Bahrain 2017 - Jälkihöyryt

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Höpöhöpö. Stroll itse käänti päin kun Perez oli jo puolittain rinnalla. Täysin Strollin moka. Ei siinä kukaan kenenkään takarenkaaseen edes ajanut.
Kummasti se taisi olla silti Perez joka pyysi Strollilta anteeksi kolarin aiheuttamista ja otti siten syyn kolarista niskoilleen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi niin tehdä, koska tämä kisa oli niin suuri poikkeus aikaisempiin verrattuna. Australiassa yhtä nopea Hamiltonin kanssa (tiimin piti jäädyttää tilanne lopulta), Kiinassa erittäin kilpailukykyinen vauhti kuivalla Hamiltoniin verrattuna oman virheen jälkeen.
Jep. Väläyksiä vauhdista on nähty. Nyt vain lisää kisoja alle ja hioo setupit ja muut yksityiskohdat kuntoon, niin alkaa tasaisuuskin löytyä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Mersulla oli ongelmia generaattorin kanssa joten eivät pystyneet tiputtamaan Valtterin rengaspaineita varikolla. Tyypillistä suomalaista tuuria. Toto kertoi juuri skylla
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Mersulla oli ongelmia generaattorin kanssa joten eivät pystyneet tiputtamaan Valtterin rengaspaineita varikolla. Tyypillistä suomalaista tuuria. Toto kertoi juuri skylla
Minä en ainakaan usko huonoon onneen.
 

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
Symonds sanoi takarenkaiden paineiden olevan todella kriittisiä Bahrainissa, sillä rata on "rear limited". Mikä tuolle nyt sitten paras suomennos on, en tiedä.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Faktahan on se, että mestaruustaistosta on tulossa erittäin tiukka ja Ferrari on jo valinnut kummalla kuljettajalla sitä lähdetään hakemaan. Jos Mersu ei tee samoin, niin katkeraa kalkkia on tiedossa. Suomalaisittain kaudesta taitaa tulla lattea.
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
358
Ohhoh, ettehän ole tosissaan tuon taktiikka-itkunne kanssa? Joo olisi voinut tulla sisälle aiemmin, mutta kuten Kiinassa, ei Kimin vauhti ollut mitään ennen pysähdys episodiakaan

lisäksi:
- Hamilton suunnilleen samalla taktiikalla
- Kimin kisan lopun vauhti selittyy juurikin sillä että sai taktiikan puolesta nopeusedun kisan loppuun (kts. hamilton)
- pysähtymällä aiemmin Kimi ei olisi saavuttanut MITÄÄN. Sen sijaan pysymällä pidempään radalla oli edes se pieni optio eteenpäin (lue: safety car) kun taas taaksepäin ei ollut tarvetta katsella kun Ricciardon vauhti ei riittänyt

TL;DR Aiemmin pysähtymällä olisi saavuttanut paremman loppuajan, mutta pitempään radalla pysymällä pidettiin yllä mahdollisuutta hyötyä turva-autosta joka oli AINUT mahdollisuus muuttaa sijoituksia.
Perustelen vielä omaa kantaani, koska se eroaa niin selvästi massasta. Taktiikka valitaan sen perusteella mikä taktiikka antaa SILLÄ HETKELLÄ parhaan odotusarvon sijoituksen suhteen. Kimin ajovauhti ei riittänyt kolmikkoon HAM,VET,BOT hetkellä jolloin päätös pysähdyksestä tehtiin, erot sekä eteen että taakse olivat liian suuret. Mitä perustaktiikalla voidaan olettaa saavutettavan? Paras mahdollinen loppuaika, sijoituksellisesti tilanne olisi pysynyt varmasti samana. Mitä ylipitkällä taktiikalla voitiin olettaa saavutettavan? Hitaampi loppuaika, sijoituksellisesti hyökkäyksen paikka jos turva-auto tulee radalle.
 

tehdaskuski

Ei se siitä...
Liittynyt
25.8.2008
Viestit
30
Uskomatonta että porukka _oikeasti_ luulee että Ferkku tahallaan Kimin kisat. Kimin pitäs nyt vaan pistää flat out vaikka auto ei olisi täysin mieleinen niin kyllä ne taktiikat rupee osumaan. Toinen vetelee sillä samalla autolla säännöllisesti voittoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Olihan tuo nyt valtava pettymys molemmilta suomalaisilta, vaikka Valen hitauteen oli varmaan ihan syynsäkin. Perinteisesti kuitenkin Kimille hyvä rata ja Lewikselle keskimääräistä huonompi. Ei tässä auta kuin uskoa, että homma vielä kääntyy parempaan suuntaan.
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Faktahan on se, että mestaruustaistosta on tulossa erittäin tiukka ja Ferrari on jo valinnut kummalla kuljettajalla sitä lähdetään hakemaan. Jos Mersu ei tee samoin, niin katkeraa kalkkia on tiedossa. Suomalaisittain kaudesta taitaa tulla lattea.
Samaa mieltä, toivotaan että tuota Mersu vs Ferrari kamppailua tulee sekoittamaan vielä Red bull tässä kauden edetessä.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Minä en ainakaan usko huonoon onneen.
Jep, useimmiten huonoa onnea käytetään kiertoterminä huolimattomuudesta johtuville asioille. Joka ei tarkoita, ettei "huono-onnisia" asioita voisi tapahtua. Tässäkin keisissä etukäteen tarkastamalla olisi voitu nähdä, onko härveli kunnossa ja korjata/korvata se, jos ei. Eli oliko härvelin vika huonoa onnea vai valmistautumattomuutta, voi jokainen itse päätellä.
 

