Autojen väritykset ja sponsorit

Jellinek

Banned
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Musta-kulta tuntui olleen suosittu väritys 70-luvulla, Team Lotuksen ja Wolfin lisäksi väritystä käytti myös mm. Shadow, jonka autoilla tässä Tom Pryce ja Jean-Pierre Jarier Monacon GP:ssä 1976:

Nurtsi

Registered Loser
Musta-kulta tuntui olleen suosittu väritys 70-luvulla, Team Lotuksen ja Wolfin lisäksi väritystä käytti myös mm. Shadow, jonka autoilla tässä Tom Pryce ja Jean-Pierre Jarier Monacon GP:ssä 1976:
Paitsi että kulta puuttui. Oli kyllä tyylikäs:thumbup:

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Eiku tässä tapauksessa olit ihan oikeassa, eikä tarvitse yhtään pakittaa. Tallin nimi oli Walter Wolf Racing, ja askissa oleva logo on sama kuin formulatallin käyttämä.
Jeps , väärässä olin . Muistin vain röökiwikistä joskus lukeneeni , että olisi nimetty kyseisen herran ei tallin mukaan

Jellinek

Banned
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Paitsi että kulta puuttui. Oli kyllä tyylikäs:thumbup:

Tuossa Monacon kuvan valaistuksessa valkoiset raidat näyttivät kultaisilta, tuollaista mustavalkoista väritystä 90-luvulla käyttivät tunnetusti Sauber

ja Arrows

erikoista muuten, että tuossa Sauberissa lukee concept by Mercedes-Benz eikä eikä powered by... kuten vielä tuohon aikaan oli yleistä.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
erikoista muuten, että tuossa Sauberissa lukee concept by Mercedes-Benz eikä eikä powered by... kuten vielä tuohon aikaan oli yleistä.
En tiedä tarinan todenperäisyydestä mitään, mutta olen kuullut väitettävän, että Mercedes ei luottanut täysin Ilmorin (ja Sauberin) menestysmahdollisuuksiin ja jätti tavallaan mahdollisuuden pelastaa kasvonsa, jos auto onkin toivottoman hidas. Myöhemmin projektin osoittauduttua kohtalaisen onnistuneeksi, concept muuttui powerediksi.

FO110K

Banned
En tiedä tarinan todenperäisyydestä mitään, mutta olen kuullut väitettävän, että Mercedes ei luottanut täysin Ilmorin (ja Sauberin) menestysmahdollisuuksiin ja jätti tavallaan mahdollisuuden pelastaa kasvonsa, jos auto onkin toivottoman hidas. Myöhemmin projektin osoittauduttua kohtalaisen onnistuneeksi, concept muuttui powerediksi.
Näin juurikin oli. M-B ei ollut täydellä tuella mukana vielä tulloin, tästä syystä tosiaan maininta oli vain concept....

WebSlave

Trackman
Aina kun näytetään Lotuksen incar-kuvaa aivoni väittävät minulle, että kuskin etupuolella keulassa lukee Longines, vaikka tiedän että siinä lukee Lotus.

Longines sopisikin hyvin Lotuksen sponsoriksi niin värityksen, kirjasimen kuin sveitsiläisyytensä puolesta (vaikka Romain Ranskan lisenssillä ajaakin). Kellofirmalla on myös F1-perinteitä, sillä se sponsoroi taannoin Ferraria.

Jellinek

Banned
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Jos jatketaan jossittelua kellosponsoreilla, niin tokihan Kimin tallille sopisi sposoriksi myös kellofirma Lotus.
McLareneissa saisivat mielestäni olla TAG Heuer-logot, onhan brändi tärkeä osa tallin historiaa.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Itse tykkään paljon tuosta 1993 Ferrarin valkoisesta kaistaleesta:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Riippuu varmaan vähän laskentatavasta, mut Redbullilla oli 2007 Silverstonessa 25000 pientä fanien valokuvaa teipattuna autoon. Kampanja uusitaan tänä vuonna myöskin Silverstonessa. Kuva maksaa 15€ (tai £/$ en muista varmaksi) kappale ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. Tavallaanhan toi on sponsorointia, ainakin maksettuja mainospaikkoja.

Suurinosa varmaan Silverstonen kisan telkkarista kattonu viikko sitten, siinähän uus spessuväritys näkyi. Oli tosin toteutettu niin ettei valokuvat juuri tv-kuvassa erottuneet, joten tässä vähän valokuvia:

CCMK

Well-known member
NART:n Ferrarit ainakin olivat sinivalkoisia aikanaan. Tosin Ferrari sinivalkoisena näyttäisi kyllä muuten varsin omituiselta.