biosin päivittäminen

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Kun viimeksi päivitin biosin, luin jostain, että suositeltavampaa on flashata ram-levyltä kuin korpulta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jr- sanoi:
Tollanen temppu tarvis tehä, vähän oon tossa ohjeita lukenut mm. täältä:http://koti.mbnet.fi/~stinger/flash.php

Saas nähä kuin äijän käy.
Sen verran montakymmentä kertaa on tullu bios-päivitys tehtyä, että voin rohkaista mieltäs kertomalla, että paska tuuri tarttee olla, että toi menis pieleen. Meinaan mulle sitä ei oo tapahtunu vielä kertaakan. Ainoa ongelma on ollu joskus se, että korppu on ollu rikki, mutta sekin pitäis käydä ilmi jo lukuvaiheessa.

Suurin riski kai lienee se, että sattuu sähkäkatkos just väärään aikaan :eek!:
 
Viimeksi muokattu:

ervi

Active member
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
36
Korpulta olen itse BIOS:t päivitellyt. Jos epäilyttää voi korpun formatoida ihan perinteiseen tyyliin ( ei siis pika ) ennen kuin jysäyttää sen päivityksen sinne. Sen ainoan kerran kuin meni päivitys sviduilleen oli kun ensimmäisen ja viimeisen kerran kokeilin BIOS:n päivitystä Wintoosan päältä MSI:n omalla ohjelmalla. Kaikki meni olevinaan hyvin mutta buutin jälkeen kone oli mykkä. No ei muuta kuin BIOS piiri irti ja postitse Partcolle jossa flässäsivät sen uudelleen. Sen koommin en ole toosan päältä päivitellyt.
 
Ylös