Autooni tuli vika...

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Jokainen yleensä vaan kehuu autoaan, kukapa sitä nyt omaa ostostaan haukkuisi, mutta tässä ketjussa ilmoitamme vioista, jotka joko ovat vaatineet korjausta tai vika on vaan hyväksytty ja autolla voi ajaa.

Minä aloitan:

Äskön kun tulin kyliltä ja ylitin valtatietä, niin auto nyppäsi ja kytkin meni pehmeäksi. Tämän jälkeen vaihteet eivät menneet enää päälle. No matkan teko loppui siihen ja hinausauto paikalle. Nyt auto on korjaamolla ja ajoon se saataneen loppuviikosta. Remppaan mennee vajaa tonni.

Jakkeus voi kirjoittaa tähän myös polkupyörästä, muut eivät.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Entisestä autosta (lue: Mikrasta) hajosi ovenkahva joskus vuosituhannen alussa. Pari vuotta myöhemmin saatiin myytyä pois.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
En muista koska autoon ois tullut vika. Vissiin viimeks vuonna 1995 kun ihan itse poltin oman toimintani seurauksena pyyhkijöistä moottori. Meni takuuseen.

Mutta prätkä...siitä vissiin akku sanoi irti työsopimuksensa syksyn viimeisellä ajolla, viime joulukuussa. Toivottavasti meni tosiaan akku, eikä laturi tahi regulaattori/jännitteensäädin.
Prätkästä meni myös rengas toissakesänä kun ajoin ruuviin. Onneks oli paikkausvaahtoa mukana että sai ajeltua normaalisti renkaanvaihtoon asti.
Viime kesänä meni rekkarikilven valo oikkariin kun johto oli takalokarin sisällä irronnut pidikkeestä ja otti renkaaseen kiinni.
Nopeusmittari jäi jumiin viime kesänä ja sen korvaajaksi laitetun Sigman magneetit ei tahdo pysyä kiinni etupyörässä.

burb

.
Saab 90:
Vaihteiston hajoaminen päätti Saabin matkateon lopullisesti. Toki vanhassa autossa kerkes olla jos vaikka minkälaista vikaa ennen mun käyttöä, mutta tulipa kilometrejäkin reilu puolikas miljoonaa. Akku hyytyi kerran talvipakkasella.

Fiat Uno:
Paljon sähköisiä herkkuja mutta suurin osa ei toiminut silloin kun auto oli mun käytössä, mm. sähköikkunat ja takalasin pyyhin. Pakoputki hajos mun käytössä. Komeat oli äänet.

Peugeot 206:
Ennen minun omistussuhdettani autoon oli jo vaihdettu kertaalleen pakoputki ja jotain sähköisiä osia, en muista tarkemmin mitä, mutta muistaakseni joku anturi.
Mulla on rahaa kulunut jarrupaloihin, tuulilasiin (kiveniskemästä lähtenyt koko lasin levyinen railo), pakoputkeen (taas oli upeat saundit) ja palloniveliin.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Opel Kadet vm 89: jarrut tarvi rempata joka vuos :mad_old:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla oli tehtaalla sattunut acennusmoka kytkimessä, joka uusittiin heti kärkeen.

Ja auto oli Skeida.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
3:ssa viimeisimmässä uudessa autossa on kaikissa semmonen tyyppivika, että oikea viperi menee tosi pitkälle vasemmalla, kuivaa näin tuulilasin ja vasen viperi pyyhkii kuivaa ruutua. Tekee tuulilasin naarmuiseksi.

Ja autot olivat 2 x Toyota Corolla ja 1 kertaa Skuuda.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Puu kaatui päälle ja BX halkesi. Lienee auton tyyppivika. Tapahtumasta kirjoitinkin pari vuotta sitten tänne jonnekin.

Archie

Well-known member
Citroenista hajosi ohjainyksikkö. Meni myyjän takuuseen. Kuulemma kovin harvinainen vika, autoissa ylipäätään.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Archie sanoi:
Citroenista hajosi ohjainyksikkö. Meni myyjän takuuseen. Kuulemma kovin harvinainen vika, autoissa ylipäätään.

Eikujjoo...tostahan mä muistan että vuonna 1998 tai 1999 meni autosta käynnistykseneston ohjausyksikkö. Meni takuuseen. Ei paljon naurattanut kun sanottiin, että sellasta osaa ei ole varastossa, joudutaan tilaamaan ulkomailta, kestää kauan ja mulla oli ulkomaille lähtö ihan muutaman päivän päästä sillä autolla. Onneks vakioasentaja keplotteli sellasen yksikön uudesta samanlaisesta, hallin puolella myynnissä olleesta autosta vastoin pomojen nimenomaista kieltoa. :thumbup:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
1995 Bemarista vaihdettiin rikkoutumisen takia takapyörän laakerit ja vesipumppu. Jakohihna uusittiin, jonka jälkeen myinkin Bemarin pois.

