Asioita, jotka tekis mieli hankkia

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Eiku mielummin vaikka Fenderin Stratocaster.
Jussissahan olis tietty se hyvä puoli, ettei tarvitse itse soittaa.

Minkä hintainen ja millaista muzakkia meinasit laittaa tulemaan kepistä? (Metallimpaa vai bluesimpaa? vai jotain muuta?)

Noi thomanin sivut on kitaroiden osalta siinä mielessä kivasti tehty, että siinä kitaraesittelyn alussa on valittavissa ko. kepin ääninäytteitä kolmella eri musiikkilajilla Heavy / Rock / Blues.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Nyt alkaa pitkä ja syvällinen keskustelu: aloitetaan ihan perusteista.
Autan mielelläni ja varmaan löydetään lopuksi oikeat kamat. Olen näitä rundeja tehnyt useamman. Focus on: tarttee löytää sopiva kitara ja vahvistin.

- mikä on musiikkityyli(t), joita haluat soitella?
- oletko komppi- vai soolokitaristi? Vai kumpaakin?
- aiotko äänittää soittoasi?
-> jos aiot, sitten mennään taas aivan uusille urille...

Back to basics: Helpoin on tuo kitara, vaikein vahvistin. Kitara on helppo kokeilla ja se mikä tuntuu näppeihin hyvältä = sun kitara. Mikitys jne tietty vaikuttaa asioihin eli countrymies telecasteristi vs. Steve Vai tarttee hieman erilaisen skeban ja mikit per skeba. Mulla on ittelläni neljä sähkistä, jokainen on erilainen ja kaikissa vielä eri vireet. Siihen päälle pari akustista ja yks basso. Ylärajaa ei tule koskaan vastaan :D

Aloitellaan nyt noista parista ekasta kyssäristä. Haarukoidaan ekaks skitta (onko budjettia?) ja jatketaan sitten siitä. Autan toki mielelläni ja täällä on ihan asiantuntijoitakin kyllä tähän! Minä olen vain hyvä amatööri.

Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Nyt alkaa pitkä ja syvällinen keskustelu: aloitetaan ihan perusteista.
Autan mielelläni ja varmaan löydetään lopuksi oikeat kamat. Olen näitä rundeja tehnyt useamman. Focus on: tarttee löytää sopiva kitara ja vahvistin.

- mikä on musiikkityyli(t), joita haluat soitella?
- oletko komppi- vai soolokitaristi? Vai kumpaakin?
- aiotko äänittää soittoasi?
-> jos aiot, sitten mennään taas aivan uusille urille...

Back to basics: Helpoin on tuo kitara, vaikein vahvistin. Kitara on helppo kokeilla ja se mikä tuntuu näppeihin hyvältä = sun kitara. Mikitys jne tietty vaikuttaa asioihin eli countrymies telecasteristi vs. Steve Vai tarttee hieman erilaisen skeban ja mikit per skeba. Mulla on ittelläni neljä sähkistä, jokainen on erilainen ja kaikissa vielä eri vireet. Siihen päälle pari akustista ja yks basso. Ylärajaa ei tule koskaan vastaan :D

Aloitellaan nyt noista parista ekasta kyssäristä. Haarukoidaan ekaks skitta (onko budjettia?) ja jatketaan sitten siitä. Autan toki mielelläni ja täällä on ihan asiantuntijoitakin kyllä tähän! Minä olen vain hyvä amatööri.
Ajatuksena soolokitarointia, tyylisuunta mahdollisesti blues/soft rock.
Äänitystä ei ole ainakaan aluksi tarkoitus tehdä.
Ensimmäsen skitan kohdalla koitan pitää budjetin mahd. alhaalla, kun ei sitä sitten tiedä innostuuko siitä enämpi. En ole miettinyt budjettia juuri ollenkaan, koska ei ole tietoa missä hinnoissa nuo vermeet liikkuu.

Örfil

Guest
Jos ollaan liikkeellä budjetilla ja asut Lohjalla (Tampereen kontakteistani et hyödy) niin se on sitten t-kauppa ja 12 e postikuluja :D Squier on hyvä halpisbudjetti skitta. Meillä on kaks bassoa sitä merkkiä ja toinen niistä oli just keikalla Pakkahuoneella 3 viikkoa sitten. Skulaa!

Melkein lähtisin suna stratolla liikkeelle, kun musiikkimakusi tiedän. Kaulamikillä hyvät Henkka/funk saundit aikaiseksi.

Vaikka tämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_fat_strat_rwmr.htm

Tossa on humppari ja strategiset single coilit.

Mites vahvistin?

Örfil

Guest
Soitatko suoraan linjaan?

Toinen vaihtoehto on joku 10-20w reenivaffari.

Eihän sellaista tosiaan tartte ollenkaan jos vaan muuten rimputtelee. Meillä on himassa sopimaton sopitus että 21:00 jälkeen soitot loppuu mutta kierrän kieltoa istumalla soffalla strato sylissä ja teen siinä sormitreenejä. Joskus on vaimo huudellut yläkerrasta kun on mennyt jo nukkumaan että "lopeta se saatanan vingutus", ei vaan ymmärrä luomisen tuskaa ;)

Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Asun kerrostalossa, joten niillä rajoituksilla tuon skitan suhteen pitää elellä..