Autojen väritykset ja sponsorit

Martinihan sponssasi vastikään Ferraria (2007-2009 ymmärtääkseni). Raitoja ei sentään Ferrarinpunaiseen ympätty.

ferrari-martini1.jpg

Punaiseenkin on raitoja kyllä sovitettu, Brabhamilla 70-luvun lopussa.

brabham77-pic.jpg

Lotuksessa raidat oli hieman tyylitellymmässä muodossa:

MarioMonaco79.jpg

(Suoraan sanottuna eivät istu sitten yhtään auton tummanvihreään yleissävyyn.)

Viimeksi muokattu:
Olivathan nuo Martini-raidat punaisella pohjalla myös tässä prototyypiksi jääneessä Lancia (Delta) ECV:ssä:
LANCIA%20ECV%20Group%20S%20Prototype.jpg
:cool:

Viimeksi muokattu:
Nuo raidat ovat kyllä yksi kautta aikojen hienoimmista värityksistä kilpa-autoilussa, mutta valkoisen pohjavärin se kyllä vaatii

Nuo raidat ovat kyllä yksi kautta aikojen hienoimmista värityksistä kilpa-autoilussa, mutta valkoisen pohjavärin se kyllä vaatii
Brabhamilla löytyy sekin versio. Italianpunaiseen yleisväriin vaihdettiin, kun moottoriksi tuli Alfa. On muuten etu- ja takarenkailla eroa. :)

image110.jpg

Martiniraidat on nähty myös punaisella pohjalla Alfa Romeon DTM-autoon pohjautuvassa mäkikilpurissa:
9647e027c0dcd4e67ad4ae5c96994cef.jpg

Martiniraitojen lisäksi toinen tunnettu värityshän on tietysti Gulf, tällaisena vaaleansinisenä ei mitään F1-autoa kai ole sentään nähty:
1688d1205639852-gt40-real-gt40-gulf-4.jpg
:cool:

Viimeksi muokattu:
Eikös Biasionilla ollut käytössökin punainen Lancia joskus 80-90 lukujen taitteessa ?
(Muistikuva perustuu itselläni olleeseen pienoismalliin ja hämärään muistiin, sori jos oon väärässä) :eek!:

Eikös Biasionilla ollut käytössökin punainen Lancia joskus 80-90 lukujen taitteessa ?
(Muistikuva perustuu itselläni olleeseen pienoismalliin ja hämärään muistiin, sori jos oon väärässä) :eek!:

Kyllä, Biasion ja Auriol ajoivat San Remossa 1989 punaisilla autoilla. Kyseessä oli 16-venttiilisen moottoriversion ensimmäinen kisa, ja kai juuri sen kunniaksi värityskin oli normaalista poikkeava. Ainoa kerta muuten Martini-aikakaudella, kun Lanciat olivat punaisia.. Sponsoridiili kestikin vuodesta 1981 aina kauden -92 loppuun saakka :eek:

Emmänyt tiedä... Ei ainakaan tossa autossa näytä hyvältä, enkä mä nyt muutenkaan ole varma...

Autossa pitää olla vain yksi pääsponsori, että tuo väritys olisi parhaimmillaan... mitään telefoonika-lappuja siihen ei saisi laittaa viereen sotkemaan näkymää.

toinen tunnettu värityshän on tietysti Gulf, tällaisena vaaleansinisenä ei mitään F1-autoa kai ole sentään nähty:cool:

button2-lg.jpg

Tuossa sitä vaalean sinistä.. Ja jos fia osaisi joskus ajatella loogisesti, niin mukana tällä kaudella olisi jotain tämän suuntaista:

aston_f1_v2.jpg

Arvasin, että jollain on tuosta Gulf-värityksestä parempaa tietoa, siksi halusinkin provosoida foorumin guruja tuolla väitteelläni. :idea:

Näitä marchin autojakin voi varmaan kutsua vaaleansiniseksi.

5637088.jpg

Mitkä kaikki tallit ovat käyttäneet Marlboro-väritystä Macin lisäksi, itse olen törmännyt ainakin Alfa-Romeoon:
11481d1104861409-1981-alfa-romeo-179-c-formula-1-f1.jpg

ja
B.R.M.:ään
BRM_P180.jpg
? :confused:

Viimeksi muokattu:
Tuo ISO-Marlborohan oli nimeään myöden "Mallu-auto":
3297842743_dd42a59c07.jpg

Ferrarin jätin mainitsematta, koska siinä tuo Marlboro-kuvionti ei ole niin hallitseva.

McLarenin logohan oli alunperin tällainen:
mclaren_logo2.gif

sitten tuli tämä Marlboro-tyylinen
mclaren.gif

ja tämä nykyinenhän on perua WEST-sponsorilta:
Logo_Mclaren.gif

main.php

Viimeksi muokattu: