Veikkaan, että Ferrarilta siirtynyt tietoa AlfaRomeon myötä. Toro Rosso on nyt syvällä enkä kyllä nousuun luottaisi nousuun. Taitaa olla vauhdillisesti McLarenin viime kauden avausta syvemmällä.Ei varmaan ihan nopeasti tule Torolle tuloksia, mutta enämpi olisin huolissani Williamsista. Sauber löi tänään Williamsin, jolla on kuitenkin sarjan paras moottori käytössä ja varsin paljon suurempi budjetti ja insinööritaitoa kuin Sauberilla.
Toki Torolla saattaa tulla noita lähtöruuturangaistuksia kauden edetessä, mutten vielä ole Hondan suhteen lyönyt hanskoja tiskiin. Kuskeista samaa mieltä kuin Joel H.
Talvitesteissä pääsivät (Honda) kuitenkin ajamaan ihan nasevan määrän kierroksia, toisin kuin McLaren-aikoina.Veikkaan, että Ferrarilta siirtynyt tietoa AlfaRomeon myötä. Toro Rosso on nyt syvällä enkä kyllä nousuun luottaisi nousuun. Taitaa olla vauhdillisesti McLarenin viime kauden avausta syvemmällä.
Eikös noita deltasektoreita ole sen verran paljon, ettei tuota juuri pääse tekemään? Ja jos on ongelma, niin eikös sama ongelma ole tavallisen turva-auton kanssa ennen kuin saavuttaa turva-auton.virtuaalisessa turva-autossa on se ongelma että kärkikuskit vetää omantunnon mukaan ns jalka nurkassa ja himmailee deltan alle ennen sektorin päättymistä.
Jossain kohtaa viime syksyllä oli liikkeellä huhuja, että Rellu ei enää tämän kauden jälkeen antaisi RB:lle moottoreita.Mun muistikuvan mukaan on tuo toivotaan-toivotaan vaihtoehto. Tehdasmoottoritalli houkuttaa Red Bullia. Ja olihan Rellun pannussa kosolti ongelmia myös viime kaudella.
Niin pitääkin olla vauhdillisesti jäljessä. Hieman eri budjetit ja kuskit. Toro Rossolle muutenkin kunnon välikausi. Gasly jossain sekopäisessä skenaariossa voisi nousta emotalliin, Hartley ei koskaan. Kaukana on ne ajat, kun Ricciardon tasoinen kuski piti istuttaa jonnekin Hispaniaan (muistatteko?) kokemusta keräämään.Veikkaan, että Ferrarilta siirtynyt tietoa AlfaRomeon myötä. Toro Rosso on nyt syvällä enkä kyllä nousuun luottaisi nousuun. Taitaa olla vauhdillisesti McLarenin viime kauden avausta syvemmällä.
En nyt ymmärrä ajatuksen juoksua, ja luitko aiempia kommenttejani ollenkaan? Ihan perusprinsiipit, mitä Keke Rosbergista lähtien julistetaan on se, että ensin pitää voittaa tallikaveri - se on siis fanien ensisijainen toive. Sen jälkeen kaikki on plussaa. Jos et voita tallitoveriasi, et myöskään voi voittaa mestaruutta.Jos fanien haaveena on Kimin mestaruus, niin parempi tämä lopputulos oli kuin Hamiltonin voitto ja Kimin kakkossija. Nyt eroa on kolme pistettä seitsemän sijasta.
Erinomainen pointti! En ymmärrä tätä järjetöntä laajamittaista Hamilton vihaa. Mitähän Vettel on tehnyt saavuttaaksen jonkin jumalasta seuraavan aseman?No paljonka siinä turva-auton jälkeen tapahtuikaan? Tylsää ja mitäänsanomatonta sunnuntaisuhailua se junakilpailu oli ennen turva-autoakin, mutta kyllä minulla ainakin oli syke pari pykälää korkeampi Kimin ollessa kakkosena iskuetäisyydellä kuin kolmosena... Itselle on ainakin aika sama, että kumpi vuosikymmenen aikana neljä mestaruutta saanut suhari voittaa.
Kiitos, tämähän sen paljasti mitä epäilinkin! Kimillähän oli hemmetin kova meno ennen varikkopysähdystä! Ja ero Vetteliin kasvoi vaan. Ferrarille tuli kiire ottaa Kimi sisään. Tuossa olisi voinut jatkaa vielä 10 kierrosta ja ehkä jopa voittaa kisa!Tuosta sitä voi alkaa tarkempaa analyysiä tekemään.
Vertailussa on kaikkia kisassa ajetut kierrokset ja kuskeina Kimi ja Sebastian :
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=997&graf=3&dr1=Kimi Raikkonen&dr2=Sebastian Vettel
No itse et ainakaan lukenut kommenttiani loppuun. Kertaan. Normioloissa Kimin vauhti ja tuki Ferrarilta eivät riitä Vettelin lyömiseen koko kauden mitalla. Mestaruus on lähtökohtaisesti kahden kauppa, Hamiltonin ja Vettelin. Toki sinne voi Red Bull kuskikin mukaan tunkea.En nyt ymmärrä ajatuksen juoksua, ja luitko aiempia kommenttejani ollenkaan? Ihan perusprinsiipit, mitä Keke Rosbergista lähtien julistetaan on se, että ensin pitää voittaa tallikaveri - se on siis fanien ensisijainen toive. Sen jälkeen kaikki on plussaa. Jos et voita tallitoveriasi, et myöskään voi voittaa mestaruutta.
En itsekään täysin ymmärrä, että kaikkien sääntömuutosten yms. keskellä pitää mennä vaihtamaan moottorit ja kuskit kertaheitolla. Mutta itse näkisin että nimenomaan Hartley tulee olemaan Toro Rosson kantava voima tulevan kehityksen aikana. Sanoisin että Toron kuskit ovat suunnilleen yhtä nopeita (tai hitaita) mutta Hartley tulee todennäköisesti olemaan kärsivällisempi ja kypsempi ja poimii tarjolla olevat pisteet ilman suurempaa draamaa ja romua.Niin pitääkin olla vauhdillisesti jäljessä. Hieman eri budjetit ja kuskit. Toro Rossolle muutenkin kunnon välikausi. Gasly jossain sekopäisessä skenaariossa voisi nousta emotalliin, Hartley ei koskaan. Kaukana on ne ajat, kun Ricciardon tasoinen kuski piti istuttaa jonnekin Hispaniaan (muistatteko?) kokemusta keräämään.
Red Bull ressukkaa jos joutuvat Hondan myllyihin turvautumaan tulevaisuudessa.Jossain kohtaa viime syksyllä oli liikkeellä huhuja, että Rellu ei enää tämän kauden jälkeen antaisi RB:lle moottoreita.
Kunhan nyt jompi kumpi saisi myllyynsä riittävästi jerkkua, että RB:llä olisi paremmat mahdollisuudet taistella voitoista.
Melko käsittämätön pitää kyllä tosiaan munkin olla kun on neljä kertaa yltänyt jo tuurimestariksiOlipa aika meh kauden avaus. En kyllä voi käsittää tuota saksalaisen tuurimestarin munkkia kisasta ja vuodesta toiseen.
Tästähän se innostus vasta alkoikin. Mersun auto näyttää edelleenkin olevan ainakin puhtaassa ilmassa ajettaessa selkeästi pakan paras, ja näyttää vieläpä osuvan aika kivasti Hamiltonin käteen, joten mestaruustaistelun kannalta olisi aina parasta kun joku muu kuin Hamilton yltää voittoon - vaikka sitten vähän tuurin avittamanakin. En minä oikein sitäkään haluaisi nähdä kun Hamilton kruisailee taas yhteen "helppoon" mestaruuteen ilman että tarvitsee oikein edes täysillä ajaa.Innostus tippui pakkasen puolelle siinä vaiheessa, kun Vettel tuli varikolta ykköseksi. Lähden tästä hieromaan niskoja.
Vasta muutamia vuosia sitten red bulleja vihattiin samalla lailla kuin mersuja nytten aina tulee jaksoja kun vain yksi talli dominoiRed Bull ressukkaa jos joutuvat Hondan myllyihin turvautumaan tulevaisuudessa.
Tuskin olisi voittanut. Miten olisi päässyt Hamiltonin ohi? Hamilton olisi myös viivyttänyt pysähdystä.Kiitos, tämähän sen paljasti mitä epäilinkin! Kimillähän oli hemmetin kova meno ennen varikkopysähdystä! Ja ero Vetteliin kasvoi vaan. Ferrarille tuli kiire ottaa Kimi sisään. Tuossa olisi voinut jatkaa vielä 10 kierrosta ja ehkä jopa voittaa kisa!
]
En tiedä, vaikka sillä, että sillä hiipui vauhti lopussa. Mistä sitä tiedetään, miten kovaa Kimi olisi mennyt supersofteilla Hamiltoniin verrattuna. Nyt Kimille annettiin ihan väärät kumit, kun otettiin 15 kierrosta liian aikaisin sisään.Tuskin olisi voittanut. Miten olisi päässyt Hamiltonin ohi? Hamilton olisi myös viivyttänyt pysähdystä.
Vaihdettu tuollainen uusi noopelo italiaano, niin sen voi hyvin kouluttaa puhaltamaan Sebastianin piikkiin helposti."Suomalainen kertoi yllättyneensä siitä, ettei häntä pidetty kartalla Sebastian Vettelin tekemisistä."
- En yllättynyt Sebin taktiikasta. Ainoa asia, joka minut yllätti, oli se, että kun puhuimme radiossa, he eivät kertoneet minulle, mitä hän teki. Keskustelimme ennen kisaa, ja meillä oli satoja vaihtoehtoja siihen, mitä voisimme tehdä. Tuo oli hänen paras vaihtoehtonsa, kun takana ei ollut uhkaa, Räikkönen sanoi Iltalehdelle.
Hamilton huomasi ettei ole mahiksia ohittaa Vetteliä, ja alkoi säästellä moottoria. Siksi hitaampi vauhti lopussa, mikäli Kimi olisi ollut oikeasti joku uhka hänelle niin olis ollut mahdollista ajaa nopeamminkin.En tiedä, vaikka sillä, että sillä hiipui vauhti lopussa.
Näin varmasti oli, aivan samoin kuin Kimikään ei täysiä ajellut huomattuaan Ferrarin keskarin näyttämisen taas. Ilman turva-autoakin noilla kumeilla Vettel olisi päässyt aika lähelle Kimiä suuresta erosta huolimatta. Vettelille selvästi sopii hyvin erityyppinen auto kuin Kimille, vaikka alkujaan heillä luultiin olevan samanlainen ajotyyli.Hamilton huomasi ettei ole mahiksia ohittaa Vetteliä, ja alkoi säästellä moottoria. Siksi hitaampi vauhti lopussa, mikäli Kimi olisi ollut oikeasti joku uhka hänelle niin olis ollut mahdollista ajaa nopeamminkin.
Red Bullin voi olla pakko ajaa Hondan moottoreilla ensi kaudesta alkaen, koska muuten heillä ei ole välttämättä moottoria lainkaan.Red Bull ressukkaa jos joutuvat Hondan myllyihin turvautumaan tulevaisuudessa.