Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tollanen pitkänmallinen pakettiauto on just täydellinen peli driftata.

Nimim. Osaan jo
Erikoinen käsitys osaamisesta, mutta 99% driftaajista on juuri tuollaisia. Kovaa ja hallitsemattomasti sisään, ajautuu melkein ulos, ja kiihdytys melkein nollavauhdista perä heiluen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Erikoinen käsitys osaamisesta, mutta 99% driftaajista on juuri tuollaisia. Kovaa ja hallitsemattomasti sisään, ajautuu melkein ulos, ja kiihdytys melkein nollavauhdista perä heiluen.
Ei pitäisi enää yllättää, että Zaikom tajuaa jutun kuin jutun väärin. Eikä yllätäkään.
 

Örfil

Guest
Eli hitsaushommia. Tuliko edes se kuukauden ajoaika?
heh :D

Ennen vanhaa katsastuksessa (joskus vielä 80 luvulla) sai ihan pelätä kats.konttorilla kun katastusmies tosissaan HAKKASI auton pohjaa piikillä "että meneehän se nyt perkele jostain läpi".
Kyllähän riuska katsastusmies tietty reiän saa viimeistään vaikka helmakoteloon kun tarpeeksi voimalla iskee, jos veemäiselle päälle sattui :ahem:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
heh :D

Ennen vanhaa katsastuksessa (joskus vielä 80 luvulla) sai ihan pelätä kats.konttorilla kun katastusmies tosissaan HAKKASI auton pohjaa piikillä "että meneehän se nyt perkele jostain läpi".
Kyllähän riuska katsastusmies tietty reiän saa viimeistään vaikka helmakoteloon kun tarpeeksi voimalla iskee, jos veemäiselle päälle sattui :ahem:
Yks tyyppi (saattoi olla Korhone, en ole varma) ratkaisi ongelman acentelemalla Simcaan uuden pohjan kanaverkosta ja betonista. Oli ihmetellyt polttoaineen kulutuksen kasvua.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Yks tyyppi (saattoi olla Korhone, en ole varma) ratkaisi ongelman acentelemalla Simcaan uuden pohjan kanaverkosta ja betonista. Oli ihmetellyt polttoaineen kulutuksen kasvua.
Olen kanssa kuullut tarinaa betonivalusta kynnyskoteloihin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
heh :D

Ennen vanhaa katsastuksessa (joskus vielä 80 luvulla) sai ihan pelätä kats.konttorilla kun katastusmies tosissaan HAKKASI auton pohjaa piikillä "että meneehän se nyt perkele jostain läpi".
Kyllähän riuska katsastusmies tietty reiän saa viimeistään vaikka helmakoteloon kun tarpeeksi voimalla iskee, jos veemäiselle päälle sattui :ahem:
Kyllä tuota on tapahtunut vielä 2010-luvulla. Kalikalla nuijii ulospäin ehjää pohjaa. Ei pyydä huomauttaessa anteeksi tai paikkaa ruostesuojausta. Seuraavalla kerralla meneekin sitten läpi (ei katsastus, vaan leka pohjasta) kun on ruostuminen laitettu alulle.
 

Örfil

Guest
Yks tyyppi (saattoi olla Korhone, en ole varma) ratkaisi ongelman acentelemalla Simcaan uuden pohjan kanaverkosta ja betonista. Oli ihmetellyt polttoaineen kulutuksen kasvua.
Kuvan auto ei liity tarinaan muutenkuin että pikku Rx se siellä kurkistelee Simcan takapenkillä. Rikosrekisteri oli tuolloin vielä hyvin lyhyt :ahem:
Näytä liitetiedosto 19504
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tulipa tehtyä pököttiin jarruremppaa eilen. 154 tkm mittarissa ja etulevyt ja -palat samalla kertaa vaihtoon. Ihan hyvin olivat kestäneet, kun olivat alkuperäiset tehtaalta. Palat olivat kuluneet epätasaisesti ja levyjä ei katsuri olisi enää hyväksynyt, vaikka olishan tuolla saanut vielä 1,5v ajella. Ei ole ehkä kuitenkaan se paikka jossa kannattaa pihistellä. Ensikertalainen olin levynvaihtohommassa, mutta herkistelemään olin kyseisiä jarruja jo aikaisemminkin. Suorituspaikkana ahdas, mutta lämmin autotalli ja työ hallitunkin varassa, rengas varmistamassa alla.

Pyörä irti, ratti "full-lock" ja sitten:

Kuskinpuoleinen satula ei tahtonut irrota millään, ja torx-pultti oli jo entuudestaan hieman nylppääntynyt, kun sitä oli normaalilla 13 mm hylsyllä väännelty E-hylsyn sijaan. Oikean hylsyn hommaamisen jälkeen alkoi pelittämättään, vaikka lujassa olikin. Jatkovartta sai aika reilusti käyttää. Meinasi jo usko loppua heti alkuunsa. Levy oli kiinni parilla torx-ruuvilla, vaikka kaikkialla oli lukenut että 7 mm kuusiokoloavaimen tarvitsisi, ja olin moisen hommannutkin, käyttämättä jäi. Ei kannata ihan kaikkea uskoa, mitä netissä lukee tarvittavista työkaluista.

Levy lähti helposti irti, napa puhtaaksi ja uusi levy paikalleen. Vanhoilla ruuveilla takaisin, ei kuulunut pakettiin uusia hiluja. Uusi levy irti ja rasvojen putsaus (sellaista myrkkyä tuo cleaneri, että mukavampaa ulkotiloissa). :wall:
Sylinterin painoin kokonaan sisään liimauspuristinta apuna käyttäen vanhan jarrupalan ollessa vielä paikallaan. Seuraavaksi putsailtiin satulan liukutapit sekä jarrupalojen asennushahlot. Liukutappeihin uudet jarrurasvat. Satula kasaan ja liukutappien suojakumit kohdilleen. Uudet palat paikalleen, en laittanut mitään rasvaa hahloihin likaa keräämään. Satula kiinni, rengas paikoilleen ja tunkilta alas.

Toiselle puolelle sitten sama operaatio. Satula lähti helposti irti, ja vaikutti että loppuhan menee kuin tyhjää vaan, kun on jo vähän harjoiteltukin. Mutta mutta, levyn torx-ruuvit lähtivät vielä suhteellisen nätisti irti, vaikka enemmän jumissa olivatkin kuin toisella puolella. Sitten vain levyn nosto pois paikoiltaan, ehkä pieni kopautus kumivasaralla taustapuolelle? P***n marjat. Ei irronnut. Rajumpaa paukutusta vasaralla. No ei. No jos ulosvetimellä? No ei. Vähän irroitusrasvaa koitin ruikkia väliin muhimaan ja pidin hermotauon. Seuraavaksi laitoin ulosvetimen kirraamaan ja paikuttelin vasaralla levyä vähän joka suunnasta, jos alkaisi antamaan periksi. Ei antanut. Lopuksi menin lattialle auton viereen makaamaan niin, että pääsin lyömään auton alta ulospäin niin helvetin kovaa kuin jaksoin levyä aina parin kopautuksen välein pyöritellen. Usean minuutin paukuteltuani se alkoikin irtoamaan ja vihdoin kuului metallin kalahdus betonilattiaan. Loppu olikin silkkaa hermolepoa. Kun jarrulinjoihin ei koskettu, ei jäänyt ilmaustarvettakaan.

Kun homma oli kasassa muistin pumppailla aikani jarrua, ennen kuin edes yritin ajella mihinkään. Homma vaikutti toimivan, ja rempatut jarrut voittivat nätisti ja ravistamatta vallitsevan tien ja renkaan välisen kitkan testijarrutteluilla ABS:ien rytkyttäessä.


Uskon ansaitsevani suorituksellani foorumin viralliset bensalenkkarit. Seuraavaksi ostan vanhan ooppelin isolla lintulaudalla ja takaumpioiden sytkäritummenuksella ja teen siihen viidensadan kilsan jälkeen kansiremontin. Ihan vaan kostoksi.


PS. Jätin ainakin puolet vastoinkäymisistä tekstistä pois. Aikaa vierähti budjetoidun parin tunnin sijaan nelisen tuntia.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko kekään kokeillut kuumailmatoholla norjistella noita paikkoja ennen voiman käyttöä?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Noita vois käydä viikolla pahuuttaan kokeilemassa nyt kun on nelivetokelit.

Mercedes-Benz B 220 4-Matic Aut.
BMW 320i GT TwinPower Turbo Xdrive Aut. Nordic Business.

Vois vähän siinä niinkö makustella, että onko noi kestohyödykkeinä 2,5 - 3 kertaa huikeempia kuin nykyinen nelivetokipponi, siinä käyttötarkoituksessa jossa peltilehmää itse tarvitsen.
Epäilen.
Hintalappuhan noissa on lähes kolminkertainen.
 
Ylös