BMW:n ja Williamsin riita

  • Viestiketjun aloittaja pmv
  • Aloituspäivämäärä

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
FO110K sanoi:
nojoo, mutta sehän tuli kaikki TTE:n kautta, eikä niinkään Jaappanista se knowhow ;)
Sitä suuremmalla syyllä. Ei tarvinnut lähteä edes täysin puhtaalta pöydältä, vaan osaavaa henkilöstöä oli omasta takaa.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Tätä ollaan odotettu!!! \o/ \o/

Väitän että BMW nousee ennätysajassa kärkitallien joukkoon. Pitääkin heti käydä vetämässä omalla touringilla pari kunniakierrosta ---> :D

P.S. TTE = Toyota Team Europe
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
FO110K sanoi:
jep, jo oli aikakin, nyt sit Williamsille Hondat tahi Toyotat, ni saadaan säpinää ens kaudeks :)
No miksei Cossuja:wink: , niil ei ole ens kaudella kun Minardi...

Voisivat sit aloittaa V8n kyhaamisen oikeesti, kun eiks Minardilla oo ens vuonna viela V10?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Joka tapauksessa tilanne on hyvin saman kaltainen mitä oli Toyotallakin vähän aikaa sitten.
Olen kyllä paljolti eri mieltä. Toyota aloitti käytännössä nollasta, BMW tekee kuitenkin moottoreita kuudetta vuotta ja Sauberilla on kokenutta porukkaa. Niin Brunner kuin Gascoynekin kertoivat suurimman ongelman olleen Toyotalla siinä, että rivi-insseillä ja mekaanikoilla ei ollut kokemusta formuloista ja sitä myötä tarpeeksi rutiinia. Hyvällä johtajallakin on varmasti merkitystä, mutta kyllä tilanne on silti mielestäni merkittävästi eri. En tiedä, mitkä ovat BMW:n suunnitelmat johtajan palkkauksen suhteen, mutta uskoisin tulosta syntyvän Willy Rampfinkin johdolla.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Kaipa jonkinlaiseksi lähtökohdaksi voisi ottaa sen, että jos Bemarin mylly on samaa tasoa Ferrarin kanssa ja mikään muu ei muuttuisi niin tuloksien pitäisi olla samaa tasoa kuin Sauberilla nyt. Kun tähän lisätään kasvavat resurssit tutkimus- ja suunnittelu- ja testipuolella pitäisi kaiken järjen mukaan Bemarin olla ainakin hyvin lähellä nykyisiä kärkitalleja. Sn viimeisen askeleen ottaminen onkin sitten eri juttu. Jokaisen osatekijän pitää kolahtaa kohdalleen.
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Markus Sytelä sanoi:
Villeneuve voittaa edelleen kisoja jos alla on hyvä auto.
Tätä ei vaan nyt jostain kumman syystä pysty allekirjoittamaan ainakaan vakavalla naamalla. Aika on ajanut kaverin ohi ja aikaa sitten ;) Tallikaverit pyyhkii miehellä maata mennen tullen kun 'mestari' lähinnä keskittyy kitisemään töiden tekemisen sijaan.

Pahoin pelkään (ja myös toivon), ettei Villeneuvia nähdä enää vuonna Bemarin ratissa vaikka sopimus olisikin ensi vuodeksi. Koko ensi vuoden kuskikuviot heilahtavat saman tien ihan uusiin asetelmiin tämän kaupan johdosta...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
amino sanoi:
Tätä ei vaan nyt jostain kumman syystä pysty allekirjoittamaan ainakaan vakavalla naamalla. Aika on ajanut kaverin ohi ja aikaa sitten ;) Tallikaverit pyyhkii miehellä maata mennen tullen kun 'mestari' lähinnä keskittyy kitisemään töiden tekemisen sijaan.
Mummielestä Jaskan nopeus on kyllä jo ihan siedettävällä tasolla, ekoissa kisoissa Massa oli kieltämättä ihan eri sekunneilla, mutta kas kummaa, aika-ajovertailu on miltei tasan, keskimääräisiä lähtöruutuja verratessa kanadalainen on jopa edellä. Mennen tullen on joka tapauksessa aikamoista liioittelua tai sitten kisojen seuraaminen ei ole jaksanut ensimmäisen kolmen jälkeen paljoa kiinnostaa. Enemmän mua jaksaa kerrasta toiseen ihmetyttää se, miten Villeneuve pystyy miltei kisassa kuin kisassa tekemään aloittelijatason virheitä.
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Bobakki sanoi:
Mummielestä Jaskan nopeus on kyllä jo ihan siedettävällä tasolla, ekoissa kisoissa Massa oli kieltämättä ihan eri sekunneilla, mutta kas kummaa, aika-ajovertailu on miltei tasan, keskimääräisiä lähtöruutuja verratessa kanadalainen on jopa edellä. Mennen tullen on joka tapauksessa aikamoista liioittelua tai sitten kisojen seuraaminen ei ole jaksanut ensimmäisen kolmen jälkeen paljoa kiinnostaa. Enemmän mua jaksaa kerrasta toiseen ihmetyttää se, miten Villeneuve pystyy miltei kisassa kuin kisassa tekemään aloittelijatason virheitä.
Kyllä näitä kisoja ja kommentteja on seurattu, eikä mielipide muuta täällä päässä mihinkään ennenkuin Villeneuve osoittaa todellista ajamisen meininkiä. Result archivea ja noita mainitsemiasi virheitä katsomalla tuo on vaan tylyä tosiasiaa. Se ei auta, vaikka auto lentäisi valon nopeudella, jos törttöilee pitkin ja poikin. Lisäksi tallikaverit oli monikossa sen vuoksi, että tuossa taannoin eräs Jenson Button ajeli Villeneuvin tallikaverina... En todellakaan puhunut vain tästä kaudesta.

Aika on ajanut miehen ohi, eikä sille mahda mitään. Entinen mestari on entinen mestari. Lainatakseni jonkun forumilaisen allekirjoitusta niin Villeneuvilla on ehkä mestarin nopeus, mutta valitettavasti muut ajavat tänä päivänä pikkaisen nopeammin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
amino sanoi:
Lisäksi tallikaverit oli monikossa sen vuoksi, että tuossa taannoin eräs Jenson Button ajeli Villeneuvin tallikaverina... En todellakaan puhunut vain tästä kaudesta.
Ei tuokaan kyllä mielestäni mikään selkäsauna ollut, vaikka Jenson olikin kaksikosta tuona vuonna myös minun mielestäni parempi. Ero ei kuitenkaan missään nimessä ollut niin suuri, että sen perusteella väittäisin Jaskan olevan entinen F1-kuski. Vaikka tilastot toki antaakin erittäin vaillinaisen kuvan, niin otanpa ne nyt tähän kun niistäkin voi joka tapauksessa jotain päätellä.

Aika-ajot menivät Jensonille 8-6, eli siellä ei eroa juuri ollut. Pisteet toki menivät samaan suuntaan varsin ylivoimaisesti (19-6), mutta vertailu on Jaskan kohdalta epäreilu; siinä missä Villeneuven auto hajosi yhdeksän kertaa, päätti vika Buttonin matkanteon vain neljästi.

Alonsoa tähän vertailuun ei toivoakseni tarvitse ottaa.
 
Ylös