Bonushuoraus

Bonushuorauksesi taso

• Keskitän niin paljon kuin mahdollista

Äänet: 2 4,0%
  • Joskus muuallakin, mutta pääasiassa yhtä ketjua suosin

Äänet: 11 22,0%
  • Käyn missä milloinkin, mutta vilautan aina bonuskortteja jos mahdollista

Äänet: 26 52,0%
  • Hyvin harvoin jos ollenkaan tulee kortteja näytettyä

Äänet: 6 12,0%
  • Dompparin kassit olleet 20v uskossa jne

Äänet: 5 10,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    50
  • Äänestys suljettu. .

jjv

Arschloch
Kyllä se minun oikeustajuuni mahtuu ihan hyvin, että paljon rahaa firmaan tuovilla asiakkailla on paremmat edut kuin vähemmän rahaa firmaan tuovilla asiakkailla. Näinhän se on varmaan vähän jokaisessa yrityksessä?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jos sinun oikeustajusi mukaan tuo on täysin ok (kuten ymmärsin) niin ihmettelen mihin me oikein olemme menossa....
Kauppahan tavoittelee näillä korteilla ja niihin liittyvillä eduilla suurempaa sitoutumista ko. kauppaan tai kaupparyhmittymään. Samalla ne saavat analysoitya asiakkaiden ostokäyttäytymistä ja helpottavat siten markkinoinnin suunnttelua.

Mun mielestä tuo on varsin hölmö käytäntö, vaikka mulla on vaikka kuinka monta "etukorttia", niin ei se mun ostoskäyttäytymiseen vaikuta. Kauppahan noista kanta-asiakaskorteista enemmän hyötyy kuin asiakas.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Miksi kauppa voi pakottaa ihmiset hankkimaan jonkun kortin
Ei yksikään yritys tietääkseni pakota hankkimaan alennuskuponkeja, etukortteja eikä mitään muutakaan, jolla saa kyseisestä liikeyrityksestä jotain ennalta määriteltyjä etuja.
Se - Törni hyvä - on täysin vapaaehtoista.

Yritys on tarjonnut asiakkaalle mahdollisuuden tietyihin etuihin.
Ei niitä ole pakko käyttää jos ei halua. Se on itsestä kiinni, ei yrityksestä.

Törni

Well-known member
Ihan mielenkiinnosta: Kun Hesburger ainakin isommissa kaupungeissa jakaa alennuskuponkeja ihmisten postiluukkuihin/laatikoihin ja niillä saa alennusta Heseltä, niin onko se mielestäsi laiton tilanne, kun täällä maalla ei moisia jaeta lain eikä paikalliselta Heseltä saa alennusta ilman ko. kuponkia?
Entpäpä lehdistä leikeltävät erilaiset alennuskupongit? Laitonta, jos ei saa sitä alennusta ilman ko. kuponkia?
Bonuskorttijärjestelmässä on kysymys siitä, että ihmisiltä otetaan tuotteista isompi hinta ja sitten palautetaan osa tuosta ylimääräisestä hinnasta takaisin kuluttajalle. Maailman ovelin kusetus. Kuluttaja kuvittelee, että hän "tienaa" rahaa asioimalla jossain kauppaketjussa.

Unohtakaa, että minä (ilkeä Törni) kyseenalaistan tämän. Kuvitelkaa vaikka, että järjestelmän kyseenalaistaa joku ihminen josta tykkäätte.

Ja kertokaa kaiken tämän jälkeen aikuisten oikeasti, että onko bonuskorttijärjestelmissä mitään järkeä? Istuuko tuollainen järjestelmä teidän oikeustajuunne täysin mutkattomasti? Onko siinä mitään arveluttavaa tai epäeettistä?

Knoukka

Well-known member
Tänään tarttu aamulla mukaan ST1sen etukortti Alppilan Shelliltä kun tankkasin lähtiissä. Heti kilahti 1,10 alennusta!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Bonuskorttijärjestelmässä on kysymys siitä, että ihmisiltä otetaan tuotteista isompi hinta ja sitten palautetaan osa tuosta ylimääräisestä hinnasta takaisin kuluttajalle. Maailman ovelin kusetus. Kuluttaja kuvittelee, että hän "tienaa" rahaa asioimalla jossain kauppaketjussa.
Ei sullekaan pitäisi tulla yllätyksenä, että esimerkiksi markkinoinnin kulut maksaa lopulta asiakas.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Ja kertokaa kaiken tämän jälkeen aikuisten oikeasti, että onko bonuskorttijärjestelmissä mitään järkeä?
Ei tuon järkevyyttä täällä kukaan ole kaiketi puolustellut.

On todettu, että sellainen järjestelmä on.
Ja kun sellainen on, on mielestäni tyhmää kuulua heihin jotka maksavat samasta tuotteesta enemmän, jos voi yhtä hyvin kuulua heihin, jotka maksavat samasta tuotteesta vähemmän.

Tyhmyyden asteensa voi jokainen valita itse, riippumatta siitä mitä mieltä järjestelmän järkevyydestä on.

Helpompaa tuo shoppailu olisi ilman etukortteja toki. Mutta käytän sellaista, koska se on järkevämpää kuin maksaa enemmän.

