BAR uusissa väreissä Kiinassa

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bobakki sanoi:
Mansellillehan ne takoi uutta McLarenia '95 30 päivää. Onhan tuosta tosin jo kymmenen vuotta.
tuossa tapauksessahan McLaren suunnitteli uuden versionkin siitä rungosta, koska tilaa piti saada lisää...
kyse ei siis ollut pelkästä rakentamisesta.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Olis saanu olla kisa autoissakin erikoiset värit, mutta FIA:n sääntöjen mukaan se ei oo sallittua
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Bobakki sanoi:


Olin kyllä lukevinani joskus, että kyllä ne noita monokokkejakin korjailee ja ihan hyvin tuloksin noin jäykkyyden kannalta, tosin paino nousee sikäli paljon, että ne siirretään varsin vikkelään testikäyttöön. Ja pienet tallit sitkottanee lähes samoilla rungoilla koko vuoden, Jordanilla lienee käytössään tälläkin hetkellä rungot 02 ja 03....

Juuri näin. Itsekkin muistan lukeneeni ainakin 1999 Irvinen ajaneen mieluummin alkuperäisellä, korjatulla rungollaan, koska se tuntui paremmalta kuin upouusi.

Moni yllättyisi, jos pääsisi näkemään kuinka hyvään kuntoon pahastikkin hajonnut monokokki voidaan korjata menettämättä jäykkyyksiä. Suurin haitta tulee tietenkin painosta, jota tulee väkisin lisää korjauksissa. F1-monokokin korjaaminen on korjaajalle aikamoinen urakka, sillä se on sen muotoinen, ettei moneen paikkaan meinaa millään päästä käsiksi.

Uskaltaisin väittää, ettei Ferrarikaan ole tehnyt täksi kaudeksi kovinkaan montaa runkoa, ei niitä ole järkeä tehdä varastoon homehtumaan.
 
Ylös