Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Oisko kellään tiedossa millä myrkyllä lähtis vannepaska parhaiten irti?

Pesasin auton ja samalla talvirenkaat ja kolmen pesukerran jälkeen (peruspesuaine, sinol ja juuriharja x 2) vanteissa on edelleen pashaa.

Pitääkö seuraavaksi pestä pelkällä bensalla vai onko jotain kaupallista sotkua, jolla & painepesurilla homma hoituisi?
Käytä uuninpuhdistusainetta. Halpaa kuin saippua.

edit. tossa kuvia tuloksesta.
http://www.volvoforums.org.uk/showpost.php?p=529839&postcount=30

edit2.
Niin ja ei kannata käyttää lipeäpohjaista puhdistusainetta.

edit3. tai niin joo.. kyllähän siinä on se lakka pinnassa niin ei haittaa vaikka oliskin lipeäpohjainen puhdistusaine.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Laitoin ihan suoraan kyselyn tuonne UK:hon että mitäs vanteet painaa vs orkkis.

Oottellaan vastausta...
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Yksi huomio aiheeseen: monipuolaisia ostaessa kiinnittäisin itse (ja kiinnitän jatkossa ainakin omalla kohdalla) huomiota vanteen painoon.
Ainakin noi omat nykyiset painaa kuin synti, ja seuraavat vanteet tuleekin olemaan sitten takovanteet...
(jousittamattomasta massasta kun lähtee kiloja pois niin se tuntuu jo ihan ajossakin)

OZ:lta löytyy muutama vastaava malli esim. superturismo ja allegrita, mutta tosiaan painossa onkin sitten jo hyvässä lykyssä eroja paljonkin...
Hintahan takovanteissa aina pompsahtaa ikävästi, mutta ainakin itse nyt päättänyt sen ettei halpoja & painavia vanteita omaan autoon ainakaan tule jatkossa.... :)
:wink:
Paljonkos nuo ihan tavalliset "peltivanteet", "levyvanteet" tai mitä ne ikinä nimeltään ovatkaan, aiheuttavat massaa jousittamattomaan painoon suhteessa noihin "kevytmetallivanteisiin"?
Mulla on sellanen mielikuva, että ovat selvästi kevyempiä ja halvempia kuin perustason "kevytmetallivanteet".

 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
:wink:
Paljonkos nuo ihan tavalliset "peltivanteet", "levyvanteet" tai mitä ne ikinä nimeltään ovatkaan, aiheuttavat massaa jousittamattomaan painoon suhteessa noihin "kevytmetallivanteisiin"?
Mulla on sellanen mielikuva, että ovat selvästi kevyempiä ja halvempia kuin perustason "kevytmetallivanteet".
Peltivanteilla kiihtys täysiä mut niillä ei saa rispektiä tepskan parkissa. Eli ei pysty, ei kykene.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Peltivanteilla kiihtys täysiä mut niillä ei saa rispektiä tepskan parkissa. Eli ei pysty, ei kykene.
Mä olen levypyörämies.
Ei tule painavia Magelseja eikä Alutecheja.
Jousittamaton Massa reagoikin kaikkiin muutoksiin ihan salamana. Jousitettu Massa onkin sitten umpikuraa (=kuski)

Tebskalle tai Abcille en näillä vanteilla ja naamalla uskalla poiketa. Tankkaan kylmäasemalla pimeässä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Mä olen levypyörämies.
Ei tule painavia Magelseja eikä Alutecheja.
Jousittamaton Massa reagoikin kaikkiin muutoksiin ihan salamana. Jousitettu Massa onkin sitten umpikuraa (=kuski)

Tebskalle tai Abcille en näillä vanteilla ja naamalla uskalla poiketa. Tankkaan kylmäasemalla pimeässä.
Olenko se vain minä, vai tuliko muillakin ekana mieleen jousitetusta massasta toinoi Unkari 2009?
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Olenko se vain minä, vai tuliko muillakin ekana mieleen jousitetusta massasta toinoi Unkari 2009?
Luulisin, että jousitettu Massa on Massa alkaen tuosta Unkarin jousituksesta, eli nykyinen Massa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
:wink:
Paljonkos nuo ihan tavalliset "peltivanteet", "levyvanteet" tai mitä ne ikinä nimeltään ovatkaan, aiheuttavat massaa jousittamattomaan painoon suhteessa noihin "kevytmetallivanteisiin"?
Mulla on sellanen mielikuva, että ovat selvästi kevyempiä ja halvempia kuin perustason "kevytmetallivanteet".
Ihan oikeassa olet, yleensä perus peltivanteet on kevyempiä kuin halvat alumiinivanteet, valetut "markettivanteet" tuppaavat olemaan yleensä painavia ja huonosti keskiöön sopivia muutenkin, lisäksi kun ne alumiinivanteet otetaan 1-2" isompina kuin vakiot peltivanteet niin paino vain kertautuu.

Vastaavassa koossa vertailtuna käsittääkseni niissä ei kuitenkaan pitäisi olla isoa eroa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Pirkkalan apsilla kehtaa poiketa rumemmallakin naamalla :ahem:
Tosin Partolan STykkösellä on ollut halvin hinta jo pitkään.
Rohkaisin mieleni ja kävin tänään Pirkkalan abcilla tankkaamassa, onneksi oli automaagi, ei tarvinnut uskaltautua sentään sisälle maksamaan. Siellä olisi saattanut kohdata jonkun paikallisen alkuasukkaan.

Poonuspalautukset (4%) huomioiden pensalle jäi hintaa 1,51 kriisi-euroa litralta.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Mulla oli eilen autossa yksi todella matalaprofiilinen pyörä. Safkiksella huomasin että oli naula yhdessä renkaassa :nope:
Onneks on rengasliike tuossa kivenheiton päässä ja saivat ilman pysymään sekä ylä että alapuolella.
Kattotaan ny kuinka kauan paikkaus kestää :confused:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mulla oli eilen autossa yksi todella matalaprofiilinen pyörä. Safkiksella huomasin että oli naula yhdessä renkaassa :nope:
Onneks on rengasliike tuossa kivenheiton päässä ja saivat ilman pysymään sekä ylä että alapuolella.
Kattotaan ny kuinka kauan paikkaus kestää :confused:
Kai ne paikkaukset aika hyvin kestää.
 
Ylös