Knoukka

Well-known member
Mä muuten haastan S- ja K-ketjut oikeuteen. Kanteen aiheena on se, että miksi minun pitää maksaa tuotteista enemmän kuin joidenkin helvetin kortinhankkineiden ja miksi minun pitää rahoittaa tuota korttijärjestelmää.

Tulee olemaan mukava kuulla mihin lakiin tuollainen toiminta oikein perustuu.
Voisitko siinä samalla selvittää senkin epäkohdan kun jotkut naiset antaa joillekin miehille helpommin piparia kuin toisille? Aika moni ei anna aika monelle ollenkaan. Siitäkin on meinaan oikeus ja kohtuus kaukana!

Törni

Well-known member
Ei sullekaan pitäisi tulla yllätyksenä, että esimerkiksi markkinoinnin kulut maksaa lopulta asiakas.
Se, että markkinointikulut sisällytetään tuotteen hintaan, on aivan eri asia kuin tämä bonuskorttijärjestelmä. Ja me molemmat tiedämme tämän.

Unohda edelleen minut äläkä opponoi minua tässä keskustelussa. Mieti onko bonuskorttijärjestelmissä mitään epäeettistä tai arveluttavaa ja kerro mihin päädyt?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Voisitko siinä samalla selvittää senkin epäkohdan kun jotkut naiset antaa joillekin miehille helpommin piparia kuin toisille? Aika moni ei anna aika monelle ollenkaan. Siitäkin on meinaan oikeus ja kohtuus kaukana!
Kyllä käräjillä piakkoin tapahtuu.

Törni

Well-known member
Hienosti on kusetus mennyt läpi kuluttajille. Sen lisäksi, että ne nielaisevat täysimääräisesti tämän kusetuksen niin kuluttajat vielä jopa puolustavat bonusjärjestelmää kuin tiikerit täällä netissä :thumbup:

Aivan uskomatonta :D

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Hienosti on kusetus mennyt läpi kuluttajille. Sen lisäksi, että ne nielaisevat täysimääräisesti tämän kusetuksen niin kuluttajat vielä jopa puolustavat bonusjärjestelmää kuin tiikerit täällä netissä :thumbup:

Aivan uskomatonta :D
Kuka sitä JÄRJESTELMÄÄ on täällä erityisesti puolustanut ja missä viestissä?
Faktat pöytään kiitos, ettei mene tyhjän länkyttämiseksi.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Ei tuon järkevyyttä täällä kukaan ole kaiketi puolustellut.

On todettu, että sellainen järjestelmä on.
Ja kun sellainen on, on mielestäni tyhmää kuulua heihin jotka maksavat samasta tuotteesta enemmän, jos voi yhtä hyvin kuulua heihin, jotka maksavat samasta tuotteesta vähemmän.

Tyhmyyden asteensa voi jokainen valita itse, riippumatta siitä mitä mieltä järjestelmän järkevyydestä on.

Helpompaa tuo shoppailu olisi ilman etukortteja toki. Mutta käytän sellaista, koska se on järkevämpää kuin maksaa enemmän.
Aamen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Se, että markkinointikulut sisällytetään tuotteen hintaan, on aivan eri asia kuin tämä bonuskorttijärjestelmä. Ja me molemmat tiedämme tämän.
Nämä bonuskorttijärjestelmät ovat nimenomaan markkinointia, jonka tavoitteena on sitouttaa asiakkaita antamalla näille joitakin etuja ja saada asiakas kuvittelemaan itseänsä tärkeäksi ja kokevan itseään hyödttävän, että keskittää ostoksensa nimenomaan tuohon kaupparyhmään.

luuletko esimerkiksi b2b puolella ihan huvikseen järjestettvän kinkereitä ja kekkereitä nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille? Sekä kuskattavan joulun alla viinejä ja konjakkeja ihan sen takia, että niitä on niin helvetin mukavaa jakaa?

Törni

Well-known member
Kuka sitä JÄRJESTELMÄÄ on täällä erityisesti puolustanut ja missä viestissä?
Olen kritisoinut järjestelmää monessa viestissäni ja olen saanut vastaani lukuisia opponenttejä jotka ovat yrittäneet kertoa minulle miksi kritiikkini on aiheetonta.

Kukaan ei ole myötäillyt näkemyksiäni ja kertonut olevansa kanssani samaa mieltä.

Tämä sinun kirjoituksesi oli itse asiassa ensimmäinen tähän jälkimmäiseen sarjaan kuuluvista.

Mukavaa saada tukea näkemyksilleen. Kiitoksia sinulle :thumbup:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Olen kritisoinut järjestelmää monessa viestissäni ja olen saanut vastaani lukuisia opponenttejä jotka ovat yrittäneet kertoa minulle miksi kritiikkini on aiheetonta.
Ehei, sulle on kerrottu miksi noita järjestelmiä on, ei suinkaan puolusteltu niitä.

Törni

Well-known member
Ehei, sulle on kerrottu miksi noita järjestelmiä on.
Siinä tapauksessa tajunnan ahtaus on tullut heti kättelyssä. Olen nimittäin alusta alkaen tuonut esiin sen miksi noita järjestelmiä on olemassa.

Sitä en ole yhdessäkään viestissäni ihmetellyt tai kysynyt siihen vastausta keneltäkään ;)