formulastara sanoi:
No kyllä minusta pelivälineen kestävyys lajissa kuin lajissa olisi
reilun/ylipäätään kilpailun ensimmäinen edellytys...
1. F1:ssä paras, eli maailmanmestari, on se, joka kerää eniten pisteitä.
2. Auton kestäminen on yksi osa-alue, jonka tulee täyttyä ennen kuin näin voi tapahtua.
Kilpailu on asetelmaltaan ihan
reilu jo kohdassa 1.
Se, kuka ei onnistu auton luotettavuuden kehittämisessä, saa vähemmän pisteitä. Tämä on osa kilpailua.
Ei ole mitään mieltä jossitella tekniikkaongelmilla. Se on ihan sama jos sanoisi "ai hitsi kun Räikkönen olisi kääntänyt rattia vähän paremmin tuossa ettei olisi ajautunut hiekalle... olisi muuten mestari". Kaikki osa-alueet yhdessä, suhteessa kilpailijoiden vastaaviin, summautuvat MM-pisteiksi, jotka kertovat lopulta kilpailukykyisyyden/onnistumisen tason. Ei sieltä voi yhtä kohtaa irrottaa, optimoida sitä mielessään ja sitä kautta löytää "muka-moraalinen" voittaja.