Banaani sanoi:
Jaa-a. Kovasti media on lässyttänyt ennen kauden alkua että Citroen lopetti tehdastallinsa, kuten myös Peugeot. Kerro ihmeessä lisää Kronoksen ja Citroenin kiivaasta kehitystyöstä, jos kerran näin asia on. :doubtful:
Jos rallia seuraa vain Mtv 3:n ja Ylen uutisista niin voi jäädä heikonlainen käsitys. Asiat ovat näin:
1) Ennen Ruotsin rallia ajettiin lumitestejä ja Loebia ei todellakaan ajattanut Kronos, vaan Citroen Sport, virallinen tehdastiimi.
2) Guy Frequelin lupautui jatkamaan, koska hänen mukaansa Citroenin tämänvuotinen tehtävä on harvinaisen vaativa johtuen siitä, että he joutuvat kehittämään Xsaraa ja tulevaa C2:sta yhtä aikaa.
3) Kronos ajattaa autoa, mutta kyse on ymmärtääkseni pitkälti politiikasta. Kun ne sano lähteävänsä, ei ne perunut päätöstä. Frequelin junaili kompromissiratkaisun välivuodelle, mutta vaivihkaa piti toiminnan olennaisilta osilta entisellään kuten mm. kohdat 1. ja 2. osoittavat.
4) Citroen tuskin enää voi ottaa suuria kehitysaskeleita, koska Xsaraa on kehitetty jo todella pitkään. Wrc-autojen kehitystyö on kuitenkin hidasta, mikä pitänee Loebin voittokamppailuissa tämän kauden loppuun saakka. Esim. Grönholmin mukaan 307 wrc:lle ei saatu aikaiseksi lähes vuoteen kehitysmuutoksia. Toinen esimerkki: Ouninpohja ajettiin jo 2002 vuonna lähes prikulleen samaa vauhtia kuin 2004.