakunta sai dokumentit käsiinsä. Kyseinen sopimus toimitetaan siis sinetöitynä ja se pidetään salassa siihen asti, kunnes jokin osapuoli riitauttaa sopimuksen ja sitä käsitellään sopimusriitalautakunnassa. Tästä syystä Alpinen vilunkipeli ei käynyt ilmi ennen kuin Alpine meni oikeuteen asti nolaamaan itsensä.

Tässä vielä kertauksen vuoksi Motorsportin yhteenveto sopimussaagasta:

https://www.motorsport.com/f1/news/real-story-oscar-piastri-move-to-mclaren/10363181/
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4207
Hyvin löysivät Ocon ja Alonso toisensa radalta. Eli todella tasaväkinen tiimikaksikko kyseessä. Tässä alla hyvä esimerkki tiimikaverusten keskinäisestä väännöstä.

 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Gaslyn IG tuottaa Hallikaiselle pettymyksen. Gaslyn, Ocon ja Leclerc on katsomassa korismatsia eli ihan ok väleissä kaverit ovat.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5102
Otmarin palli(t) Alpinella heiluu. Alpinella erikoinen työilmapiiri kun näinkin julkisesti kivitetään kenen vika nykyinen tilanne on. Ei siinä, onhan Otmarin siirto Aston Martinilta Alpinelle ollutkin vähän tapahtumarikas kaikenmaailman sopimussotkujen myötä.

Alpine CEO Laurent Rossi warns 'there will be consequences' if team's F1 2023 form does not improve

Rossi reiterated it is Alpine team principal Otmar Szafnauer's duty to oversee an improvement at the Enstone-based team

"He is responsible for the performance of the team - that's his job," says Rossi.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
901
Koko Alpinen tilanne on kyllä kummallinen. Toimitusjohtaja ja tallipäällikkö nokittelevat keskenään mediassa, mutta tuokin tuntuu olevan vain jäävuoren huippu oikeastaan koko viime vuosien ongelmista. Huippukuskit (Ricciardoa saattoi pitääkin huippukuskina vielä ennen McLaren-floppia) ja -lupaukset lähtevät lätkimään samoin kuin nelinkertainen maailmanmestari neuvonantajan paikalta, johtoporukka vaihtuu ja tavoitteita asetellaan harva se vuosi ikinä nitä saavuttamatta ja aina ollaan tyyliin viiden vuoden päästä olevinaan mestaruustaistossa.

Näin jälkiviisaana tuntuu (korostettakoon, että tämä on nyt ihan omaa mutua), että aikoinaan Renaultin paluun yhteydessä asetettu taktiikka tulla huipputiimiksi murto-osalla kärkitiimien budjetista (taisi olla noin kolmannes-neljännes pahimmista törsääjistä) oli suorastaan idioottimainen, ja nyt sen hintaa maksellaan. Vaikkei tietysti tuloksia saa vain lapioimalla rahaa summassa johonkin, niin kyllä varmaan suuremmalla, silti järkevällä, rahankäytöllä, olisi voitu rakentaa organisaatiota ja puitteita sellaiseen malliin, että niistä olisi hyötyä nytkin.

Toisaalta taas hassua on sekin, että Force Indialla ja Racing Pointilla se oli juuri Zafnauer joka sai vähemmistä killingeistä maksimin irti ja ylipäätään tulokset olivat hyviä ennen isompia talousvaikeuksia ja "pinkin Mersun" tuomia vaikeuksia.

Kaikkinensa en jaksa uskoa, että Alpinen ongelmat olisivat vain Zafnauerin kyvyttömyyttä johtajana, vaan minusta tuntuu että tuossa organisaatiossa on jotain perustavanlaatuista mätää, mikä vetää kokonaisuutta väärään suuntaan, ja tilanne on ollut tämä jo vuosia.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Koko Alpinen tilanne on kyllä kummallinen. Toimitusjohtaja ja tallipäällikkö nokittelevat keskenään mediassa, mutta tuokin tuntuu olevan vain jäävuoren huippu oikeastaan koko viime vuosien ongelmista. Huippukuskit (Ricciardoa saattoi pitääkin huippukuskina vielä ennen McLaren-floppia) ja -lupaukset lähtevät lätkimään samoin kuin nelinkertainen maailmanmestari neuvonantajan paikalta, johtoporukka vaihtuu ja tavoitteita asetellaan harva se vuosi ikinä nitä saavuttamatta ja aina ollaan tyyliin viiden vuoden päästä olevinaan mestaruustaistossa.

Näin jälkiviisaana tuntuu (korostettakoon, että tämä on nyt ihan omaa mutua), että aikoinaan Renaultin paluun yhteydessä asetettu taktiikka tulla huipputiimiksi murto-osalla kärkitiimien budjetista (taisi olla noin kolmannes-neljännes pahimmista törsääjistä) oli suorastaan idioottimainen, ja nyt sen hintaa maksellaan. Vaikkei tietysti tuloksia saa vain lapioimalla rahaa summassa johonkin, niin kyllä varmaan suuremmalla, silti järkevällä, rahankäytöllä, olisi voitu rakentaa organisaatiota ja puitteita sellaiseen malliin, että niistä olisi hyötyä nytkin.

Toisaalta taas hassua on sekin, että Force Indialla ja Racing Pointilla se oli juuri Zafnauer joka sai vähemmistä killingeistä maksimin irti ja ylipäätään tulokset olivat hyviä ennen isompia talousvaikeuksia ja "pinkin Mersun" tuomia vaikeuksia.

Kaikkinensa en jaksa uskoa, että Alpinen ongelmat olisivat vain Zafnauerin kyvyttömyyttä johtajana, vaan minusta tuntuu että tuossa organisaatiossa on jotain perustavanlaatuista mätää, mikä vetää kokonaisuutta väärään suuntaan, ja tilanne on ollut tämä jo vuosia.
Jotenkin tälläinen kuva jää ulospäin ja Alonson kitkerät kommentit ja piikittely Alpinelle. Esimerkiksi Miamin kisan jälkeiseissä haastatteluissa lenteli piikkiä taas entisen tiimin suuntaan kun häntä ei uskota ja kuunnella tms.

Jotenkin ulospäin vaikuttaa kuva egojen taistelukentältä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4367
Koko Alpinen tilanne on kyllä kummallinen. Toimitusjohtaja ja tallipäällikkö nokittelevat keskenään mediassa, mutta tuokin tuntuu olevan vain jäävuoren huippu oikeastaan koko viime vuosien ongelmista. Huippukuskit (Ricciardoa saattoi pitääkin huippukuskina vielä ennen McLaren-floppia) ja -lupaukset lähtevät lätkimään samoin kuin nelinkertainen maailmanmestari neuvonantajan paikalta, johtoporukka vaihtuu ja tavoitteita asetellaan harva se vuosi ikinä nitä saavuttamatta ja aina ollaan tyyliin viiden vuoden päästä olevinaan mestaruustaistossa.

Näin jälkiviisaana tuntuu (korostettakoon, että tämä on nyt ihan omaa mutua), että aikoinaan Renaultin paluun yhteydessä asetettu taktiikka tulla huipputiimiksi murto-osalla kärkitiimien budjetista (taisi olla noin kolmannes-neljännes pahimmista törsääjistä) oli suorastaan idioottimainen, ja nyt sen hintaa maksellaan. Vaikkei tietysti tuloksia saa vain lapioimalla rahaa summassa johonkin, niin kyllä varmaan suuremmalla, silti järkevällä, rahankäytöllä, olisi voitu rakentaa organisaatiota ja puitteita sellaiseen malliin, että niistä olisi hyötyä nytkin.

Toisaalta taas hassua on sekin, että Force Indialla ja Racing Pointilla se oli juuri Zafnauer joka sai vähemmistä killingeistä maksimin irti ja ylipäätään tulokset olivat hyviä ennen isompia talousvaikeuksia ja "pinkin Mersun" tuomia vaikeuksia.

Kaikkinensa en jaksa uskoa, että Alpinen ongelmat olisivat vain Zafnauerin kyvyttömyyttä johtajana, vaan minusta tuntuu että tuossa organisaatiossa on jotain perustavanlaatuista mätää, mikä vetää kokonaisuutta väärään suuntaan, ja tilanne on ollut tämä jo vuosia.
Tälle on kuvaava nimikin, Ferrari-tauti. Samat ongelmat molemmissa talleissa taustalla, pitkän tähtäimen suunnitelma ja työrauha puuttuu molemmista talleista, Organisaatio yläpuolella elää omaa elämäänsä joka vaikuttaa ihan kaikkeen mikrotasolla (Renault->Alpine jne) verratkaa näitä voittajatalleihin RB, Mersu niin mikä näissä ei ole muuttunut viimeisen 10v aikana? Vastaus on johto...
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Tälle on kuvaava nimikin, Ferrari-tauti. Samat ongelmat molemmissa talleissa taustalla, pitkän tähtäimen suunnitelma ja työrauha puuttuu molemmista talleista, Organisaatio yläpuolella elää omaa elämäänsä joka vaikuttaa ihan kaikkeen mikrotasolla (Renault->Alpine jne) verratkaa näitä voittajatalleihin RB, Mersu niin mikä näissä ei ole muuttunut viimeisen 10v aikana? Vastaus on johto...
Ranskalaiset ja italialaiset. Siinäpäs se vastaus. :D
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4367
Ranskalaiset ja italialaiset. Siinäpäs se vastaus. :D
Kumpikin kansaryhmä kyllä tunnetusti tuntee "paremmuutensa" muihin nähden, mutta tämä pitäisi rajoittaa patongin tai pizzan paistoon ei muuhun... ja tänäpäivä ei välttämättä enää näihinkään.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ei tilanteesta voi Zafnaueria syyttää. Organisaation rakentaminen on vuosien projekti missä tahansa yli 100 hengen yhtiössä. Tulokset alkava näkyä 2024 tai 2025, ja silloin voi arvioida onnistumisia. F1 kuuluu monesti liian lyhyt näköinen toimita. Moni kehui aikanaan kuinka Brown nosti McLarenin jaloillleen, kun meno nousi hetkellisesti. Väittäisin, että nyt korjaillaan silloin tehtyjen ratkaisujen hedelmiä. Pienen organisaation kelkan saa käännetty kuukausissa, mutta ei F1-tallin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4230
Binottolle joidenkin huhujen mukaan tarjottu jo pestiä, mutta tämä olisi torjunut sen.

Askelia oikeeseen suuntaan otettiin kuitenkin auton kanssa kuitenkin nyt Miamissa. Varmaan Bakun päivityksiä opittiin säätämään paremmin tuon viikonlopun ollessa enemmän kilpailupainotteinen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5652
Alpinen toimitusjohtaja Laurent Rossi on saanut potkut. Hän on ollut siis koko firman toimitusjohtaja mutta myös omannut suurta valtaa F1-tallin pyörittämisessä. Silloin tällöin on saanut kuulla siitä, miten juuri hän olisi ollut syypää tallin heikkoon johtajuuteen ja jatkuviin ongelmiin. Inhosin itse myös hänen edeltäjäänsä, Cyril Abiteboulia, joka oli medialle antamiensa kommenttien perusteella erittäin huono henkilöjohtaja ja sellainen autistimainen robotti.

Osuisikohan kolmas kerta kohdilleen ja Alpine löytäisi viimeinkin kelvollisen ja pätevän johtajan.

https://www.motorsport.com/f1/news/alpine-ceo-rossi-moved-aside-replaced-by-krief/10497794/
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5463
F1-talli Alpine antoi potkut tallipäällikölleen Otmar Szafnauerille.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
995
Menetti kaksi huippukuskia ja nyt siellä tunaroi kaiken maailman Oconit ja Gaslyt.
Piastrin menetys oli kyllä täyttä hölmöyttä. Ja vielä hölmömmältä näyttää kauden edetessä. Ei tuon tason talentteja kasva joka oksalla jotka voittavat f3 ja f2 sarjat rookie vuosina. Ei tietysti voi kenestäkään kuskista täysin varma olla tuleeko huippu vai ei, mutta Piastri kyllä todisti alemmissa sarjoissa olevansa kova tekijä. Leclerc/Russell tai sitten voi olla uusi Vandoorne. Ei voi tietää mutta potentiaali on olemassa ja tällä hetkellä Piastri sitä lunastaa ja Alpine näyttää hölmöltä.
 
Ylös