Aston Martin Cognizant F1 Team 2021

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4129
Ponttoonien aeropäivityksen jälkeen, Alonso ei ole mielestäni ollut yhtä vakuuttava. Tiedä sitten, olisiko talli tipahtanut kelkasta joka tapauksessa. Muut tallit ovat kirineet kehityksessä ohitse. Ei Strollikaan ole enää ollut samassa vedossa kuin alkukaudesta.
Joku siinä päivityksessä selvästi aiheuttaa päänvaivaa. Ainakin näillä nopeilla radoilla.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4353
Ponttoonien aeropäivityksen jälkeen, Alonso ei ole mielestäni ollut yhtä vakuuttava. Tiedä sitten, olisiko talli tipahtanut kelkasta joka tapauksessa. Muut tallit ovat kirineet kehityksessä ohitse. Ei Strollikaan ole enää ollut samassa vedossa kuin alkukaudesta.
"copy-cat" dilemma, kun et ymmärrä kokonaisuutta kehityksen suuntaa on erittäin vaikea määrittää, yrität sitä - vauhti hadastuu, yrität tätä - vauhti hidastuu. Joudut odottamaan muiden steppejä ja niiden toimivuutta ,- kopiot toimivat ratkaisut ja olet aina stepin jäljessä muita.

Erittäin tyypillistä Aston-martinin tominnalle, muistellaan vaikka copy-mercedestä parin kauden takaa...
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5343
"copy-cat" dilemma, kun et ymmärrä kokonaisuutta kehityksen suuntaa on erittäin vaikea määrittää, yrität sitä - vauhti hadastuu, yrität tätä - vauhti hidastuu. Joudut odottamaan muiden steppejä ja niiden toimivuutta ,- kopiot toimivat ratkaisut ja olet aina stepin jäljessä muita.

Erittäin tyypillistä Aston-martinin tominnalle, muistellaan vaikka copy-mercedestä parin kauden takaa...
Varsinkin kun kuskin ajotyyli on sellainen, että palaute herkästi vie autoa vaan huonompaan suuntaan balanssin kannalta.
 

Takagummi

Well-known member
Liittynyt
14.9.2021
Viestit
122
Varsinkin kun kuskin ajotyyli on sellainen, että palaute herkästi vie autoa vaan huonompaan suuntaan balanssin kannalta.
Tuota nyt et usko itsekään (myytti Alonson halusta ajaa helvetin aliohjaavalla autolla johtuu pitkälti siitä että se oli nopein tapa ajaa aikansa Renaultia), mutta mielestäni Alonson kannattaisi lopettaa tähän kauteen. On näytetty, että vielä kulkee jos auto on hyvä, mutta mahdoton nähdä että auto ainakaan tästä paranisi suhteessa muihin ensi vuodelle ja väkisin ikäkin alkaa painaa.
 

Takagummi

Well-known member
Liittynyt
14.9.2021
Viestit
122
Kyllähän Astonkin on varmaan mennyt eteenpäin vauhdillisesti suhteessa kauden alkuun, mutta muut ovat kehittyneet paljon enemmän.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3415
Varsinkin kun kuskin ajotyyli on sellainen, että palaute herkästi vie autoa vaan huonompaan suuntaan balanssin kannalta.
Alonson kehitystyöllä autosta tulee hidas, mutta mikä tärkeintä, tallikaveri ei pysty ajamaan autoa ollenkaan 😅
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5343
Alonson kehitystyöllä autosta tulee hidas, mutta mikä tärkeintä, tallikaveri ei pysty ajamaan autoa ollenkaan 😅
Eiköhän siinä ole hyvin kiteytetty koko stoori?
Potkut Ferrarilta kun ei mitään asiaa tallimestaruudesta ajaa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4173
Alonson kehitystyöllä autosta tulee hidas, mutta mikä tärkeintä, tallikaveri ei pysty ajamaan autoa ollenkaan 😅
Kyllähän tässä on osittain perää kyllä. Stoffel Vandoorne oli lupaava kuljettaja, mutta niin vain ura tyrehtyi heti alkuunsa Alonson tiimikaverina.

Ensimmäisellä miesten yhteisellä kaudella McLarenilla Vandoorne pysyi vielä jotenkin perässä, toisella kaudella Vandoorne olikin täysin alakynnessä.

Ja myös Felipe Massa oli vielä kaudella 2010 vielä Alonson vauhdissa johtaen tätä välillä pisteissäkin. Ja Hockenheimin kisassa Massa olisi voittanut ilman tiimimääräystä Alonson hyväksi. Sitten seuraavina kausina Massa olikin täysin alakynnessä
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1387
Aston Martinin ja Alonson kauden aloitus on niin älyttömän kova, että nyt pieni notkahdus tuntuu helposti suhteettoman suurelta sukellukselta. Ei siitä Kanadan GP:stä niin pitkä aika ole, jolloin vauhti oli vielä varsin mallikasta. Toivottavasti nähdään Alonso korkeimmalla korokkeella vielä ainakin kerran ennen kuin hieno ura loppuu.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4129
AMllä on uusi tehdas ja muutenkin investoitu valtavasti viime vuosina henkilöihin ja muihin resursseihin, tulossa myös Hondan "tehdastalliksi". Ainakin puitteet pitäiisi pikkuhiljaa alkaa olemaan kunnossa kärkikahinoihin ihan pitkälläkin tähtäimellä.
Eiköhän ne vielä tänäkin vuonna palaa takaisin ylemmäs vauhdillisesti, kun saavat taas palikat kohdalleen. Sen verran vakuuttavan oloista oli meno kaikkinensa.

Mutta jännästi uusi päivitys tasasi kuskien välistä tasoeroa. Strollin ollessa Itävallan aika-ajoissa jopa Alonson edellä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5343
Aston Martinin ja Alonson kauden aloitus on niin älyttömän kova, että nyt pieni notkahdus tuntuu helposti suhteettoman suurelta sukellukselta. Ei siitä Kanadan GP:stä niin pitkä aika ole, jolloin vauhti oli vielä varsin mallikasta. Toivottavasti nähdään Alonso korkeimmalla korokkeella vielä ainakin kerran ennen kuin hieno ura loppuu.
Se on se keskikauden taantuma.
Luulen että nämä kakkoskastin tallit ratakohtaisesti loistavat ja sukeltavat kisoissa. Esim. Unkari saattaa olla hyvä Mersulle.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3415
Mutta jännästi uusi päivitys tasasi kuskien välistä tasoeroa. Strollin ollessa Itävallan aika-ajoissa jopa Alonson edellä.
Muistelisin selostajana sanoneen, että Itävalta on ollut aina huono rata Alonsolle. Ei kyllä ole mitään tilastoja tarjota aiheesta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5343
Muistelisin selostajana sanoneen, että Itävalta on ollut aina huono rata Alonsolle. Ei kyllä ole mitään tilastoja tarjota aiheesta.
Minä voin puolestani sanoa, että Italia on aina ollut huono Suomelle.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4129
Muistelisin selostajana sanoneen, että Itävalta on ollut aina huono rata Alonsolle. Ei kyllä ole mitään tilastoja tarjota aiheesta.
Nyt kun mainitsit, niin viime vuonna Ocon oli nopeampi aika-ajoissa, mutta tuloksia kun katsoin aiemmilta yhteisiltä vuosilta, niin Alonso on muuten ollut tuolla nopeampi
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4971
Eiköhän siinä ole hyvin kiteytetty koko stoori?
Potkut Ferrarilta kun ei mitään asiaa tallimestaruudesta ajaa.
Tähän urbaanilegendaan potkuista törmää nykypäivänä enää harvoin, mutta näköjään sitä esiintyy vieläkin jossain katvealueella. Luulisi tiedonkulun jo ehtineen kaukaisimmillekin tuntureille asti. Voidaan päivittää tiedot tähän päivään tässä heti kättelyssä.

Alonso oli vuosia aiemmin yrittänyt lähteä Ferrarilta, mutta ei natsannut. Alonsolta olisi haluttu enemmän sitoutumista ja jopa pidennystä jäljellä olevaan soppariinkin, mutta kuten tiedetään että iso starat ovat hankalia persoonia joten Alonso halusi pitää langat käsissään sekä 'vapaudu vankilasta' -kortin jolla pääsisi pois sopimuksesta halutessaan. Tästähän se soppa sitten syntyikin ja tekivät sopimuksen Vettelin kanssa joka oli valmis sitoutumaan. Loppujen lopuksi oli hieno ele Ferrarilta päästää Alonso menemään jota oli jo toivonutkin pidemmän aikaan, sopimuksesta irti pääseminen kun ei ole kuskin aloitteesta ihan yksinkertaista.

Yleensä kun talli haluaa antaa potkut kesken sopimuksen niin seuraavalla kaudella muussa tallissa ajaminen onkin sopimuspykälien takia hankalaa. Siinä missä Ricciardo joutuu lainasopparilla AlphaTaurille kun taas Alonso puolestaan pääsi vihdoinkin siirtymään ylirummutettuun Mclaren-Hondalle sarjan kovimmalla liksalla.

Mclaren ja Honda olivatkin flirttailleet Alonsolle yli vuosi aiemmin haluavansa hänet puikkoihin, mutta ei päässyt Ferrarilta irti sopimuksestaan.

Tässä vielä artikkeleita silloiselta ajalta miten tapahtumat etenivät:

 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9299
Itävallassa ei ajettu ollenkaan Alonson huippuvuosien aikana, joten ei sikäli ihme, ettei ihmeempiä tuloksia ole. Itse asiassa kaikki Alonson GP-voitot osuvat vuosien 2003 ja 2014 Itävallan kisojen väliin.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3415
Itävallassa ei ajettu ollenkaan Alonson huippuvuosien aikana, joten ei sikäli ihme, ettei ihmeempiä tuloksia ole. Itse asiassa kaikki Alonson GP-voitot osuvat vuosien 2003 ja 2014 Itävallan kisojen väliin.
Tätä vähän epäilinkin voitottomuuden syyksi 😁
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5622
Aston Martin on ottanut kovan tavoitteen loppukaudeksi. Valmistajien MM-sarjan toinen tila pitäisi saavuttaa.

Saas nähdä, miten tässä käy. Kova on taistelu Mercedeksen ja Ferrarin kanssa tästä.
Kova on luotto Alonsoon tallin sisällä. Hänen täytyy yksin voittaa Mercedes ja Ferrari, joilla kummallakin on tasapainoinen kuskikaksikko. Vertailun vuoksi Strollilla on tällä hetkellä kasasa 47 pistettä, mikä on 57 % vähemmän kuin heikoiten sijoittuneella Ferrarin tai Mercedesin kuljettajalla (Russell). Jos Aston Martinia ajaisi kaksi Lance Strollia, niin talli olisi valmistajien MM-taulukossa jopa McLarenin takana ja loppukaudesta todennäköisesti häviäisi vielä Alpinellekin.

Mikäli Stroll taasen olisi kerännyt edes saman verran pisteitä kuin Russell – siis heikoin Mersu-/Ferrari-kuski – niin Aston olisi tällä hetkellä valmistajien taulukon kakkonen!

Lance Stroll on muuten kuljettajien MM-sarjan top 11:n ainoa kuljettaja, jolla ei ole palkintosijoitusta tilillään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös