Albert Oil
Hippi ja juntti
Samahan ei päde Jjusbanin ja Howdyn aivotoimintaan.
Niinpä. Itse en vaggiin koske. Ainakaan omalla rahalla. Onhan niitä vikoja muissakin, mutta aika surkealta vaikuttaa voimansiirron luotettavuus mallista riippumatta.Ihmeen pienen loven nuo laatuongelmat ovat Audin imagolle tehneet.
Saksalainen laatuauto, vaikka olisikin paskoista Volkkarin osista tehty.
Mistä sen paskuuden huomaa?Tässä ei ollut mitään uutta taivaan alla. Tunnetusti paskoja, mutta Audifanaatikkoja ei haittaa.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709032200369258_oa.shtmlMistä sen paskuuden huomaa?
T: huoltokulut 6:uuden vuoden aikana minimaaliset
Vaimon veljellä on kanssa A5. Keväällä oli öljynkulutuskontrollissa ja tulos oli muistaakseni kolmisen litraa 1000_lle kilometrille. Merkkiliikkeessä lisäsivät öljyt, mutta kun tuli käymään Savossa, niin oli pakko lisätä itse muutaman sadan kilometrin reissulla. Testi meni uusiksi. Maahantuoja remppasi kaiten myöhemmin.Leipiintynyt Audi-mies teippasi autonsa protestiksi: "Moottorin tyyppivikaa korjattu 6 900 eurolla"
Helsinkiläinen Matias Seppovaara on ajanut protesti-Audillaan jo parin vuoden ajan.
- Parkkipaikoilla tullaan ihan viikoittain kysymään, mikä tarina tässä on taustalla. Ymmärrystä on tullut paljon, liikenteen massasta erottuvalla Audilla ajava Matias Seppovaara kertoo Iltalehdelle.
- Ja osa kertoo oman kohtalonsa oman autonsa kanssa.
Seppovaara ärsyyntyi Audin tapaan hoitaa moottoriongelma: autonvalmistaja ei myöntänyt, että moottorissa olisi tyyppivika. Seppovaaran auto kulutti öljyä suuria määriä.
- Varoitusvalo paloi koko ajan. Öljyä piti lisätä.
Koneremontti 6 900 euroa
Seppovaara teetätti Audi A4-autoonsa moottoriremontin, joka maksoi 6 900 euroa.
- Kun koneremontti tehtiin, ongelmat loppuivat.
Hän on liimannut auton kylkeen teippauksen, jossa lukee ”Moottorin tyyppivikaa korjattu 6 900 eurolla”. Seppovaara sanoo poistavansa tekstityksen vasta, kun Audi on korvannut täysimääräisesti koko summan. Teippauksella hän haluaa viestittää, ettei tämän autonvalmistajan tuotetta kannata ostaa.
Seppovaara ja Audi eivät ole enää olleet yhteydessä, vaan kiivain yhteydenpito käytiin pari vuotta sitten.
Audi korvasi keskustelujen jälkeen noin puolet remonttihinnasta.
Monella sama vika
Seppovaaran protestista kertoi ensin Helsingin Sanomat, jonka mukaan viime vuosina silmiinpistävän useiden Audin vuosimallien 2009-2011 tuotannon 1,8- ja 2,0 -litraisten TFSI-bensiinimoottoreiden on havaittu syövän huomattavia määriä öljyä ja että kulutuksen on raportoitu nousseen lukuisissa autoissa jopa useampaan litraan tuhannella kilometrillä, kun valmistajan mukaan öljyn maksimikulutuksen tulisi olla tällä matkalla 0,5 litraa.
Seppovaaran auto on juuri tällainen, vuosimalliltaan 2010.
KARI KAUPPINEN
Rauhoitu patu!Ja tuo vika on nyt kaikissa Audeissa, takautuvasti? Vaihdan kotteroon öljyt kerran vuodessa ja vaikka pisimmillään vaihtoväli on ollut 13000 km, pisaraakaan öljyä ei tarvitse välillä lisätä.
Duunissa tilastoitiin maahantulevien autojen vikoja. Audissa 2%, Volkkarissa yli 20%. Japanissa tehtyjen Mitsujen ja Subarujen alle 1%. Euroopassa tehtyjen (Hollannissa) 24%.Ihmeen pienen loven nuo laatuongelmat ovat Audin imagolle tehneet.
Saksalainen laatuauto, vaikka olisikin paskoista Volkkarin osista tehty.
Aikoja sitten.Minä vuonna sä viimeksi olitkaan maahantuojalla tilastoimassa näitä vikoja?
Matkaan tuli hieman lisää muuttujia.Huomenna lienen Fiatin onnellinen(?) omistaja.
Honda liittynee autoarmadaan parin viikon päästä.
Formula-asiat kuuluvat ihan toiseen toikkiin.Honda sanoi sopimuksen osittain irti.
Areena?Itse asiassa formuloita varten on olemassa ihan oma keskustelupalsta.