Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Miten paatuneen ryssävihaisen antikommunistin ja islamofobin saa pukemaan burkan päällensä julkisella paikalla? Pakottaa sen ajamaan Ladaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Realitycheck käyty läpi. Ei maasturia :eek:

Kaikesta ei sentään tingitä seuraavassa autossa.

Vaatimukset:
-kohtuullinen hinta
-jatkuva neliveto
-mahtuu nykyiseen pienehköön autotalliini (ei Mondeon kokoluokkaa suurempaa autoa)
-vakionopeussäädin
-maavaraa riittävästi tieliikennekäyttöön (nykyinen Ibiza täyttää tämän kevyesti)
-max 5 vuotta vanha auto
-hyvä ajettavuus

Plussaa olisi jos:
-automaattivaihteinen
-ovia olisi 4 tai 5
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Realitycheck käyty läpi. Ei maasturia :eek:

Kaikesta ei sentään tingitä seuraavassa autossa.

Vaatimukset:
-kohtuullinen hinta
-jatkuva neliveto
-mahtuu nykyiseen pienehköön autotalliini (ei Mondeon kokoluokkaa suurempaa autoa)
-vakionopeussäädin
-maavaraa riittävästi tieliikennekäyttöön (nykyinen Ibiza täyttää tämän kevyesti)
-max 5 vuotta vanha auto
-hyvä ajettavuus

Plussaa olisi jos:
-automaattivaihteinen
-ovia olisi 4 tai 5
Tarkoitatko nykyistä poistumassa olevaa Mondeota? Oli meinaan tuommonen 1,5vk ajossa kesällä kun omaan vaihdettiin toi takapuskuri, a pakko sanoa että olipa muuten iso autoksi.
Avensis tuntui pieneltä kotterolta tuon jälkeen, ei meinannut kunnolla mahtua edes parkkiruutuun se Mondeo :D
Tuo on yksi syy miksi ite hylkäsin sen kokoiset autot omalta listalta :)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Realitycheck käyty läpi. Ei maasturia :eek:

Kaikesta ei sentään tingitä seuraavassa autossa.

Vaatimukset:
-jatkuva neliveto
-mahtuu nykyiseen pienehköön autotalliini (ei Mondeon kokoluokkaa suurempaa autoa)
-vakionopeussäädin
-maavaraa riittävästi tieliikennekäyttöön (nykyinen Ibiza täyttää tämän kevyesti)
-max 5 vuotta vanha auto
-hyvä ajettavuus

Plussaa olisi jos:
-automaattivaihteinen
-ovia olisi 4 tai 5
Näiden perusteella suosittelisin Golfia, mutta tämän huomioon ottaen:

-kohtuullinen hinta
sanoisin, että sinun kannattaa hankkia Seat Ibiz...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Näiden perusteella suosittelisin Golfia, mutta tämän huomioon ottaen:



sanoisin, että sinun kannattaa hankkia Seat Ibiz...
Itseasiass Golfin saa ihan hyvään hintaan jos tinkii varustetasosta, Highlineä alempaa saa aika mukavaan hintaan vähän ajettuna, tosin se 4-veto voi olla vaikeempaa toteuttaa....
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tarkoitatko nykyistä poistumassa olevaa Mondeota? Oli meinaan tuommonen 1,5vk ajossa kesällä kun omaan vaihdettiin toi takapuskuri, a pakko sanoa että olipa muuten iso autoksi.
Avensis tuntui pieneltä kotterolta tuon jälkeen, ei meinannut kunnolla mahtua edes parkkiruutuun se Mondeo :D
Tuo on yksi syy miksi ite hylkäsin sen kokoiset autot omalta listalta :)
Naapurilla on Mondeo. Välillä kesäisin tallinovi jää auki kun tämä ei aina viitsi ajaa autoaan kiinni tallin takaseinän kalusteisiin ja ovi ei mahdu menemään kiinni.

Kyllä talliin viisimetrinenkin auto sopii, mutta keulan joutuisi ajamaan työpöydän alle. Täytyisi olla matala keula. Mihinkään pöydänpajotustalkoisiin ei jaksa alkaa, koska seuraava kohta alla:

Tallin kapeus on suurempi ongelma kun kolmiovisesta Ibizastakin joutuu hieman puoliväkisin vääntäytymään ulos. 4 tai 5 ovisuus auttaisi lyhyempien ovien muodossa, avautuvat suurempaan kulmaan samassa tilassa. Tämä sama ongelma vaivaa tietysti liki kaikilla täyteen tungetuilla parkkipaikoilla.

Käytännössä merkit mahtuvat yhden käden sormiin joilla olisi tarjota jatkuva neliveto, (suht) kohtuullinen hinta käytettynä ja suht kompakti koko. Eli vaihtoehdot ovat käytännössä Subaru, Mitsu ja Audi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Käytännössä merkit mahtuvat yhden käden sormiin joilla olisi tarjota jatkuva neliveto, (suht) kohtuullinen hinta käytettynä ja suht kompakti koko. Eli vaihtoehdot ovat käytännössä Subaru, Mitsu ja Audi.
Samoja harkinnut itsekin mutta Subarulta näkee aika harvoin käytettynä mitään "järkihintaan" ja Mitsulta hieman sama juttu....
Audit taas on vaan kalliita :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Samoja harkinnut itsekin mutta Subarulta näkee aika harvoin käytettynä mitään "järkihintaan" ja Mitsulta hieman sama juttu....
Audit taas on vaan kalliita :D
Siksi laitoinkin suluissa suht. :tongue:

Hintahaarukka olisi siten 20-30k€.


Ralliart Lancer voisi olla ihan peli jos saisi vähemmän rääkättynä jostain.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siksi laitoinkin suluissa suht. :tongue:

Hintahaarukka olisi siten 20-30k€.


Ralliart Lancer voisi olla ihan peli jos saisi vähemmän rääkättynä jostain.
jooh tohon lukuun oon päätynyt itsekin, tosin lancer ei meille käy kun pitäs olla vielä farkkukin :D
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kävin kokemassa tänään uuden Golfin.
Kokemus oli yllättävän positiivinen. Huikeen laadukkaan ja jämptin oloinen perustason kulkineeksi.
Isompikin körmy sopii ohjastaaan rattaita eikä ajotuntumia voi ainakaan moittia. Hiljaiseltakin vaikutti varsin.
Huolisin helposti.

Vaan taas se kulkeminen alas kabiiniin ja etenkin sieltä ylös tämän kokoiselle hölmölle on melkosta jumppaa, jota ei pidemmän päälle isommin arvosta.

Tohon jos ottaisi lisävarustelistalta korotetun maavaran ja 14 tavalla säädettävät ergoActive penkit, voisi tämä ongelma vähän helpottaa. Ehkä jopa ratkaisevasti?
Ainakaan ei ollut yhtä työläs sisään-ulos-kiemurreltava kuin pikkubemari.

Yetikin tuli koeponnistettua eikä voi moittia juuri sitäkään. Yksi ratkaiseva ongelma kuitenkin ilmeni. Pitkäjalkaisena joudun tönäämään penkin kauas taakse, tällöin rattiin joutuu kurottelemaan - ei paljoa - mutta kuitenkin liikaa - koska ruorin pituussuuntainen säätövara ei ulotu riittävästi taakse. Muuten ihan soivan tuntuinen peli.
Suuntavakaa ja ketterä samaan aikaan, mukava, kiinteä ja laadukkaan tuntuinen peli, joka ei genrestään huolimatta liikoja kallistele. Todella vaivaton auto arjen tarpeisiin (kulkeminen autoon ja ulos, näkyvyys autosta jne).
Tuo epäkelpo ajoasento vaan pilaa minun tapauksessani muuten yllättävänkin hyvin soivan yhtälön.

Subarun XV:täkin tuli ajettua, en tykänny CVT-automaatistaan ja melua sekä huomattavan pintakovan alustan tuomaa tärinää oli häiritsevästi liikaa. Ei ole minun autoni, vaikka kärryyn kulkeminen sujuikin ongelmitta.

Passat Alltrack olisi mulle soiva peli, mutta maksaa selkeesti liikaa.
Golf Plus olisi tavan henkilöautoista isokokoisellekin hahmolle helppokäyttöinen kulkemisten puolesta - ja muutenkin, mutta en diggaa ollenkaan ko. rattaista muuten. Ei saa muotoilupalkintoja tämä kärry ohjaamosta eikä koriltaankaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Golf Plus olisi tavan henkilöautoista isokokoisellekin hahmolle helppokäyttöinen kulkemisten puolesta - ja muutenkin, mutta en diggaa ollenkaan ko. rattaista muuten. Ei saa muotoilupalkintoja nämä rattaat ohjaamosta eikä koriltaankaan.
Ei tuo maastomallina niin paha ole...vaikka invataksi tuleekin ensimmäisenä mieleen noista pirkka-perusmallina
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mistä lähtien autonvaihdosta ja siitä haaveilusta on tullut tuninkia?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Eilen laitettiin koiran iloksi takapään ikkunoihin tummennukset.

Kyseiset kalvot estävät 70% lämpösäteilystä ja 90% UV-säteilystä.

Näin ihan käytännössä kalvon vaikutuksen kun ne näytti sellaisella mittarilla, millä sitä kalvojen lämmönblokkauskykyä testataan. Talvisessakin auringossa mittari nousi noi 25% asteikosta. Sitten kalvo eteen noin 30 sentin päähän ja lämpösäteilyn määrä mittarille putosi nollaan.

Autoon laitettiin huomattavan tummat kalvot, tätä luokkaa:



Auton lämpötila voi kuulemma olla kunnon kuuskerroskalvoilla (jollaista tohon käytettiin) tummennettuna huomattavan paljon alempi kuin Motonetin muovikalvoilla saatikka ilman kalvoja. Siis kaksnumeroinen luku se, kuinka pajon viileämpi (ilmastoitukin) auto voi paahtavassa auringossa olla.

Toivottavasti siellä takapenkillä on nyt koiran kivampi köllötellä Espanian paahteessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös