Albert Oil
Hippi ja juntti
Mä oisin vakuuttanut 7:eitsemällä markalla. Kaupan päälle Puolan ratsuväen pitkäsoitto.
Corsican kasko 50e vuoteen. Hinauspalvelu kuuluu siihen, mutta eihän nyt ehjä rikkoonnu.Audin romun vakuutukset sen kuin halpenee: irtisanoin kaskon.
Mulla Ifin vakuutushinta bemmille tuplaantui tarjousajan päätyttyä.Fennian ensimmäisen vuoden edullinen vakuutustarjous autollein päättyi ja hinta pompsahti melkein tuplaan aiemmasta.
En minä sitten sitä pitänyt mitenkään erityisen hyvänä tärppinä, joten kilpailutin vakuutukset parilla soitolla.
Fennia olisi pyytänyt lähemmäs kahta tonnia ja nyt mennään alle tonnin vakuutuksilla kohti ääretöntä ja sen yli.
Kilpailutus kannattaa.
Öljyssä on jotain metallihippua tai sen viskositeetti mennyt huonoksi. Sensori tykkää huonoa.Kotterossani, joka on ajettu uutena kaupasta ulos heinäkuussa 2016, on huolto-ohjelman mukainen huoltoväli 1v/30000km.
Ajotietokone kuitenkin kärttää öljynvaihtohuoltoa ja keltainen muistutusvalo mittaristossa loimottaa herkeämättä. Puoli vuotta ja 10 000 km suoritettuna.
Öljytikun perusteella öljyä on ylärajaan.
Ei kai siinä?
Sua on juksattu? Yleensähän tuo huoltoväli kilometreissä on teoreettinen maksimi, käytännössä ajoprofiilista riippuen enemmän tai vähemmän lyhyempi. 20tkm vuositahti kyllä viestii siitä että pelkkää nurkka-ajoa ei ole ollut. Nollaa huoltoilmaisin ja jatka kovaa ajoa.Kotterossani, joka on ajettu uutena kaupasta ulos heinäkuussa 2016, on huolto-ohjelman mukainen huoltoväli 1v/30000km.
Ajotietokone kuitenkin kärttää öljynvaihtohuoltoa ja keltainen muistutusvalo mittaristossa loimottaa herkeämättä. Puoli vuotta ja 10 000 km suoritettuna.
Öljytikun perusteella öljyä on ylärajaan.
Ei kai siinä?
Resettiä vaan.Kotterossani, joka on ajettu uutena kaupasta ulos heinäkuussa 2016, on huolto-ohjelman mukainen huoltoväli 1v/30000km.
Ajotietokone kuitenkin kärttää öljynvaihtohuoltoa ja keltainen muistutusvalo mittaristossa loimottaa herkeämättä. Puoli vuotta ja 10 000 km suoritettuna.
Öljytikun perusteella öljyä on ylärajaan.
Ei kai siinä?
Joo. Ihan vittuillakseen ne valot syttyy.Kyllä.
Joku oma ratkaisu joka hankaloittaa takuuasiointia on hyvä ratkaisu.
Tuollaiseen nurkkapyörimiseen mulla riittäis mainiosti fillari. Vaan kun joitakin kertoja vuodessa on käytävä esim. syrjäisessä rannikkokaupungissa tai jossain.Ylivoimainen osa ajettavista kertamatkoista on n. 15-16 km, joka on työmatkani pituus.
Tuon pidempää siivua ei vuodessa kovin montaa kertaa tule.
Miksi poistuisinkaan Pirkanmaan kehdon, eli Nokian ja Tampereen välittömästä vaikutuspiiristä. Koskaan. Mihinkään.
Oliko diesel?Jospa vaikka piipahtaisi vaihtamassa ne öljyzöönit.
Ylivoimainen osa ajettavista kertamatkoista on n. 15-16 km, joka on työmatkani pituus.
Tuon pidempää siivua ei vuodessa kovin montaa kertaa tule.
Miksi poistuisinkaan Pirkanmaan kehdon, eli Nokian ja Tampereen välittömästä vaikutuspiiristä. Koskaan. Mihinkään.
Ei ole diesel, vaan tuollainen viimevuosien suuntauksen mukainen pieni-iskutilavuuksinen bensaturbo.Oliko diesel?
Seuraavaksi paaliin.Ei ole diesel, vaan tuollainen viimevuosien suuntauksen mukainen pieni-iskutilavuuksinen bensaturbo.
Otin ohi ajaessani tänään stopit merkkihuollon tiskille. Minuutin sananvaihdon jälkeen huoltomestari tuli johtopäätökseen, että luovutustarkastuksessa huoltovahti on jäänyt nollaamatta.
5 minuutin kuluttua se oli nollattu ja matka jatkui ilman merkkivalo- ja muistutushärdelliä.