Ammuskelu kauppakeskus Sellossa

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Lugera

Well-known member
On se jännä, että kolmen viimeisen vuoden aikana jokaisena on sattunut yksi vakava ampumavälikohtaus ja vuosi 2009 ehti vanhentua viimeiseen päivään asti ilman tätä samaa, mutta sitten viimeisenä päivänä... Pitääpäs ruveta veikkaamaan, mille päivälle tämän vuoden ampumatragedia sijoittuu.

Enrique

Well-known member
Huvittavaa miten vartijoidenkin toimia on kritisoitu. Tokihan vatvoja menee tkp:n tai sumuttimen kanssa tuliasetta kantavan äijän kimppuun, joka on jo osoittanut valmiutensa surmata ihminen. Tuollaisessa tilanteessa vartijan ei auta muu kuin yrittää saada ihmiset turvaan ja jos mahdollista, niin yrittää nähdä mitä tapahtii, jotta voi myöhemmin antaa viranomaisille hyvän kuvauksen tapahtuneesta.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mitähän nuo vartijoiden arvostelijat siitä hommasta kuvittelee? Pitäisikö vartijan ilman asetta kirmata massamurhaajan kimppuun? Vartijat tuppaavat olrmaan opiskelupaikkaa etsiviä nuoria miehiä eikä mitään huippukoulutettuja turva-ammattilaisia.

72

Well-known member
Mitä väliä ketä on perustanut ja mitä?
Sulle ei varmasti mitään.
Omalta osaltani väliä on siksi, että en voi enää hallinnoida itse perustamaani otsikkoa, toisin sanoen, en voi sulkea sitä milloin huvittaa. Lisäksi jos haen haulla perustamiani otsikoita, tämä ei listaudu. Ja mikäs sen "mukavampaa", että joku muu ajaa mun tervaamalla reellä.

-no, joku jo haukkuikin tämän topicin oksettavaksi jne, joten olkoon.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Omalta osaltani väliä on siksi, että en voi enää hallinnoida itse perustamaani otsikkoa, toisin sanoen, en voi sulkea sitä milloin huvittaa. Lisäksi jos haen haulla perustamiani otsikoita, tämä ei listaudu. Ja mikäs sen "mukavampaa", että joku muu ajaa mun tervaamalla reellä.

Ok!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä

No jaa. Mulle on jäänyt mieleen yksi toikki, oiskohan ollut Myyrmannin pommi-isku, jonka toikinperustaja (V8) poisti. Ihan hieno kepponen, tuli silloin mieleen toikin perustajan oikeuksien järkevyys. Jos R&K poistaisi aloittamansa toikit, niin aikamoinen forumin historiikki katoaisi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No jaa. Mulle on jäänyt mieleen yksi toikki, oiskohan ollut Myyrmannin pommi-isku, jonka toikinperustaja (V8) poisti. Ihan hieno kepponen, tuli silloin mieleen toikin perustajan oikeuksien järkevyys. Jos R&K poistaisi aloittamansa toikit, niin aikamoinen forumin historiikki katoaisi.
Itsehän olen sulkenut toikkeja lähinnä silloin, kun jaskaan pollin.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Toimittajat esittivät toinen toistaan typerämpiä kysymyksiä. :nope:
Kummastelin, kun uhrien syntymävuodet kerrottiin jo ensimmäisessä tiedotustilaisuudessa, vaikka samaan hengenvetoon todettiin, että kaikkien omaisiin ei oltu vielä ehditty tai pystytty ottamaan yhteyttä.

Ei liene omaisten kovin vaikea päätellä syntymävuoden ja työpaikan perusteella, onko omasta perheenjäsestä kyse.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Huvittavaa miten vartijoidenkin toimia on kritisoitu. Tokihan vatvoja menee tkp:n tai sumuttimen kanssa tuliasetta kantavan äijän kimppuun, joka on jo osoittanut valmiutensa surmata ihminen. Tuollaisessa tilanteessa vartijan ei auta muu kuin yrittää saada ihmiset turvaan ja jos mahdollista, niin yrittää nähdä mitä tapahtii, jotta voi myöhemmin antaa viranomaisille hyvän kuvauksen tapahtuneesta.
Mitähän nuo vartijoiden arvostelijat siitä hommasta kuvittelee? Pitäisikö vartijan ilman asetta kirmata massamurhaajan kimppuun? Vartijat tuppaavat olrmaan opiskelupaikkaa etsiviä nuoria miehiä eikä mitään huippukoulutettuja turva-ammattilaisia.
Se on varmaan toi kun vartijoilla on sellainen uniformu, joka etäisesti muistuttaa poliisin vastaavaa, niin ihmiset olettaa vartijoiden myös olevan puoli-poliiseja. :thumbfh:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Ja vaikka olisivatkin huippukoulutettuja, niin tietäisivät ettei kumipatukalla rynnäköidä tuliasetta vastaan. Lontoon murteen tuttu lohkaisu "knife in a gunfight" ei ole vitsi..

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ja vaikka olisivatkin huippukoulutettuja, niin tietäisivät ettei kumipatukalla rynnäköidä tuliasetta vastaan. Lontoon murteen tuttu lohkaisu "knife in a gunfight" ei ole vitsi..
Juu, mutta jos sattuu olemaan vieressä, niin usein on turvallisempaa käydä kimppuun kuin yrittää paeta tai piiloutua.

Törni

Well-known member
Kummastelin, kun uhrien syntymävuodet kerrottiin jo ensimmäisessä tiedotustilaisuudessa, vaikka samaan hengenvetoon todettiin, että kaikkien omaisiin ei oltu vielä ehditty tai pystytty ottamaan yhteyttä.

Ei liene omaisten kovin vaikea päätellä syntymävuoden ja työpaikan perusteella, onko omasta perheenjäsestä kyse.
Heh, eihän tuota tietoa omaisilta yritetäkään pimittää. Viranomaisethan nimenomaan yrittävät tiedottaa asiasta omaisille.

Kyse on siitä, että tieto saadaan omaisille ennen kuin keltainen lehdistö alkaa mässäillä asialla ja julkistaa nimiä ja kuvia. Kokonaan toinen pohdinnan aihe on se, miten helppo lehdistön on yrittää työpaikan, sukupuolen ja syntymävuoden tiedettyään selvittää henkilöllisyys. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.