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
Jaaa taitaa olla taas aika rajoittaa foorumeita, että ei pilvilinnat suomalaisten osalta täysin romahda heti alkukauteen. Kyllähän tämä sylettää...
Kisasta hajatelmia:
-Vettel ajo hyvin ja Ferrari hoiti homman. Tiedä sit oisko käyny kylmät ilman turva-autoa. Hyvin vettel tosin tuli ohi hitaammista. (+Mitä ois käyny jos fer ei ois sählänny sen Kimim renkaan kans, oisko ollu Massan edellä) jos ja jos.

- Red bullilla paljon tekemistä
- Keskikastista plussaa Massa, Perez, Grosjean, Wehrlein
-Hulkki tipahti 9, ei tainnu kisavauhti Rellulla riittää
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
536
Faktahan on se, että mestaruustaistosta on tulossa erittäin tiukka ja Ferrari on jo valinnut kummalla kuljettajalla sitä lähdetään hakemaan. Jos Mersu ei tee samoin, niin katkeraa kalkkia on tiedossa. Suomalaisittain kaudesta taitaa tulla lattea.
Ja kaikkienhan täytyisi toivoa tätä jo, sillä mieluumminhan me näemme parhaan kuskin voittavan, eikä parhaan auton. Kolme vklp takana, kaikissa Mersu paras, Vettel voittanut 2. Uskomaton äijä. :thumbup:
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
536
Jaaa taitaa olla taas aika rajoittaa foorumeita, että ei pilvilinnat suomalaisten osalta täysin romahda heti alkukauteen. Kyllähän tämä sylettää...
Kisasta hajatelmia:
-Vettel ajo hyvin ja Ferrari hoiti homman. Tiedä sit oisko käyny kylmät ilman turva-autoa. Hyvin vettel tosin tuli ohi hitaammista. (+Mitä ois käyny jos fer ei ois sählänny sen Kimim renkaan kans, oisko ollu Massan edellä) jos ja jos.

- Red bullilla paljon tekemistä
- Keskikastista plussaa Massa, Perez, Grosjean, Wehrlein
-Hulkki tipahti 9, ei tainnu kisavauhti Rellulla riittää
:confused: Turva-autohan auttoi valtavasti Mersuja, molemmat olisivat olleet kaukana Vettelin takana muuten samoilla sijoilla (koska Hamilton pääsi heti Ricciardon ohi), selvästi yli 5s hyöty Hamiltonille Vetteliin verrattuna tästä.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Eli vaikka se kuinka katkeralta tuntuukin, että Kimin kisa kompromissimoidaan, niin se on ainoa oikea veto kovassa ja armottomassa pelissä Ferrarilta tehdä selvä raja ykkös- ja kakkoskuskin välille. Valitettavasti Kimi lienee kakkosen asemansa ansainnut.
 

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
:confused: Turva-autohan auttoi valtavasti Mersuja, molemmat olisivat olleet kaukana Vettelin takana muuten samoilla sijoilla (koska Hamilton pääsi heti Ricciardon ohi), selvästi yli 5s hyöty Hamiltonille Vetteliin verrattuna tästä.
Lähinnä mietin jos vettel ois jääny siihen ruuhkaan, oli useampi auto ohitettavana. Tosin myönnän kyllä että teikäläisen arvio on lähempänä totuutta :D
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ohhoh, ettehän ole tosissaan tuon taktiikka-itkunne kanssa? Joo olisi voinut tulla sisälle aiemmin, mutta kuten Kiinassa, ei Kimin vauhti ollut mitään ennen pysähdys episodiakaan

lisäksi:
- Hamilton suunnilleen samalla taktiikalla
- Kimin kisan lopun vauhti selittyy juurikin sillä että sai taktiikan puolesta nopeusedun kisan loppuun (kts. hamilton)
- pysähtymällä aiemmin Kimi ei olisi saavuttanut MITÄÄN. Sen sijaan pysymällä pidempään radalla oli edes se pieni optio eteenpäin (lue: safety car) kun taas taaksepäin ei ollut tarvetta katsella kun Ricciardon vauhti ei riittänyt

TL;DR Aiemmin pysähtymällä olisi saavuttanut paremman loppuajan, mutta pitempään radalla pysymällä pidettiin yllä mahdollisuutta hyötyä turva-autosta joka oli AINUT mahdollisuus muuttaa sijoituksia.
Perustelen vielä omaa kantaani, koska se eroaa niin selvästi massasta. Taktiikka valitaan sen perusteella mikä taktiikka antaa SILLÄ HETKELLÄ parhaan odotusarvon sijoituksen suhteen. Kimin ajovauhti ei riittänyt kolmikkoon HAM,VET,BOT hetkellä jolloin päätös pysähdyksestä tehtiin, erot sekä eteen että taakse olivat liian suuret. Mitä perustaktiikalla voidaan olettaa saavutettavan? Paras mahdollinen loppuaika, sijoituksellisesti tilanne olisi pysynyt varmasti samana. Mitä ylipitkällä taktiikalla voitiin olettaa saavutettavan? Hitaampi loppuaika, sijoituksellisesti hyökkäyksen paikka jos turva-auto tulee radalle.
Tässä voisi olla hyvinkin perää ja voi hyvinkin olla se selitys oudon taktiikan takana. Mihinkään salaliittoteorioihin en itse usko, varmasti Ferraria kiinnostaa tallien mm-pisteet.
 
Ylös