Onks kuljettaja jo tossa listassa mukana?Ranskatar leimattu lopulta. Eihän siinä ollutkaan kuin kymmenen kohdan vikalista.
Kuvassasi oleva peltilehmä on Austin A30Mikähän auto tuo on? Mies ja Jopo on tiedossa.
Ettei olis ollu haavekatsastaja...Vittuilikohan tuo mulle? Ihan sama, autoa en vaihda.
Tänks! Tuli sekin tunnistettuaKuvassasi oleva peltilehmä on Austin A30
Tehty sama havainto: perjantaina reissussa ilmaantui jokin vikasymboli kojetauluun, epäilin että olis jarruissa jotain.Vikakoodit luettiin ("tanne mitään kyä tuu mutta pakko lukee")
Työsuhdeautoksi ajattelin tuollaista, mutta ihan kaksivetoista ja normaalilla 1,4-litraisella 140-heppaisella TSI-koneella, ja jos sitä farmaria vielä odottaisi että tulisi. Toisaalta siihen sitoutuu taas sitten neljäksi vuodeksi, eli harkinnassa on myös katsella jotan oikeasti hauskaa ostoautoa.
Jooh se nelikko voisi olla kiva, tosin lienee haldex-viritys ja FR-mallina lienee hinta 30k+ siinäkin...Työsuhdeautoksi ajattelin tuollaista, mutta ihan kaksivetoista ja normaalilla 1,4-litraisella 140-heppaisella TSI-koneella, ja jos sitä farmaria vielä odottaisi että tulisi. Toisaalta siihen sitoutuu taas sitten neljäksi vuodeksi, eli harkinnassa on myös katsella jotan oikeasti hauskaa ostoautoa.
Ymmärrykseni mukaan päinvastoin; vikakoodeja voi olla aika liuta luettaessa ilman ensimmäisenkään valon syttymistä. Itse sain eilen moottorin vikavalon sammumaan ja kaikki vikakoodit pois halpispiuhalla ja VCDS Litellä. Käyn huomenna näyttämässä asemalla printtiäni; jos sattuis hövelimpi inssi ja löis leiman ilman korjaamon papereitaMutta ihme ettei heitä tuosta mitään vikamuistiin? Vai onko logiikka että kun valo palaa, ei tarvitse silloin tallentaa?
Ai niin, olen myös käynyt ajamassa sekä tämän Leonin että samaan pohjalevyyn perustuvan Audi A3:n. Molemmissa samat huomiot kuin Suella, paitsi että kummankaan ohjaus ei mielestäni ole yhtä hyvä kuin Ibizassa. Mielestäni sähkötehostin ei vieläkään ole yhtä tarkka kuin perinteinen. Ehkä 18-tuumaisilla vanteilla ja renkailla saisi kelvollisen tuntuman, ja tilaukseen menee siis sellaisilla ehdottomasti jos tähän päädyn.T
Leon 1.4TSI Style:
- Auto perustuu eri pohjalevyyn kuin Toledo/Rapid. Samaa alustaa käytetään MK7 Golfissa, nykyisessä Audi A3:ssa ja uudessa Octaviassa.
- Ajossa ero Toledoon tuntui. Auto oli paljon vakaamman ja hiljaisemman oloinen eikä alustan kolahteluja ollut havaittavissa. Ohjauskin oli paljon tarkemman tuntuinen.
- 122hv versio kulki ihan riittävän vaivattomasti, ei juuri tarvitse huudattaa konetta, Täysi vääntömomentti on tarjolla jo alhaalta.
- Sisusta oli melko eri tyylinen kuin Toledossa. Hieman laadukkaamman oloinen kaikin puolin. Penkit olivat melko hyvät jo Style -tasolla, mutta itse tykästyin enemmän esittelyssä olleen FR -mallin paremman sivutuen omaaviin penkkeihin.
- Soitin oli hyvää perustasoa, saatavilla on kuitenkin kohtuuhintaan huomattavasti parempitasoinen Seat Sound System kera subwooferin ja navigaattorin. Vakionopeuden säädin ja Automaatti-ilmastointi olivat mukana Style -varustetasossa.
- Parkkitutkat löytyivät tästäkin lisävarusteisena ja samaa tasoa verrattuna Toledoon.
- Takaistuimella tilat olivat hyvää luokkaa, pää ei hiponut kattoverhoilua kuten useissa muissa nykyautoissa on tilanne. Polvitilaakin oli riittämiin.
- Takakontti oli samaa luokkaa VW Golfin suhteen, eli perus-hatchback tasoa.
FR:n jäykempi alusta ja isommat vanteet muuttavat varmasti tilannetta. Itsekään en pitänyt Style -tason Leonia ihanteellisena ohjaustunnon suhteen ja siksi pyysinkin tarjousta FR versiosta. Toki kuten mainitsin, ero Toledoon oli jo kuitenkin huomattava tuossa perus-Leonissakin.Ai niin, olen myös käynyt ajamassa sekä tämän Leonin että samaan pohjalevyyn perustuvan Audi A3:n. Molemmissa samat huomiot kuin Suella, paitsi että kummankaan ohjaus ei mielestäni ole yhtä hyvä kuin Ibizassa. Mielestäni sähkötehostin ei vieläkään ole yhtä tarkka kuin perinteinen. Ehkä 18-tuumaisilla vanteilla ja renkailla saisi kelvollisen tuntuman, ja tilaukseen menee siis sellaisilla ehdottomasti jos tähän päädyn.
Joo varmaan Toledoon verrattuna Leonissa on parempi ohjaus. Audi jota ajoin oli sillä jäykemmällä alustalla, eli business sport -varusteilla ja Seat oli style-varusteinen. Molemmat olivat 17-tuumaisilla vanteilla. En huomannut että jäykempi alusta olisi vaikuttanut ohjaukseen, mutta Audissa oli se ajomoodin valintakytkin. Sillä sporrtiasennossa ohjaus muuttui jäykemmäksi mutta ei tunnokkaammaksi. 18-tuumaiset vanteet varmasti parantavat kyllä tilannetta.FR:n jäykempi alusta ja isommat vanteet muuttavat varmasti tilannetta. Itsekään en pitänyt Style -tason Leonia ihanteellisena ohjaustunnon suhteen ja siksi pyysinkin tarjousta FR versiosta. Toki kuten mainitsin, ero Toledoon oli jo kuitenkin huomattava tuossa perus-Leonissakin.
Huhhuh :nope:Ajollisesti Audilla ja Seatilla ei ollut eroa,
Uusi Leon ja A3 ovat pitkälti samoista peruskilkkeistä kasattu joten miksi ajettavuudessa olisi suurta eroa?Huhhuh :nope:
Halpoja ainakin olleet pitää. Ei tuohon hintaan varmasti parempaakaan saa jos uutta meinaa.Kuinkas järkevä sijoitus uusi Ibiza olisi? Laskin tuossa huvikseni, että mulle mieleinen Ibiza tulis maksaan 18 tonnii, omasta autosta sais nyt varmaan ainakin 2000 vaihdossa ja sitten jos noin tonnin antais välirahaa niin kuukaudessa maksettavaa tulisi viiden vuoden aikana hieman päälle 300, joten tollainen onnistuisi opiskelijaltaki.
Elikäs tämmönen Ibiza ois kyseessä: