Autotoikki v 2.0

Sue_me

Well-known member
Kävin kokeilemassa viikonloppuna 3 litran iskutilavuudella varustettua saksalaisdieseliä. Neliveto ja kaikki. Aikamoinen laite, ehkä hieman ylimitoitettukin voimalinja yksin ajavalle.

Mm. huoltokirjan puuttuminen vaan hieman epäilytti Italian tuontiautossa. Vasen kylki vaikutti kolhitulta ja huonosti paikkamaalatulta. En päätyne kauppoihin, vaihtohyvitys nykyisestä lähinnä kiinnostaa.

Seuraavaksi Hondan diesel koeajoon. Jos auto miellyttää, kaupat toteutunevat melko varmasti. Hintakin on lähes aseveliluokkaa, pari vuotta sitten ajoin 4x kalliimmalla autolla. Tähän on tultu..

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Audi Q2:sista.
2 työkaveria saa työsuhdeautoiksi moiset.
Tai no toinen sai jo viime viikolla, toinen varmaan lähiaikoina.
Kulkumulkkuja ovat he ammatiltaan kuten jo parahin lukija arvasikin.

Ilmeisesti siis ihan oivia pelejä.
En osaa sanoa, harvoja Audin malleja (viime vuosilta) mitä en ole ajanut. Enkä ole muuten tainnut edes istua sisällä. :D

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Mm. huoltokirjan puuttuminen vaan hieman epäilytti Italian tuontiautossa
Huoltokirjoihin mulla on vähän kaksjakonen suhtautuminen. Huoltokirja ei kerro, jos edellinen omistaja on nykinyt kakkosvaihteen synkrot sileäksi tai ajellut hidastustöyssyihin aina norminopeutta.

Mutta toisaalta, leimautan huoltokirjan määräaikaishuollon yhteydessä ja sivuutan ostotilanteessa huoltokirjattomat. Kun autot olen aina myynyt itse pois ja todennut, että sitä huoltokirjaa kysellään myös parin tonnin autoista, en ota huoltokirjatonta riesakseni.

oldez

Well-known member
Huoltokirjoihin mulla on vähän kaksjakonen suhtautuminen. Huoltokirja ei kerro, jos edellinen omistaja on nykinyt kakkosvaihteen synkrot sileäksi tai ajellut hidastustöyssyihin aina norminopeutta.

Mutta toisaalta, leimautan huoltokirjan määräaikaishuollon yhteydessä ja sivuutan ostotilanteessa huoltokirjattomat. Kun autot olen aina myynyt itse pois ja todennut, että sitä huoltokirjaa kysellään myös parin tonnin autoista, en ota huoltokirjatonta riesakseni.
Mä ostan vaan autoja joissa ei ole huoltokirjoissa leimoja.

Sue_me

Well-known member

Ei se huoltokirja kaikenkattava kokoomateos ole. Mutta jos se puuttuu niin jotain epämääräistä asiaan liittyy (huolimattomuutta ainakin).

Sue_me

Well-known member
Diesel-Honda koeajossa.

Ihan pätevähkö matkalaite kestopäällysteelle, jollaisella toki 98% ajoistani ajankin.
Soratiellä nykyinen Subaru vie 100-0.

Vähän vaatisi vaan laittoa, hintaneuvotteluissa asia on otettava huomioon.

Mikäli kaupat lopulta syntyvät, kyseessä on paluu opiskeluaikojen autojeni tasolle (ikä, kilsat).

Sue_me

Well-known member
98% varmuudella olen diesel-Hondan omistaja lähiviikkojen aikana.

Nykyinen ajokki vaatisi panostuksia n. 1600e edestä syksyn aikana ja minähän en sellaista summaa ajatellut enää sijoittaa kyseiseen laitteeseen. Subaru on muutenkin menossa vaihtoon pitenevän työmatkan takia.

Laitoin vaihtotarjouspyyntejä vetämään halvempaan autoon.

Sue_me

Well-known member
Huomenna lienen Fiatin onnellinen(?) omistaja.

Honda liittynee autoarmadaan parin viikon päästä.

Örfil

Guest
Edullisempi vaihtoehto on laittaa 50% tuosta summasta ylläpitämälleni tekeväisyystilille.

Onhan se nyt vaan tyhmää maksaa täyttä hintaa.

Sue_me

Well-known member
130€ remppa uusintakatsastukseen. Voisi olla huonomminkin, kuten 1600€ remppa.
Seuraava Subarun määräaikaishuolto olisi ollut noin tonnin.

Liike saakin pitää auton ja huoltaa miten tahtovat. Jatkanen ajosuorituksia Fiatilla.

Örfil

Guest
Seuraavan kerran pääset ostamaan auton, jonka itse haluat, tiistaina vuonna 2032 :thumbup: