Autotoikki v 2.0

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Lasinpyyhkijänsulat vaihdettu. Eteen perinteisen malliset halvimmat Valeo Firstit ja taaksekin Valeo (7+5+8€). Polttimoita ei ole vielä tarvinnut vaihtaa kuin yksi takaparkki.
Oli kyllä paskimmat pyyhkijänsulat ikinä nuo Motonetin halpikset. Uutena jo epätasainen pyyhkimisjälki ja raitoja. Naarmujakin tullut lasiin pyyhkijöistä. Kyllästyin noihin ja vaihdoin Prisman Bosch Twin pyyhkijänsulat (20+12€). Nyt on ruutu kirkas lasia pyyhkiessä :cool:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Oma auto lokasuojan vaihdossa ja maalauskorjauksesss. Kaskivakuutuksen maksamana sijaisautona bensa-Yaris.

Kokemuksia tähän ketjuun tulossa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Noniin. Nyt on yhden työpäivän lähdöt ajeltu sijais-Yariksella. Vuosimallista en ole varma, mutta kun mittarissa reilu 13 000, voisin veikata melko uudeksi kulkineeksi.

Kuitenkin melkoisen yksinkertaista perustekniikkaa, 1.5 bensa ja manuaali, ei hybridiä eikä edes start-stoppia.
Kolmisylinterisestä koneesta olen vähän jo yllättynyt, tämä ei vatkaa sen enempää kuin neloskonekaan.

Mukautuva vakionopeudensäädin tähän oli valittu ja vaatiin vielä vähän totuttelua, se saattaa alkaa jarruttamaan kesken ohituksen jos tutka tulkitsee keulan olevan liian lähellä edellä ajavaa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Mukautuva vakkari on yksi parhaista keksinnöistä. Ohittamisessa muistaa käyttää vilkkua, niin ei jarruttele. Ja painaa kaasua.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Täytyypä pitää mielessä. Mulla siis tuo löi jarrut käytännössä pohjaan, kun heti rampista moottoritielle liittyessä piti lähteä rekkaa ohittamaan eikä tullut painettua enää kaasua koska 120 oli valmiiksi taulussa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Täytyypä pitää mielessä. Mulla siis tuo löi jarrut käytännössä pohjaan, kun heti rampista moottoritielle liittyessä piti lähteä rekkaa ohittamaan eikä tullut painettua enää kaasua koska 120 oli valmiiksi taulussa.
Joo lämä tiskiin ja vilkku vasuriin auttaa. Joskus reagoi pyöräilijään, niin riittää pelkkä vilkku.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Muutaman kerran olen noin 2018 mallisen Yariksen kyydissä ollut. Kyllähän tuo olisi kelpo vaihtoehto, jos haluaisi uudempaan pikkuautoon vaihtaa. Tosin taidan tehdä niinkuin ennenkin, eli ajan Auriksen romuksi asti. Nyt mittarissa vasta reilut 139000km.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tilasin ensimmäistä kertaa Autodocista varaosia. Uudet sivupeilien lasit 33€ yhteensä. Toivottavasti tulee sopivat osat. Huonoa palautettahan löytyy netistä. Tämä on hyvä kokeilutilaus. Ja haluan vaihtaa ne pinttyneet peilit.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Oman auton sain reilu viikko sitten korjaamolta takaisin. Kallista olisi ilman täyskaskoa parkkipaikalla tunarointi, 3600 laskuttavat vakuutusyhtiöltä. Mm. sisälokari 126 €.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Peilit eivät ole tulleet vielä. Viipyvät vielä viikonlopun yli Matkahuollossa ennen toimitusta noutopisteeseen. Aikeissa on lisäksi paikata kynällä muutama naarmu takalasin alta, sekä kiillottaa ja vahata koko auto. Pientä puuhastelua kesäpäiville.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Pitäisi itsekin saada aikaiseksi Autoglymin punainen+kulta -käsittely. Ei ole vain tullut ryhdyttyä, jospa joku vikkonloppu.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Pitäisi itsekin saada aikaiseksi Autoglymin punainen+kulta -käsittely. Ei ole vain tullut ryhdyttyä, jospa joku vikkonloppu.
Samat aineet on hankittu ja punainen levitetty. Aika paljon lähti mustia pisteitä maalipinnasta irti, ja joitakin pienimpiä naarmuja häivytti.

Edit: Vahattu pintavahallakin nyt. Onhan se vanhan auton vahaus aina hieman masentavaa, kun maalipinnassa on vaikka mitä vikoja. Mutta hetken se kiiltää nyt.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Jossain vaiheessa vaha ei vain riitä ja pitää maalipinta myllyttää. Siihen en itse lähtisi, ettei tule ohentaneeksi pintaa liikaa.

Onneksi auton saa töissä parkkihalliin, minun tuurilla siinä kävisi kuitenkin niin että lokit paskovat tuoreen pinnan heti kuin on viimeinen silaus kultaista saatu pintaan.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tilasin ensimmäistä kertaa Autodocista varaosia. Uudet sivupeilien lasit 33€ yhteensä. Toivottavasti tulee sopivat osat. Huonoa palautettahan löytyy netistä. Tämä on hyvä kokeilutilaus. Ja haluan vaihtaa ne pinttyneet peilit.
Ei mennyt Autodoc jatkoon. Vaihdoin peilit, mutta peilien säätäminen ei toiminut, koska uudet peilit ottivat yläreunasta suojakuoreen kiinni. Vaihtaminen sinänsä oli helppoa Auriksessa. Kääntää peilin ala-asentoon ja kampeaa ylhäältä vetämällä irti.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tilasin uudet peilin lasit Fixuksesta. Olisi ne tuolta alunperinkin voinut hankkia. Hinta ei ole monta euroa enemmän kaupasta noudettuna.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Fixuksen peilit olivat sopivat. Toimii. Autodocista ei ole kuulunut mitään. Palautuspolitiikka taitaa olla aika kehno. Omaksi tappioksi mennee.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Fixuksen peilit olivat sopivat. Toimii. Autodocista ei ole kuulunut mitään. Palautuspolitiikka taitaa olla aika kehno. Omaksi tappioksi mennee.
Tätä olen kuullut muidenkin sanovan. Autodocin kanssa on isoja ongelmia tuotepalausten tullessa ajankohtaiseksi. Motonet voi olla myös kokeilemisen arvoinen mut mun tarpeisiin sieltä ei tarvittavia osia löytynyt. Ja Toi-otalta en mee ostaan kun kiskovat ihan sikapossuhintaa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tätä olen kuullut muidenkin sanovan. Autodocin kanssa on isoja ongelmia tuotepalausten tullessa ajankohtaiseksi. Motonet voi olla myös kokeilemisen arvoinen mut mun tarpeisiin sieltä ei tarvittavia osia löytynyt. Ja Toi-otalta en mee ostaan kun kiskovat ihan sikapossuhintaa.
Autodocista lopulta olivat yhteydessä, mutta olisivat halunneet korjaamon laskun tai todistuksen asentajan ammattitaidosta, mitä minulla ei tietenkään ole, koska heidän YouTube-ohjeillaan asensin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Ja Toi-otalta en mee ostaan kun kiskovat ihan sikapossuhintaa.
Lienee vielä pientä verrattuna Biliaan. Vaimon autoon ei Boschin tarvikepyyhkijä käynyt vaikka niissä oli neljä eri kiinnikevaihtoehtoa. Bilian tiskillä sitten 53 € etupyyhkijäsetti :mad: Tuo oli käytännössä pakko ostaa, koska Boschit heiluivat varsissa. Merkkihuoltoon ei Biliaan ole viety, huoltotarjous 900 € luokkaa, Fixus hoiti alle neljällä sadalla.

Motonet on hyvä jos malli on yleinen, varsinkin japanilaisissa on paljon ns. konserniosia. Toki jo Civic Type R:n kanssa oli haasteita, esim. iVtec-koneen ilmansuodatin oli tilauskamaa, tonnikuussataseen löytyi aina hyllystä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Toyotan määräaikaishuolto teetetty merkkihuollossa. Lisätyönä vaihdatutin imusarjan tiivisteen. Kesän aikana tyhjentyneestä renkaasta ei löytynyt vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös