Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Tuunasin tänään liising-Astraani wunderbaumilla.

Mielestäni kaarrekäyttäytyminen ja lievästi myös kiihtyvyys parani.

Olen projektiin erittäin tyytyväinen.
Jouduin poistamaan Wunderbaumin autosta vaimoväen mahtikäskystä. Se roikkuu nyt autotallissa vasaran vieressä.
Mites Wunderbaumin poisto vaikutti Jussin auton käyttäytymiseen?
Pitääkö sen takia siirtyä Stage2 viritykseen?
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Mulla roikkuu rastilippu peruutuspeilistä. Kevyt (ehkä 10 grammaa), niin ei oleellisesti nosta auton (omapaino 1140000 grammaa) painopistettä.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Tuunasin viikonloppuna Viggenin alustaa vaihtamalla eteen 'koiranluut', eikä kolinoita enää kuulu.
Nyt voi taas hyvillä mielin ajaa työmatkan 2 mach nopeudella :rolleyes:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuunasin viikonloppuna Viggenin alustaa vaihtamalla eteen 'koiranluut', eikä kolinoita enää kuulu.
Nyt voi taas hyvillä mielin ajaa työmatkan 2 mach nopeudella :rolleyes:
Eikös Viggenillä ole tarkoitus lentää eikä rullailla kolistellen pitkin maanteitä?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No perskuta! Siitäkö se johtuu että tiet on aina täynnä törppöjä, ja kaikki hidastelee :eek!:
Alustan kolinatkin vähenee kun jättää rullaamisen väliin yliääninopeudella. Ei poikkisaumatkaan täräyttele niin pahasti.

Rengaskulutkin vähenee huomattavasti kun ei gummeja ole suunniteltu kuin alle 400km/h tapahtuvaan rullaukseen.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
No joo, tuli hankittua vähän niinkun "talviautoks" tollanen nelikko. Eli Ruottista tuli tuotua 164tkm ajettu 07vm mitsubishi outlander turbo, tehoa jotakuinki 148kw. No auto ei ollut järin kovissa hinnoissa noin 10ke mutta tulli päätti verottaa autoa 5400eken edestä :wall: Kiva kun se on jotakuinki 52% auton hankintahinnasta.

Toisaalta hinta on vielä ihan ok tasolla kun vertaa vastaaviin autoihin suomessa. Ihan hyvässä kunnossa näyttää olevan ja kaikinpuolin mukava peli. Soppaa tahtoo vaan mennä vähän reippaasti, se toki oli tiedossa.

Eipä tässä muutakun että kekkoslovakian autovero on hieno homma :alppu:
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Nyt on Avensiksen äänentoistojärjestelmää tuunattu uuteen uskoon.
Aikaisemmin olen jo vaihtanut Pioneerin soittimen vakion tilalle, mutta nyt iski inspiraatio, ja vanhat pahviset ovikaijuttimet...

...vaihtuivat Pioneereihin :alppu:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
No, ei auta jos ei pysy ruuvitaltta kädessä, niin kai sää sitte voit ringittää sillä sun vakio 1.1 Nissan Micralla vakoipoppien huutaessa särkyvää ääntä C-kasetilta, jolta muuten löytyy Kari Tapioa ja Irwin Goodmania.
Miksi ajella 1.1 Micralla, jos voi ajaa isin autolla (1.8 Octavia) muiden maksaessa bensat & muut ylläpitokulut.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
No aiva vapaasti. Mutta ei silläkää aina voi lähtiä kylälle ringille, ja varsinkaan ei popit ole mitkään hyvät.
Niin no, minähän en käy missään muualla kuin koululla. Sitäpaitsi ylempalttinen popittaminen on vaan niin saatanan noloa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ehkä teilläpäin.
Eikun minun mielestäni.


Riippuu siitä, yritätkö popittaa vakoilaittelilla, vai ihan oikesti hyvillä laitteilla.
Minkä helvetin takia kaiken täytyy olla ylipäätään niin helvetillisen kovaäänistä kokoajan? Musiikkia kuuntelen tällä hetkellä tässä koneella ihan minimivolyymillä. Illalla jos kattelen yksin telkkaria, niin se volume on aina siellä ihan kuulokynnyksen rajamailla.

Ja ei, edes isot V-moottorit eivät saa minua mitenkään syttymään.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Miksi ajella 1.1 Micralla, jos voi ajaa isin autolla (1.8 Octavia) muiden maksaessa bensat & muut ylläpitokulut.
Muistan erään tapauksen nuoruudesta, kun istuimme kavereiden kans kylillä ja yks sitte tuumas autojamme katsoen, että mikähän noista ei sovi joukkoon. Rivissä oli pari Volvoa, Ford ja mun Lada. Noi muut oli aika uusiakin. Tuumasin sitte siihen, että se on varmaan toi mun Lada, kun on ainut joka ei oo isin auto. On nekin kaverit sitte pikkuhiljaa aikuistunut ja muuttanu pois kotoo.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Muistan erään tapauksen nuoruudesta, kun istuimme kavereiden kans kylillä ja yks sitte tuumas autojamme katsoen, että mikähän noista ei sovi joukkoon. Rivissä oli pari Volvoa, Ford ja mun Lada. Noi muut oli aika uusiakin. Tuumasin sitte siihen, että se on varmaan toi mun Lada, kun on ainut joka ei oo isin auto. On nekin kaverit sitte pikkuhiljaa aikuistunut ja muuttanu pois kotoo.
Enpä usko, että mikään muuttuisi, vaikka tuollaisella rupeaisin cruisailemaan oranssin Helkaman sijaan.

Edit. No okei just tollanen saattais muuttaa käsitystä.
 
Ylös