Hahhah
Viime syksynä, kun FIA - Ferrarin vaatimuksesta - kielsi sääntöjänsä muuttaen Michelineiltä heidän leveämmät renkaansa ja Ferrari uhkasi lopettaa osallistumisensa ykkösiin jos ei voita mestaruutta, niin silloinhan tekemättä mitään FIA olisi voinut tasoittaa tilannetta. Parhaassa tapauksessa tuo naurettava uhkaus olisi toteutunut ja nyt ajettaisiin erityisen tasaista formulakautta ilman Ferraria. Ja vakavastikin ottaen - vaikka Ferrari on nyt opiskellut ( rengastoimittaja varmasti hyvin konsultoituna ) tekemään autonsa yhteen uuden LEVEÄMMÄN Bridgestonen kanssa sopivaksi, niin ilman FIAn nuoleskelua ainakin Williams olisi säilynyt myös kilpailukykyisenä LEVEÄMMÄLLÄ Michelinillä varustettuna. Michelin ei vain tällä erää osannut tehdä tätä jälleen uutta erilaisella olalla suunniteltua rengasta joka kuitenkin täyttää nämä Ferrarin vaatimuksesta muutetut mittaussäännöt.
On siis varsin vaikea uskoa, että FIA nyt kääntäisi kelkkaansa ja tekisi sääntömuutoksia jotka selvästi heikentäisivät Ferrarin asemaa muihin talleihin nähden. Eipä tuo yhden moottorin sääntökään tullut sattumalta aikajaksolle jossa Ferrari löysi jo ennen sääntömuutosta moottoriinsa ennen näkemättömän kestavän konseptin. Toisaalta kun taas Bemari oli tiellä jossa sen kierrosherkkä moottori kiersi tehoja tärinöittä Ferrarilta karkuun ja oli kääntämässä ainakin aika-ajojen vaakaa Williamsille. Tässä vaiheessa Ferrarilla oli enää etu vain luotettavuudessa ja hitailla radoilla.
Enkä ihan varma ole tuosta takasiivestäkään, nyt kun Ferrari on saanut autonsa d.forcen tyystin muualta ja painopisteen muita alemmaksi.
Tai sitten ketä tämä yhden kierroksen aika-ajo suosii. No - lista on loputon, samoin mielipiteiden kirjo. Varmaa on kuitenkin, että muutoksia tulee jo ihan vain muutosten tai jonkun muun tuntemattoman motiivin vuoksi.
Viime syksynä, kun FIA - Ferrarin vaatimuksesta - kielsi sääntöjänsä muuttaen Michelineiltä heidän leveämmät renkaansa ja Ferrari uhkasi lopettaa osallistumisensa ykkösiin jos ei voita mestaruutta, niin silloinhan tekemättä mitään FIA olisi voinut tasoittaa tilannetta. Parhaassa tapauksessa tuo naurettava uhkaus olisi toteutunut ja nyt ajettaisiin erityisen tasaista formulakautta ilman Ferraria. Ja vakavastikin ottaen - vaikka Ferrari on nyt opiskellut ( rengastoimittaja varmasti hyvin konsultoituna ) tekemään autonsa yhteen uuden LEVEÄMMÄN Bridgestonen kanssa sopivaksi, niin ilman FIAn nuoleskelua ainakin Williams olisi säilynyt myös kilpailukykyisenä LEVEÄMMÄLLÄ Michelinillä varustettuna. Michelin ei vain tällä erää osannut tehdä tätä jälleen uutta erilaisella olalla suunniteltua rengasta joka kuitenkin täyttää nämä Ferrarin vaatimuksesta muutetut mittaussäännöt.
On siis varsin vaikea uskoa, että FIA nyt kääntäisi kelkkaansa ja tekisi sääntömuutoksia jotka selvästi heikentäisivät Ferrarin asemaa muihin talleihin nähden. Eipä tuo yhden moottorin sääntökään tullut sattumalta aikajaksolle jossa Ferrari löysi jo ennen sääntömuutosta moottoriinsa ennen näkemättömän kestavän konseptin. Toisaalta kun taas Bemari oli tiellä jossa sen kierrosherkkä moottori kiersi tehoja tärinöittä Ferrarilta karkuun ja oli kääntämässä ainakin aika-ajojen vaakaa Williamsille. Tässä vaiheessa Ferrarilla oli enää etu vain luotettavuudessa ja hitailla radoilla.
Enkä ihan varma ole tuosta takasiivestäkään, nyt kun Ferrari on saanut autonsa d.forcen tyystin muualta ja painopisteen muita alemmaksi.
Tai sitten ketä tämä yhden kierroksen aika-ajo suosii. No - lista on loputon, samoin mielipiteiden kirjo. Varmaa on kuitenkin, että muutoksia tulee jo ihan vain muutosten tai jonkun muun tuntemattoman motiivin vuoksi.
Viimeksi muokattu: