Kävin kokemassa tänään uuden Golfin.
Kokemus oli yllättävän positiivinen. Huikeen laadukkaan ja jämptin oloinen perustason kulkineeksi.
Isompikin körmy sopii ohjastaaan rattaita eikä ajotuntumia voi ainakaan moittia. Hiljaiseltakin vaikutti varsin.
Huolisin helposti.
Vaan taas se kulkeminen alas kabiiniin ja etenkin sieltä ylös tämän kokoiselle hölmölle on melkosta jumppaa, jota ei pidemmän päälle isommin arvosta.
Tohon jos ottaisi lisävarustelistalta korotetun maavaran ja 14 tavalla säädettävät ergoActive penkit, voisi tämä ongelma vähän helpottaa. Ehkä jopa ratkaisevasti?
Ainakaan ei ollut yhtä työläs sisään-ulos-kiemurreltava kuin pikkubemari.
Yetikin tuli koeponnistettua eikä voi moittia juuri sitäkään. Yksi ratkaiseva ongelma kuitenkin ilmeni. Pitkäjalkaisena joudun tönäämään penkin kauas taakse, tällöin rattiin joutuu kurottelemaan - ei paljoa - mutta kuitenkin liikaa - koska ruorin pituussuuntainen säätövara ei ulotu riittävästi taakse. Muuten ihan soivan tuntuinen peli.
Suuntavakaa ja ketterä samaan aikaan, mukava, kiinteä ja laadukkaan tuntuinen peli, joka ei genrestään huolimatta liikoja kallistele. Todella vaivaton auto arjen tarpeisiin (kulkeminen autoon ja ulos, näkyvyys autosta jne).
Tuo epäkelpo ajoasento vaan pilaa minun tapauksessani muuten yllättävänkin hyvin soivan yhtälön.
Subarun XV:täkin tuli ajettua, en tykänny CVT-automaatistaan ja melua sekä huomattavan pintakovan alustan tuomaa tärinää oli häiritsevästi liikaa. Ei ole minun autoni, vaikka kärryyn kulkeminen sujuikin ongelmitta.
Passat Alltrack olisi mulle soiva peli, mutta maksaa selkeesti liikaa.
Golf Plus olisi tavan henkilöautoista isokokoisellekin hahmolle helppokäyttöinen kulkemisten puolesta - ja muutenkin, mutta en diggaa ollenkaan ko. rattaista muuten. Ei saa muotoilupalkintoja tämä kärry ohjaamosta eikä koriltaankaan.