Nikos
Kisaaja
- Liittynyt
- 5.4.2008
- Viestit
- 881
Ja vaahtoaminen jatkuu...Valde sanoi:Voiko joku selittää mikä logiikka tossa kirjoituksessa on? :doubtful: :thumbup:
:alppu:
Ja vaahtoaminen jatkuu...Valde sanoi:Voiko joku selittää mikä logiikka tossa kirjoituksessa on? :doubtful: :thumbup:
taitaa olla kimbe keveellä kuten sanoinVilkku sanoi:Eikö se jo ole selvää, että Kimi Massaa raskaammalla autolla kakkosrudusta menee johtoon ensimmäisen varikkopysähdyksen suoritettuaan ja siitä voittoon.
Enpä usko että aika-ajon tuoksinnassa suunnitellaan taktiikoita näin:J.Hunt sanoi:Joidenkin mukaan Q2:sen nopeampi saisi valita bensapolitiikan. Harjoituksien perusteella tuskin tehdään mitään taktiikoita kenenkään osalta.
Hähähähää....jätkä tietää yhtä paljon vormuloista kuin jääkiekosta. Tosin jo Jokeri-fanius kertoo tämän.Trullinkaasu sanoi:Jotkut hullut laittavat sitten rahansa Massan paalulle. Hehheh, no kukin tyylillään.
Kun Moe kerta pyysi, niin tässä aika-ajojen tulok..
Kahdeksan parasta:
1. evvk-kimi
2. miestensuosikki-elwis
3. heiditheheidfeld
4. kurpitsa-kubica
5. kovisTheäijä
6. Trullindalen
7. selitänminkäkerkeän-massa
8. permanentti-fernandoles
Eiköhän nuo Massan tutut selittelyt jälleen osoita että paalu olisi pitänyt ottaa. Kimillä kierros enemmän bensaa kuin Massalla ja 4 kiekkaa enemmän kuin Lonsolla. Tämä siis oma arvioi, ei kuulu tyyliin esittää niitä faktoina.Rusina sanoi:Massa kärkeen ja Massa saa paremman taktiikan kisaan ..
mh_84 sanoi:Taitaa olla Kimin heiniä paalu tällä kertaa. Turkin aika-ajoissa taas Massan vuoro.
Heh, hieno trolli. Ai niin, sun päivä on pilalla ku italialaismiesten suosikki oli vasta viides. Btw, Massalta tutut selittelyt aika-ajon lehdistötilaisuudessa: "Ajoin hyvän kierroksen väärään aikaan" tms.cccp sanoi:Räkän henkisen hyvinvoinnin takia annettiin hänen ajaa paalulle reippaasti suosien. Alkoi kaverin itseluottamus sortua Felippen ylivertaisen aika-ajovauhdin takia..
Nope. Lähtee likaiselta puolelta ja ainakin toistaiseksi Ferkku on lähtenyt viivalta selvästi paremmin kuin Rellu.MaranelloRed sanoi:Olen satavarma että ekan kiekan jälkeen kisaa johtaa lonso.
Sama. Viime vuonna oli vielä paljon hauskempaa kun Kyltsi, joka joskus talvella (viime tai edellisenä) selitti olevansa Ferrari-fani, oli siitä oikein kuviakin, piti selvästi McLarenin ja heidän ei-finski -kuskiensa puolia Ferraria ja finskikuskia vastaan. Tätä kysyisin ensimmäisenä Kyltsiltä jos hänet tapaisin, että kuinkas nyt näin? Nythän Heikki antaa ihan oikean tekosyyn McLarenin fanittamiseen, mutta viime vuonna sitä ei ollut. Piti aina teennäisesti hehkuttaa Kimiä ja siinä sivussa Ferraria, mutta huomasi kyllä kenen puolella Kyltsin sydän oli viime vuonna. Viettänyt liikaa aikaa Häkkisen kanssa ilmeisesti.ToXiCiTy sanoi:Kun kuuntelee kyllöstä niin huomaa kumman suomalais tallin puolella se on "HEIKKI Kovalainen!!!"
Jep, Rellu ei viimekaudella eikä tällä kaudella lähteny niin hyvin viivalta ku 2005 ja 2006 lähtivät plus siinähän on melko kiva matka siitä ekasta rivistä siihen ekaan mutkaan, joka merkkaa sitä, että molemmat rellut saattaa jopa pudota jokusen sijan viitaten tähän:Calvin sanoi:Nope. Lähtee likaiselta puolelta ja ainakin toistaiseksi Ferkku on lähtenyt viivalta selvästi paremmin kuin Rellu.
Kimin voi käytännössä voittaa vain jos on edellä ruudukossa tai viimeistään lähdön jälkeen, muuten no chance.
Eli Kimi saattaa olla ekaan mutkaan tultaessa Alonson kannalta tavoittamattomassa johdossa. Ja jos Alonso onnistuu blokkaamaan muutkin, on Räikkönen muillekkin jo melko tavoittamattomassa johtoasemassa. Elikkäs tuo ois kaikille muille "worst case scenario". Epäilen kuitenkin, että Alonsosta ei pääse muita lähdössä ohi, kuin Massa...Renault myöntää F1-moottorin puhdittomuuden
22.04.2008 08:43
Renault'n F1-tallin sisältä myönnetään, ettei heidän moottorinsa tarjoa samanlaista tehoa suorille kuin kilpakumppaneiden voimanlähteet.
Ongelma on pitkäkestoinen, sillä lajin moottorikehitys on pysäytetty ja nykymoottoreita käytetään kauden 2012 loppuun asti. Renault'n moottoria käyttää tehdastallin lisäksi myös Red Bull.
- Olemme havainneet, että olemme suorilla moottorin suorituskyvyn suhteen hieman muita talleja perässä. Emme kuitenkaan voi tehdä sille paljonkaan, koska elämme jäädytettyjen moottorien maailmassa, Renault-tallin tekninen johtaja Bob Bell myönsi.
Renault'n nykyauton suurimmat puutteet löytyvät kuitenkin moottorin sijaan aerodynamiikan saralta.
- Meiltä puuttuu aerodynamiikan tuottamaa pitoa nopeissa mutkissa. Siihen osa-alueeseen panostamme eniten, koska siitä aiheutuu luultavasti suurin osa suorituskyvyn puutteestamme. Menetämme aikaa myös hitaissa mutkissa, joissa auton suorituskyky määräytyy eniten mekaanisesta pidosta. Olemme tehneet jousitusmuutoksia sen ongelman ratkaisemiseksi, Bell sanoi.
(MTV3)
Taisipa Kyllönen möläyttää aika-ajoissa, että miten upeaa olisikaan, jos molemmat McLäärenit valtaisivat eturivin.ToXiCiTy sanoi:Kun kuuntelee kyllöstä niin huomaa kumman suomalais tallin puolella se on "HEIKKI Kovalainen!!!"
Ihan taktiikasta riippumatta Massalla olisi ollut myrtsi ilme paalupaikan menettämisestä (eihän tuo sinunkaan perustelusi sisällä taktiikkaa vaan puhuu vain Kimin edellä olosta) ja omasta virheestä joka sen aiheutti. Massalla oli aika vähän syytä olla tyytyväinen.Calvin sanoi:Tällä kertaa tuskin on kuitenkaan kevyt auto, veikkaan jopa painavampi kuin Massalla, siksi Felipellä niin myrtsi ilme AA-session (alcoholics anonymous) jälkeen. Tiesi että kisa on jo hävitty. Kimin voi käytännössä voittaa vain jos on edellä ruudukossa tai viimeistään lähdön jälkeen, muuten no chance.