Kauppahan tavoittelee näillä korteilla ja niihin liittyvillä eduilla suurempaa sitoutumista ko. kauppaan tai kaupparyhmittymään. Samalla ne saavat analysoitya asiakkaiden ostokäyttäytymistä ja helpottavat siten markkinoinnin suunnttelua.Jos sinun oikeustajusi mukaan tuo on täysin ok (kuten ymmärsin) niin ihmettelen mihin me oikein olemme menossa....
Ei yksikään yritys tietääkseni pakota hankkimaan alennuskuponkeja, etukortteja eikä mitään muutakaan, jolla saa kyseisestä liikeyrityksestä jotain ennalta määriteltyjä etuja.Miksi kauppa voi pakottaa ihmiset hankkimaan jonkun kortin
Bonuskorttijärjestelmässä on kysymys siitä, että ihmisiltä otetaan tuotteista isompi hinta ja sitten palautetaan osa tuosta ylimääräisestä hinnasta takaisin kuluttajalle. Maailman ovelin kusetus. Kuluttaja kuvittelee, että hän "tienaa" rahaa asioimalla jossain kauppaketjussa.Ihan mielenkiinnosta: Kun Hesburger ainakin isommissa kaupungeissa jakaa alennuskuponkeja ihmisten postiluukkuihin/laatikoihin ja niillä saa alennusta Heseltä, niin onko se mielestäsi laiton tilanne, kun täällä maalla ei moisia jaeta lain eikä paikalliselta Heseltä saa alennusta ilman ko. kuponkia?
Entpäpä lehdistä leikeltävät erilaiset alennuskupongit? Laitonta, jos ei saa sitä alennusta ilman ko. kuponkia?
Ei sullekaan pitäisi tulla yllätyksenä, että esimerkiksi markkinoinnin kulut maksaa lopulta asiakas.Bonuskorttijärjestelmässä on kysymys siitä, että ihmisiltä otetaan tuotteista isompi hinta ja sitten palautetaan osa tuosta ylimääräisestä hinnasta takaisin kuluttajalle. Maailman ovelin kusetus. Kuluttaja kuvittelee, että hän "tienaa" rahaa asioimalla jossain kauppaketjussa.
Ei tuon järkevyyttä täällä kukaan ole kaiketi puolustellut.Ja kertokaa kaiken tämän jälkeen aikuisten oikeasti, että onko bonuskorttijärjestelmissä mitään järkeä?
Voisitko siinä samalla selvittää senkin epäkohdan kun jotkut naiset antaa joillekin miehille helpommin piparia kuin toisille? Aika moni ei anna aika monelle ollenkaan. Siitäkin on meinaan oikeus ja kohtuus kaukana!Mä muuten haastan S- ja K-ketjut oikeuteen. Kanteen aiheena on se, että miksi minun pitää maksaa tuotteista enemmän kuin joidenkin helvetin kortinhankkineiden ja miksi minun pitää rahoittaa tuota korttijärjestelmää.
Tulee olemaan mukava kuulla mihin lakiin tuollainen toiminta oikein perustuu.
Mahtavaa!Tänään tarttu aamulla mukaan ST1sen etukortti Alppilan Shelliltä kun tankkasin lähtiissä. Heti kilahti 1,10 alennusta!
Se, että markkinointikulut sisällytetään tuotteen hintaan, on aivan eri asia kuin tämä bonuskorttijärjestelmä. Ja me molemmat tiedämme tämän.Ei sullekaan pitäisi tulla yllätyksenä, että esimerkiksi markkinoinnin kulut maksaa lopulta asiakas.
Kyllä käräjillä piakkoin tapahtuu.Voisitko siinä samalla selvittää senkin epäkohdan kun jotkut naiset antaa joillekin miehille helpommin piparia kuin toisille? Aika moni ei anna aika monelle ollenkaan. Siitäkin on meinaan oikeus ja kohtuus kaukana!
Kuka sitä JÄRJESTELMÄÄ on täällä erityisesti puolustanut ja missä viestissä?Hienosti on kusetus mennyt läpi kuluttajille. Sen lisäksi, että ne nielaisevat täysimääräisesti tämän kusetuksen niin kuluttajat vielä jopa puolustavat bonusjärjestelmää kuin tiikerit täällä netissä :thumbup:
Aivan uskomatonta
Aamen.Ei tuon järkevyyttä täällä kukaan ole kaiketi puolustellut.
On todettu, että sellainen järjestelmä on.
Ja kun sellainen on, on mielestäni tyhmää kuulua heihin jotka maksavat samasta tuotteesta enemmän, jos voi yhtä hyvin kuulua heihin, jotka maksavat samasta tuotteesta vähemmän.
Tyhmyyden asteensa voi jokainen valita itse, riippumatta siitä mitä mieltä järjestelmän järkevyydestä on.
Helpompaa tuo shoppailu olisi ilman etukortteja toki. Mutta käytän sellaista, koska se on järkevämpää kuin maksaa enemmän.
Nämä bonuskorttijärjestelmät ovat nimenomaan markkinointia, jonka tavoitteena on sitouttaa asiakkaita antamalla näille joitakin etuja ja saada asiakas kuvittelemaan itseänsä tärkeäksi ja kokevan itseään hyödttävän, että keskittää ostoksensa nimenomaan tuohon kaupparyhmään.Se, että markkinointikulut sisällytetään tuotteen hintaan, on aivan eri asia kuin tämä bonuskorttijärjestelmä. Ja me molemmat tiedämme tämän.
Olen kritisoinut järjestelmää monessa viestissäni ja olen saanut vastaani lukuisia opponenttejä jotka ovat yrittäneet kertoa minulle miksi kritiikkini on aiheetonta.Kuka sitä JÄRJESTELMÄÄ on täällä erityisesti puolustanut ja missä viestissä?
Ehei, sulle on kerrottu miksi noita järjestelmiä on, ei suinkaan puolusteltu niitä.Olen kritisoinut järjestelmää monessa viestissäni ja olen saanut vastaani lukuisia opponenttejä jotka ovat yrittäneet kertoa minulle miksi kritiikkini on aiheetonta.
Siinä tapauksessa tajunnan ahtaus on tullut heti kättelyssä. Olen nimittäin alusta alkaen tuonut esiin sen miksi noita järjestelmiä on olemassa.Ehei, sulle on kerrottu miksi noita järjestelmiä on.
ITG oli väärässä. Nuo saa myös suoraan tilille.Niin ajattelinkin.
No, kai tuosta tankkauksesta jonkun setelin vuodessa saa, jolla voi sitten hakea Väiskiltä vaikka mainioita, uunissa valmistettavia Pirkka Cheddar-Jalapenoja.