Sen jälkeen 205:ssä ja nyt tuossa Quattrossa ei vikoja ole ilmaantunut.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
vm-72 Taunuksesta meni nokka-akselin hammaspyörästä noin viiden sentin matkalta hampaat muussiksi. Sanomattakin oli selvää, että olin silloin Intissä. Ja jotta kurjuus olisi ollut täydellinen, niin olin lainannut autoa kaverille. Ja se oli sitten jäänyt matkan varrelle Kotkaan. Se oli sen jotenkin saanut tuotua takaisin Vekaralle (tiedä, oliko hinauttanut vai oliko saanut käyntiin), mutta hinaamatta sitä ei saanut enää takaisin pk-seudulle.

Ei ny muuta tuu mieleen, jos ei sitä ainokaista kolaria lasketa (sama Taunus, oikea etukulma, vilkku osui edelle pysähtyneen Carinan takapuskuriin, polttimo jäi ehjäksi).

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Kerroinhan mä tossa joskus 06 ku auto pysähtyi kesken matkan.
Hinattiin omatoimisesti AD:lle ja eivät tienneet missä vika, että kaikki pitäs niiq toimia ja auton kulkea mutta ei. Piti erikseen viedä autosähkömiehelle joka etsi vikaa kovalla tuntipalkalla rekkarivalosta aina pyyhkijään kunnes löytyi rikkinäinen hall-anturi. Jotain vajaa 400 muistaakseni makso korjaus. Nii ja jarruremppa tuli just teetätettyä.

Nii vm 95 polo.

Örfil

Guest
Ford Granada 3.0 vm. - 72.
- akkukaapeli paloi kiinni koneen pakosarjaan. Siis mukavasti kesken ohituksen autosta katos kaikki virrat

Saab 99 vm. -75
- startti jäi päälle ja kärväytti autosta kaapeleita. Kunnon savut pukkas konepellin alta. Kaupan päälle poltin käteni kun revin paljain käsin tulikuumia akun piuhoja irti

Suzuki Swift vm. -89
- bensan suodattimen tukkeumia. Muutaman kerran röpötellen kotiin

Peugeot 405 vm. -95
- pakkasella ovien jäätymisiä. Kerran meni ovet itsellään!!! kiinni, auton avaimet paikallaan ja auto kävi
- käsijarrun vaijeri useasti jäässä ja takarenkaat lukossa

VW Polo vm. -01
- auton ovet jäässä vähän väliä = takaovista ulos
- kytkinpoljin katkesi :eek!:

Onneksi ei mitään isompaa ole sattunut (kop-kop-kop)

Archie

Well-known member
Taunuksessa oli aikanaan vikaa enemmän kuin pystyy muistamaan. Rellusta meni kerran kannentiiviste (Megane, vm. 1997), mutta syy oli vähän outo. Korjaajan mukaan lohkolämmitin oli alunperin väärin asennettu..

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Mazda 323 vm. -85 vai -86:
- jarrupoljin pehmeni, nesteitä vuoti jostain päin
- käsijarru ei pitänyt toiselta puolelta yhtään
- ruostettakin oli useammassa paikassa

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
14 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
17 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
19 tkm - Töötti alkaa huutaa itsekseen kun rattiin paistaa aurinko riittävän kauan - auto korjaamolla päivän
20 tkm - Sähköikkunoiden toimintahäiriöitä. Varsinkin helteellä ikkunat pureutuivat johonkin (ilmeisesti tiivisteisiin) niin tiukasti kiinni, ettei moottori jaksanut liikuttaa ikkunaa. Tiivistepintojen silikonikäsittely ei auttanut asiaa.
22 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
25 tkm - Kuskin sivuikkunan lasi irtosi nostomekanismistaan - ikkunakoneisto uusittiin. - auto korjaamolla päivän
26 tkm - Kuskin oven lukkolaite ei salpaa ovea lainkaan ekoilla pakkasilla. Ensiapu: Kumikäärme kuskin ovesta apparin oven kahvaan - ja eikun töihin. - auto korjaamolla päivän.
33 tkm - Konepellin avausmekanismi ei toimi. Tuulilasin pesunesteet jää lisäämättä, koska lukkoon ei ylety mitään kautta ilman apuvälineitä - auto korjaamolla päivän
58 tkm - Rengaspainevaroitin antaa vikahälytyksiä pakkasilla. - auto korjaamolla päivän vika ei kuitenkaan korjaannu
77 tkm - Mittaristo sekosi - mikään elektroninen toiminto ei pelaa - takuuseen - auto korjaamolla 2 viikkoa.
80 tkm - Käsijarru lakkasi toimimasta - osia uusittiin, samalla huomasivat haljenneen takajarrusatulan. - auto korjaamolla päivän
81 tkm - Takajarrusatula halki - uusittiin. - auto korjaamolla päivän
91 tkm - Apukuskin oven sähköinen lasinnostin muuttui yksipuolisesti lasinlaskimeksi. Auto korjaamolla 3 päivää puuttuvan osan vuoksi.
92 tkm - Samalla kun bensamittari lopettaa toimintansa loppuu myös pöhkön huumorintaju. Auto siltä seisomalta vaihtoon.

Opetus : Rellu on rellu vaikka sen ostaisi uutena. En toista samaa virhettä.

Viimeksi muokattu: